20 Reacties

2 maanden geleden

Ik lees even mee. Wij hebben ook een baby die overdag gewoon niet wilt slapen

2 maanden geleden

Hier nog 1. 4 weken oud doet overdag geen oog dicht wilt enkel dat ik hem vast houd. Valt enkel in slaap aan de borst zodra ik hem neerleg word hij meteen wakker (heel vermoeiend)

2 maanden geleden

Herkenbaar. Hier wil hij dan gewoon bij me zijn, als het niet meer dorst is. Dus dan laat ik hem lekker bij me zijn. Hij is nog zo klein (5 weken). Of ik leg hem in de kinderwagen en ga wandelen. Of buiten op de tuinbank zitten en de wagen heen en weer wiebelen met mijn voet.

2 maanden geleden

Hier sinds 2 dagen precies hetzelfde. Ik vermoed door de warmte. Het is ook warm in huis namelijk en merk dat hij ook veel vaker en sneller voor de borst komt Valt dan wel in slaap op me. Dus dan laat ik hem slapen en probeer hem na kwartier weg te leggen. Soms slaapt hij dan half uurtje, soms meteen wakker. Morgen koeler dus hoop dat het dan beter is☺️

2 maanden geleden

Toevallig riep mijn gefrustreerde man net dat onze dochter toch niet normaal is dat ze vandaag gewoon helemaal niet geslapen heeft. Ik gaf aan het is de leeftijd en veel baby's hebben hier last van, ik kan je wel even wat topics op 14baby laten lezen haha. Helaas hebben veel baby's dit en moeten ze als het ware nog leren zelf in slaap te vallen. Dus zelf op de arm in slaap helpen en als je geluk hebt kun je ze slapend weg leggen. Dan is het vervolgens nog de vraag voor hoe lang. Vaak dan nog max een half uur, de restende slaapcyclus. Omdat ze de slaapcyclussen ook nog niet aan elkaar kunnen knopen. Andere optie is je kindje op je te laten slapen (lukt dan vaak wel voor langere tijd), of in de draagzak. Wandelwagen of maxi cosi werkt ook vaak goed. Helaas hebben wij hier ook nog een peuter van 2,5 rond lopen wat de mogelijkheden beperkt en de uitdagingen vergroot gezien de herrie die ze produceert. Ik probeer altijd een slaapje wakker maar moe weg leggen om te blijven proberen. Meestal in de ochtend als 1e zodat ze nog niet oververmoeid is. Helaas moeten we er doorheen. Mocht iemand de gouden tip hebben dan hoor ik het ook heel graag!

2 maanden geleden

Hier hetzelfde, overdag slaapt hij de ene keer goed en andere keer, zoals vandaag, slecht. Hazenslaapjes van 10 a 30 minuten. Kan niet de hele dag met hem lopen omdat ik nog een zoon van 4,5 heb en een dochtertje van 2. Vind het heel erg lastig, Hij is 6 weken en valt in slaap als ik hem in mijn armen heb en rond loop. Als ik hem in zijn bedje leg is hij binnen no time overstuur.

2 maanden geleden

Op zich is de oplossing simpel (maar niet altijd even praktisch/leuk): niet wegleggen. Wat ik zelf doe, en wat bij mijn eerste goed werkte: ik mag 1 dutje per dag 'verpesten' met de baby iets proberen aan te leren (zoals slapen in de cosleeper). Heb ik er dus al 1 'verpest' (of weet ik dat ik er 1 waarschijnlijk ga verpesten omdat ik mort koken of eten of zo), dan zorg ik ervoor dat hij de rest sowieso wel slaapt. Dan raakt hij niet oververmoeid. Voor nu betekent dat veel contactdutjes. Maar in mijn ervaring met de eerste wordt dat vanzelf beter als ze wat ouder worden en krijgen ze zelfs behoefte aan dutjes op hun eigen kamertje (in het donker en in alle rust).

2 maanden geleden

Hier ook :) In de ochtend goed geslapen, in de middag met moeite in slaap kunnen wiegen. Na t neerleggen in eigen bedje direct wakker.. 2e slaapje na een half uur wakker. Tussendoor niet te genieten omdat ze toch wel moe is.. andere momenten weer druk aan t kijken naar alles en aan t kletsen. Krijg werkelijk waar niks meer gedaan in huis.. Uiteindelijk komen we er wel doorheen:)

2 maanden geleden

Onze eerste sliep overdag ook een hele tijd niet in bed. Hij wilde ook alleen maar worden vastgehouden.. Bij de 2e nu gaat het gelukkig tot nu toe wel goed met slapen in bed overdag. Ze slaapt in haar ledikant.in de box is ze ook na 2 min al wakker. Maar in bed kan ze wel een paar uur slapen. Als ik ga wandelen slaapt ze ook maar zo dra ik stil sta is ze wakker. Ik leg haar daarom maar geregeld in bed.

2 maanden geleden

Jup hier ook… 6.5 week oud. Het enige wat lukt is slapen in de draagzak en soms in de maxi cosi als we in de auto zitten. In de draagzak is het eerst wel even huilen een paar minuten maar daarna slaapt ze eindelijk een paar uurtjes. We blijven haar 2 dutjes per dag eerst in bed leggen maar slapen lukt helaas niet (1x gelukt na slapend wegleggen). Vermoeiend he.. 😢

2 maanden geleden

Draagzak werkt hier altijd! Eerst even protesteren, dan rondkijken, dan slapen. En dan uiteindelijk kan ik zelf ook gaan zitten/half liggen en de draagzak af doen. Uiteindelijk zelfs wegleggen als hij en diepe slaap is. In etappes dus, kost wat geduld maar werkt wel!

2 maanden geleden

Als wegleggen niet lukt, dan is het vasthouden. Anders inderdaad oververmoeid. Als een slaapje dus niet is gelukt of rommelig is geweest, zit ik op de bank met een baby zodat er geslapen kan worden.

2 maanden geleden

Ik kan mijn 6 weken oude baby ook vaker niet wegleggen dan wel. Hij wil niet alleen zijn. Meestal geef ik eraan toe en hou ik hem lekker bij me… Maar ik heb nog geen andere kinderen dus ik kan dat makkelijk doen. Begrijp dat het voor andere ouders erg lastig kan zijn. Dan misschien draagzak?

2 maanden geleden

Wat veel herkenning, dank voor de berichtjes. We moeten er maar doorheen dus…

2 maanden geleden

Ik laat op mij slapen en ga lekker even tv kijken en als de peuter er is in de draagzak. Ochtendslaap lukt nog, rest van de dag niet. Komt vanzelf als ze wat ouder zijn.

2 maanden geleden

Ja ons zoontje is 6 weken en doet dit ook. Ik ben begonnen met na de voeding in de middag hem in zijn eigen bedje op zijn eigen kamertje te leggen met witte ruis aan op een tablet die in zijn kamer staat. Oh en ik heb de kamer donder gemaakt. Vanmiddag heeft hij van 12:30 tot 15:15 geslapen! Misschien het proberen waard?

2 maanden geleden

Oh ik ben zo blij dat ik niet de enige ben! Herken al deze verhalen helemaal! Loodzwaar. Succes allemaal 💪💜

2 maanden geleden

Onze dochter slaapt overdag ook niet. Gek word je ervan 🙈🙈🙈

2 maanden geleden

Hier hetzelfde. Enorm vermoeiend. Alleen wel blij dat ze ‘s nachts wel slaapt.