1409 Reacties

9 maanden geleden

Eerst weken gehoord dat of we nu voor een meisje gaan. Nu weten we dat het een jongen is en krijgen we vooral 'oh dat is dan wel handig qua spullen'

9 maanden geleden

Voor de vrouwen die voor de eerste keer moeder worden. Al die mensen met kinderen die helemaal doemdenken voor je als in ja let maar op dalijk naar de opvang en dan zijn ze altijd ziek blablabla. Of andere optie ja de opvang gooit soms ineens van de ene op de andere dag de groep dicht.... Dan denk ik echt mensenlief laat me dat zelf ontdekken, het kan meevallen en tegenvallen.

9 maanden geleden

Reactie op Rooslm1990

Voor de vrouwen die voor de eerste keer moeder worden. Al die mensen met ki ...
Dat is met de tweede blijkbaar nog steeds zo. 'ja maar met hem hadden jullie ook wel heel erg geluk, hoe groot is de kans dat je weer zo'n makkelijk kindje krijgt'. Laat me met rust 😅

9 maanden geleden

Iedereen die zegt: geniet van je zwangerschap… Ja, echt genieten… lig al 8 weken met HG op bed en in en uit het ziekenhuis. Eerlijk gezegd, ik vind zwanger zijn helemaal niet leuk en genieten. Eerste zwangerschap was ook echt geen pretje. Helaas is het nodig voor z’n heerlijk klein hummeltje!💗🩵 Ps, geweldig voor degene die het wel als genieten ervaren! ❤️

9 maanden geleden

Reactie op michele101

Iedereen die zegt: geniet van je zwangerschap… Ja, echt genieten… lig al ...
Pff hier hetzelfde ook hg zwangerschap nu 16 weken en vorige week weer week infuus gehad en vanmorgen weer bloed geprikt en dacht ook echt vanmorgen even pffffff… wil zo graag gaan genieten ! Sterkte voor jou 🍀

9 maanden geleden

Ik ben zoooo moe van het wakker liggen snachts. Mag ik ook gewoon een nachtje doorslapen please 😩

9 maanden geleden

Bijna 16 weken en alles stinkt nog steeds, nog steeds misselijk en doodmoe 🤢 Wanneer komt dat “leuke” tweede trimester?

9 maanden geleden

Morgen verhuizen na een lange verbouwing en iedereen die op z’n tandvlees loopt. Ik wou dat het al zondag was!!!! #ganooitverbouwenenverhuizentijdenseenzwangerschap

9 maanden geleden

Aan de 2e durven beginnen toen de eerste eindelijk een tijd goed sliep. Inmiddels is het al 2-3 maanden drama. Nu zo bang dat dit niet stopt. Dat dit kindje straks ook zo'n slechte slaper is. Dat we het allemaal niet gaan trekken. Ik wil even geen mama meer zijn.

9 maanden geleden

Reactie op mld28

Pff hier hetzelfde ook hg zwangerschap nu 16 weken en vorige week weer week ...
ik heb momenteel vooral heel veel respect voor jullie 🙈. 1 dag buikgriep en ik ben er al klaar mee

9 maanden geleden

Reactie op pijlsje

Ik ben zoooo moe van het wakker liggen snachts. Mag ik ook gewoon een nacht ...
Ja ik ook! Vreselijk. Energielevel op min 10.000 en word er nu ook echt chagrijnig van 😤

9 maanden geleden

ik heb corona en voel me zo beroerd.. mijn man zit in Frankrijk op skivakantie met zijn werk. ik zit thuis met twee kids (die gelukkig wel een hoop al zelf kunnen) wat een ellende

9 maanden geleden

Reactie op djoekem0m

ik heb corona en voel me zo beroerd.. mijn man zit in Frankrijk op skivakan ...
enige lichtpuntje is dat ik maandag wel voor de geslachtbepalingsecho naar de vk mag komen

9 maanden geleden

Reactie op pijlsje

Ik ben zoooo moe van het wakker liggen snachts. Mag ik ook gewoon een nacht ...
Sameeeee😩

9 maanden geleden

Oké kind, met 37 weken druk ik je eruit, of je nu wil of niet. ZO klaar met het zwanger zijn. Hoe mensen dit in godsnaam zo leuk kunnen vinden is mij een raadsel.

9 maanden geleden

Ondanks dat mijn zwangerschap vergeleken met andere vrouwen helemaal niet erg is ben ik er zo klaar mee 😖 ik verheug me enorm dat hij er is. Gelukkig gaat februari een stuk sneller voor mijn gevoel. Januari leek wel 2,5 maand😂

9 maanden geleden

Reactie op BijDeMolen

Oké kind, met 37 weken druk ik je eruit, of je nu wil of niet. ZO klaar met ...
Hahaha ik zeg ook de hele tijd als ik maar niet met 42 weken ga bevallen pfff 😂😂

9 maanden geleden

Mijn vriend doet altijd zo veel, dat ik nu eigenlijk niet mag klagen. Maar ik heb t idee dat ik al het geregel in de zwangerschap in m’n eentje aan het plannen ben. (Echo’s en afspraken in ziekenhuis en bij vk inplannen, vaccinatie inplannen, afspraak maken erkennen vrucht, 3D echo inplannen omdat mijn schoonmoeder die zo graag wil… etc.) merk dat het me vandaag gewoon even te veel wordt naast een full time baan hebben en veel moeier dan normaal zijn.

9 maanden geleden

Reactie op Amberrxx

Mijn vriend doet altijd zo veel, dat ik nu eigenlijk niet mag klagen. Maar ...
Heb je wel eens van de mental load gehoord? Heel vaak ligt die, ondanks dat vaders ook luiers en praktische dingen doen, bij de moeder (niet altijd dus hè). Dus al heb je het in het huishouden en verzorging 50/50 verdeelt, het kan nog zijn dat er meer druk bij de een ligt. Het kan hierbij gaan om dingen voor opvang/school regelen, onthouden wanneer de gymtas mee moet, afspraken bij de huisarts maken etc. Nu snap ik dat de afspraken voor verloskundige enzo bij jou liggen, want is best praktisch als je daar bij bent xD Maar mocht je straks met kindje ook dat gevoel hebben, weet dat het een ding is 😋

6 maanden geleden

Even dit topic weer opgezocht. Man wat wordt ik niet goed van al die opmerkingen als; “weet je zeker dat het er geen 2 zijn” “flinke buik joh!”. Om daar vervolgens nog semi aardig op te reageren dat ie idd goed groeit, om vervolgens weer dezelfde opmerkingen te krijgen 🙄🙄🙄 Deze opmerkingen kreeg ik al, maar worden nu steeds meer heb ik t idee. Jullie ook last van?