16 Reacties
4 maanden geleden
Dit zijn waarschijnlijk aambeien, veelvoorkomend. Wordt na de bevalling nog wat erger en goed dan medicatie te doen.
4 maanden geleden
Reactie op Stroopwafels
Dit zijn waarschijnlijk aambeien, veelvoorkomend. Wordt na de bevalling nog ...
Ontlasting doet geen pijn, daarom dacht ik niet aan aambeien
4 maanden geleden
Reactie op Stroopwafels
Dit zijn waarschijnlijk aambeien, veelvoorkomend. Wordt na de bevalling nog ...
Hmm doet inwendige aambeien pijn bij ontlasting
4 maanden geleden
Reactie op Mirra roha
Hmm doet inwendige aambeien pijn bij ontlasting
Hoeft niet zo te zijn hoor, denk dat vaker gehoord wordt dat het pijn doet als ze uitwendig zitten. Als je ontlasting zacht is, is dat veelal pijnloos. Inwendige aambeien zitten op een plek waar weinig zenuwen zitten en zijn daardoor vaak niet zo gevoelig😊
4 maanden geleden
Reactie op xsheroon
Hoeft niet zo te zijn hoor, denk dat vaker gehoord wordt dat het pijn doet ...
Oehh okee. Hoe worden ze genezen?
4 maanden geleden
Reactie op Mirra roha
Oehh okee. Hoe worden ze genezen?
Er is wel een creme die zowel inwendig als uitwendig gebruikt kan worden. Er zit dan een soort tuitje bij die je in kan brengen om wat creme inwendig te krijgen. Volgens mij heet het theranal maar heb het lang niet meer hoeven adviseren op het werk vandaar dat het wat naar de achtergrond verdwenen is. Zou wel even kijken hoe dat zit in de zwangerschap, volgens mij zit er niks in wat kwaad kan omdat het lokaal behandeld maar even navragen kan geen kwaad 😊
4 maanden geleden
Ik heb toevallig net een anti wormen kuur aan mijn zoontje gegeven.. Mocht je vooral snachts last hebben van de jeuk dan kan dit ook iets zijn om uit te sluiten aangezien dit vergelijkbare klachten kan geven.
4 maanden geleden
Aambeien (inwendig of uitwendig) hoeven geen zeer te doen, ook niet als je ontlasting harder is. Ik heb er aardig wat uitwendig, inwendig geen idee en heb er eerder jeuk van dan pijn. Ook als ik harde ontlasting heb. Bij zachtere ontlasting heb ik er juist meer last van ivm meer/vaker afvegen (sorry voor de details hahaha).
Ze hoeven ook zeker niet altijd te bloeden, dat heb ik maar zelden.
Ik heb zelf besloten er pas wat aan te doen als de baby eruit is, want Curanol zalf stinkt naar geitenkaas 😆 en dan is dalijk alles beter en kan ik weer opnieuw beginnen🤪
4 maanden geleden
Reactie op Annemarie-91
Ik heb toevallig net een anti wormen kuur aan mijn zoontje gegeven.. Mocht ...
Is die kuur in de drogisterij te verkrijgen?
4 maanden geleden
Reactie op BabyBoertje24
Aambeien (inwendig of uitwendig) hoeven geen zeer te doen, ook niet als je ...
Curanol, is die voor aambeien? En moet ik die via huisarts krijgen?
4 maanden geleden
Ik zou gewoon een afspraak met de huisarts maken, die kan dan kijken wat het is en een geschikt zalfje voorschrijven evt
4 maanden geleden
Reactie op Mirra roha
Is die kuur in de drogisterij te verkrijgen?
Ja gewoon bij de drogist te verkrijgen, (Mebendazol) maar ik zou inderdaad even met de huisarts overleggen zodat duidelijk is wat het is.
Je mag het in principe wel gebruiken in de zwangerschap maar ze zijn er toch wel redelijk terughoudend in. Zo is bijv normaal het advies om iedereen in het huishouden te behandelen. Echter nu het advies gekregen om enkel mijn zoontje en man te behandelen en zelf niets ter preventie te gebruiken. (Zoontje is de enige met klachten op het moment)
4 maanden geleden
Reactie op BabyBoertje24
Aambeien (inwendig of uitwendig) hoeven geen zeer te doen, ook niet als je ...
Hahaha ik moet lachen om je geitenkaas opmerking. Wat blijft die lucht ook lang hangen, zoooo vies. Ik ga er maar mee door omdat ik het idee hebt dat het wel helpt maar 🤢
4 maanden geleden
Reactie op Mirra roha
Curanol, is die voor aambeien? En moet ik die via huisarts krijgen?
Ja, je hebt curanol zalf en tabletten, beide mogen tijdens de zwangerschap. Maar dan moet je wel zeker weten dat het ook echt aambeien zijn natuurlijk hahaha