25 Reacties
4 maanden geleden
Na mijn vorige bevalling echt alles geprobeerd om m’n borsten te laten helen. Niets werkte echt goed. Mijn buurvrouw vertelde destijds over zilverkapjes. Ik dacht destijds, zal wel; heb eigenlijk alles geprobeerd en dan zal dit ineens wel helpen. Vond ze ook aardig prijzig. Uiteindelijk toch gekocht, ALLERBESTE AANKOOP!
Beetje moedermelk erin, kapje op je borst tot de volgende voeding. Echt geweldig. Heb ze goed schoongemaakt en bewaard voor deze keer mocht het weer nodig zijn. Ik had ze besteld bij babypark maar je kunt ze overal kopen als je online even kijkt.
4 maanden geleden
Ook last van gehad! Tepelcreme werkte bij mij niet dus toen een beetje gaan zoeken online.hoorde heel veel goede verhalen over multi-mam kompressen. Twee dagen het meeste gekolfd met af en toe een echte borstvoeding en tussendoor door die kompressen gedragen en sindsdien geen last meer gehad!
4 maanden geleden
Ik gebruik sinds gisteren ook linolan, tepelhoedjes en hydrogel pads van Medela. Indien dit niet binnen een paar dagen werkt zou ik volgens de verloskundige nog tijdelijk kunnen kolven, zodat de tepels rustig kunnen genezen. Mijn kraamhulp zei dat het ook belangrijk is dat een baby effectief blijft drinken en dus niet gaat sabbelen tussendoor.
4 maanden geleden
Reactie op Mama0724
Na mijn vorige bevalling echt alles geprobeerd om m’n borsten te laten hele ...
Deze heb ik dit keer ook in huis gehaald. In Nederland helemaal niet zo bekend, maar in Turkije is dit echt een must om in huis te hebben. Gebruikte jij alleen de zilverkapjes of combineerde je dat nog met bv purelan?
4 maanden geleden
Reactie op momlin
Deze heb ik dit keer ook in huis gehaald. In Nederland helemaal niet zo bek ...
Ik heb die zalf wel gebruikt eventjes maar dat was voordat ik de zilverkapjes gebruikte. Toen ik de zilverkapjes ging gebruiken alleen een druppel/paar druppels borstvoeding in de kapjes, en dan gelijk op je borst doen en laten zitten tot de volgende voeding. Bij mij werkte het geweldig! Geen zalf hoeven gebruiken of iets om verder te genezen. Terwijl daarvoor met verkoelende pads, zalf, tepelhoedje enz het kapot bleef.
4 maanden geleden
Lactatiekundige inschakelen want er gaat toch blijkbaar iets niet goed!
4 maanden geleden
Bij mijn oudste heb ik hydrogel pads (rite aid) gebruikt. Dit was het enige dat hielp om de tijd dat we op de wachtlijst stonden voor het klieven van zijn tongriempje door te komen.
4 maanden geleden
Reactie op Bloempje51
Lactatiekundige inschakelen want er gaat toch blijkbaar iets niet goed!
Dit inderdaad. Er gaat toch iets niet helemaal goed helaas.
Je kan wel in de tussentijd van die hydrogel pads gebruiken. Werkt super goed en snelle verlichting van ongemak! 👍
Ik heb vandaag toevallig nog een Lactatiekundige gesproken en tepelhoedjes zijn eigenlijk niet nodig tenzij je echt afwijkende tepels heb. Het is een populaire quickfix van met name kraamzorg. Daarnaast moet je eigenlijk met tepelhoedjes je borst zelf nog legen, want dat lukt de baby niet goed zelf.
Uiteindelijk als alles weer geheeld is, kan je je tepels beste verzorgen door na voeding de tepel even “in te smeren” met een druppel van je moedermelk, trekt snel in/droogt snel op.
3 maanden geleden
Ik lees graag mee! Ik heb een week moeten kolven om de tepels te laten genezen. Nu proberen we enkele dagen bv weer, incl. Tepelhoedjes maar de tepels beginnen nu alweer flink pijn te doen. Ik ben vooral ook benieuwd of iemand ervaring heeft met of het uiteindelijk beter wordt 😅 los van alle crèmepjes en oplossingen, of wordt dit 5 maanden afzien met de nodige crèmepjes?
3 maanden geleden
Reactie op mariaJanne
Ik lees graag mee! Ik heb een week moeten kolven om de tepels te laten gene ...
Misschien is het een idee om een lactatiekundige mee te laten kijken of de baby wel goed aanhapt? Eigenlijk zouden er geen wondjes moeten ontstaan wanneer dit helemaal goed gaat.
3 maanden geleden
Reactie op Evaa1991
Misschien is het een idee om een lactatiekundige mee te laten kijken of de ...
Toen we weer begonnen met bv heeft ze meegekeken en gaf aan dat het aanhappen goed ging, dus daar ligt helaas niet de oorzaak.