20 Reacties

één maand geleden

Ik heb nu ook een slaapzak aangeschaft, dus ga het ook eens daarmee proberen.

één maand geleden

Betere en grotere luier. En trek de kleine een slaapzak aan😉 dekens schoppen ze van zich af, daarom zijn er slaapzakken. Lekkere warme slaapzak aantrekken en dan gebeurd het niet meer. Wat voor luiers heb je verder? Hier in de nacht pampers en de kleine man lekt nooit door

één maand geleden

Reactie op sirinsm

Ik heb nu ook een slaapzak aangeschaft, dus ga het ook eens daarmee probere ...
Die van mij schopte zijn dekens ook weg heeft nu ook een slaapzak en slaapt langer. Ik heb ook kruitvat luiers maar ook van pampers. En snachts omdat het dan langer duurt voor je verschoond geef ik altijd een echte pamper zijn toch echt veel beter.

één maand geleden

Volgens mij kan (en gebeurt) dit een keer bij elke mama. Tenminste bij mij is het ook een keer gebeurd dat ze is doorgelekt. Dus voel je vooral niet schuldig! Het laat zien hoe betrokken je bent. ☺️ Hoe laat gaat ze naar bed en hoe laat haal je haar uit bed? Bij ons gaat ze om half 7 slapen, krijgt er net ervoor een luier, en we verschonen haar dan om half 11 nog een keer bij de volgende fles. Rond half 4 krijgt ze nog een nachtvoeding. Hier verschoon ik niet altijd, maar kijk ik het even aan. Soms is het nog wel nodig. En welke luiermaat heeft ze nu? Dat kan ook helpen dat ze misschien klaar is voor net een maatje groter. Verder slaapt ze in een slaapzakje. Die trapt ze niet weg. Mocht je geen slaapzak willen, dan kan je ook is kijken naar het lakentje van Fedde en Kees (deze is wat strakker).

één maand geleden

Ik heb sinds vanacht ook een slaapzak, mijn eerste had altijd een deken en die trapte hij ook wel van zich af maar hij voelde altijd warm, die raakte juist gefrustreerd als hij iets anders had dan een deken, nog steeds heeft die jongen het nooit koud 🤣 Deze keer is het dus anders en trapte ook de deken weg en dan had hij in de ochtend hele koude voeten, zelfs met sokken nog aan. Vanacht dus slaapzak en ging super, vanmorgen was hij nog lekker warm, voetjes ook🥰

één maand geleden

Reactie op Chantal1491

Betere en grotere luier. En trek de kleine een slaapzak aan😉 dekens schopp ...
Onze dochter lekte ook nooit door. Dit overkomt me nu voor de tweede keer. En ik doe haar al grotere luiers aan, omdat ze volle benen heeft. Dus een kleinere maat knelt om haar benen, en al helemaal als ze poept of plast. Ze draagt maatje 3 van pampers. Afschoppen deed ze normaal pas wanneer ze wakker werd voor haar voeding. Heb al een slaapzak aangeschaft! Dus die ga ik vandaag gebruiken.

één maand geleden

Reactie op Kleine Emmy

Volgens mij kan (en gebeurt) dit een keer bij elke mama. Tenminste bij mij ...
Ze krijgt haar laatste voeding rond half 12. Soms een uur eerder en dan geef ik haar ook een schone luier. Verder wordt ze niet wakker meer voor een voeding en slaapt ze de nacht door tot 7/8 soms 9 uur. Ik heb nu zeker een slaapzak aangeschaft hoor! Wilde ik al langer omdat ze deken van zich afschopt.

één maand geleden

Reactie op ircha2024

Die van mij schopte zijn dekens ook weg heeft nu ook een slaapzak en slaapt ...
Kruidvat lekt ze overdag zelfs mee door! Dus ik gebruik niks anders dan pampers. En ik check echt dat het goed zit. Ze is 6 kg en 57 cm, dus ik heb maatje 3 voor haar.

één maand geleden

Pampers lekken ze hier nooit in door!

één maand geleden

Kan gebeuren!

één maand geleden

Slaapzakje wellicht een optie, die van ons is vanaf hetbegin anti deken en slaapt al met slaapzakje en dit gaat zoveel beter ik vind de etos pampers wel fijner voor de nacht en ik denk altijd “kan gebeuren als ze echt oncomfortabel zijn melden ze zichzelf wel”

één maand geleden

Ik zweer bij de luiers van rascal & friends. Verder slaapt hij bij ons in bed onder zijn dekentje en in een slaapzakje van love to dream (die is erg dun dus voldoet niet als enige). In zijn bedje zit nog het nunki lakentje en een dekentje. Dit kan hij dan niet eraf schoppen want slaapzakje en het lakentje is goed ingestopt. Misschien is dat ook nog een optie, om een lakentje te kopen en die echt goed en strak in te stoppen, dan is die ook niet weg te trappen.

één maand geleden

Wij hebben het lakentje van fedde en kees! Die bind je om het matras vast met klittenband, die kunnen ze niet weg schoppen! En als het koud is leggen we er nog een dekentje boven op. Nou wil onze kleine man van 9 weken zich nog wel een afzetten met ze voetjes dus dan duwt die zichzelf ervan onder. Maar dat is meestal pas wanneer die honger krijgt en zichzelf laat hoor haha! Ook heeft hij een slaapzak aan, dus helemaal bloot ligt die niet 😊

één maand geleden

Ze gaan ook meer plassen als ze het te koud hebben. Dus zal iig warmer kleden:) Grotere romper helpt ook! En verder gewoon even kijken, zou niet teveel veranderen. Denk eerlijk gezegd gewoon te koud gehad en dan produceren ze meer urine. Wij hadden toen t kouder werd beide kinderen een keer nat 😅 terwijl ze dat nooit zijn. Enneh kan gebeuren hoor, hoort erbij. Je doet er wat mee en negeert het niet, dan ben je toch een betrokken moeder 😃

één maand geleden

Lekker slaapzak aan deken wordt ook gevaarlijk als ze er straks aan gaat trekken en eronder terecht komt

één maand geleden

Lieve mama niet zo schuldig voelen hoor! Dat kan gewoon gebeuren 😊 lekker slaapzakje aan en hoppa niet te lang bij stilstaan

één maand geleden

Niet jezelf schuldig voelen hoor. Kan gebeuren!💗

één maand geleden

Reactie op OogverblindendeHavik284930

Lieve mama niet zo schuldig voelen hoor! Dat kan gewoon gebeuren 😊 lekker ...
Lief! Dankjewel 🙏🏼

één maand geleden

Reactie op JGewenst

Niet jezelf schuldig voelen hoor. Kan gebeuren!💗
Dankjewel 🥺

één maand geleden

Reactie op Birdsbees

Ze gaan ook meer plassen als ze het te koud hebben. Dus zal iig warmer kled ...
Zo dat wist ik niet! Dankjewel voor het advies. Heel fijn berichtje 🥺