11 Reacties
één maand geleden
Morgen 12 weken terug me laatste spoed keizersnede gehad en ook hier nog veel pijn aan me litteken zelf die is ook erg dik helemaal naar binnen getrokken en ook elke dag buikpijn.
één maand geleden
Hier ook ruim 12 weken sinds (ongeplande) ks. Mijn buik is niet gigantisch maar nog wel een buikje, dat gaat vast wel weer weg. Ik geloof niet dat ik aan de 45 min wandelen kom dus goed bezig 😅 en had vorige week ook pijn nadat ik de maxicosi in en uit de auto had getild. Dus je bent niet de enige! Het is een zware operatie en ik gun iedereen een supergoed herstel in 6 weken, maar vind het zelf niet vreemd dat het langer duurt. Goed dat je hulp hebt gezocht, hopelijk helpt dat met het zware gevoel etc! Verder zal rustig blijven opbouwen wel het beste zijn denk ik.
één maand geleden
Heel herkenbaar, ook 10 weken geleden. Vind mijn buik vreselijk, broeken dragen doet zeer, de wagen van de rem afhalen voelt heel onprettig. Het voelt daar alsof het verdoofd is maar toch doet het pijn.
45 minuten wandelen..? Nou zeg maar max 20 minuten! Mijn bekkenfysio zei zelfs dat ik niet meer dan dat wandelen mocht. Ze zegt dat we altijd veel te snel willen maar dat die 6 weken helemaal geen goede indicatie is. 9 maanden zwanger, 9 maanden ontzwangeren.. dus dat herstel mag je echt zo lang wel geven! De maxi cosi laat ik trouwens voor m’n tillen 😅 kan dat echt nog niet hoor! Ik heb een tweeling gekregen en het zwaarste wat ik mocht tillen van de fysio was het zwaarste kind van beide kindjes.. dus denk echt aan jezelf, doe rustig aan: neem je tijd voor herstel! Al hebben we die tijd eigenlijk niet haha, maar neem hem echt!
één maand geleden
Reactie op W1999
Heel herkenbaar, ook 10 weken geleden. Vind mijn buik vreselijk, broeken dr ...
Ah dankjewel dit zet voor mij weer dingen in perspectief.. ik zie echt alleen maar mensen om mij heen die zo snel alles weer doen, dat ik dacht dat mijn herstel super traag was.
Ik heb precies hetzelfde het voelt verdoofd maar ook pijnlijk. Ik voel lucht in mn darmen, maar het komt er niet uit.
Ik mocht van de fysio max 45 min wandelen, maar dan heb ik daarna wel echt last.. dus waarschijnlijk is dat toch teveel ook..
Pittig voor je ook zo met een tweeling!! Extra respect voor jou
één maand geleden
Reactie op Lindsay222
Hier ook ruim 12 weken sinds (ongeplande) ks. Mijn buik is niet gigantisch ...
Ja het is echt niet niks he. Vooral dat tillen van de maxicosi is iets wat je gewoon graag gemakkelijk wilt doen. Het tillen gaat voor mij (net) met moeite. Maar het op de kinderwagen klikken lukt me niet alleen, dan moet je echt goed je core aan kunnen spannen, dat gaat nog niet. Heb jij dat ook?
één maand geleden
Wat helpt voor je litteken is littekencreme inmasseren elke avond😉
Ik hoop dat jullie allemaal snel herstellen. Ik heb 4,5week geleden spoed keizersnede gehad en doe sinds de kraamweek zo ongeveer alles weer. Ieder lijf hersteld anders en neem de tijd die het kost ervoor. Bij de een is dat een week, bij de ander 6maanden. Is helemaal niet raar hoor! Mijn buik is ook verdoofd nogsteeds en trekt af en toe ook
één maand geleden
Ik heb ook 10 weken geleden een spoedkeizersnede gehad en heb ook nog steeds een buikje. Ik zeg steeds lijkt wel alsof ik nog 4/5 maanden zwanger ben. Als ik teveel wandel dan merk ik dat ik ook rugpijn en bekkenpijn krijg. De dag dagelijkse dingen doe ik wel gewoon maar als ik een dag druk geweest ben met van alles en met mijn dochtertje dan voel ik dat savonds ook aan mijn litteken. Litteken is ook nog gevoelig als ik er aan zit en ook die in mijn baarmoeder voel ik nog. Dus helemaal niet gek alle dingetjes die jij ook nog hebt. Het duurt allemaal wat langer tov een vaginale bevalling.. ze zeiden ook tegen mij dat je ‘zwangere’ buikje wel 6 maanden kan duren voordat die weg is..
één maand geleden
Reactie op LaFleur1
Ja het is echt niet niks he. Vooral dat tillen van de maxicosi is iets wat ...
Dat viel mij ook tegen ja! Is gelukt maar voelde niet erg soepel of prettig... Komt wel weer. Ik vraag zoveel mogelijk of mijn man dat soort dingen doet nu maar je komt er niet altijd onderuit. Zag nog wel een tip van een bekkenbodemfysio om bij inspanning uit te ademen met pffffft geluid, dat geeft de juiste spanning in de buikspieren blijkbaar, dat je ook weer niet te hard eraan trekt allemaal want dat hoeft ook niet. Merk dat dat goed werkt ook bijv als ik met baby opsta van de bank!
één maand geleden
Hier ook keizersnede, herstellen viel me zwaar tegen, maar alles gaat nu wel weer goed! Heb alleen nog steeds last van lichte bloedverlies, 9 weken geleden bevallen.
één maand geleden
Hier ook keizersnede, herstellen viel me zwaar tegen, maar alles gaat nu we ...
Hier ook nog steeds. Soms een dag niet, denk ik eindelijk er van af en dan de volgende dag is het er weer..
Met 7 weken een echo gehad maar baarmoeder leek schoon dus moet het nog even aanzien.
Wel echt heel irritant..