41 Reacties

4 maanden geleden

Reactie op silvg

Ik wilde absoluut niet dat iemand hem vast hield vooraf omdat bewezen is da ...
Jeetje, dat is dan meteen heel heftig zeg! 🙏🏼 gelukkig klinkt het alsof hij er goed doorheen gekomen is, maar goed voor te stellen dat je nu voorzichtiger bent! Ik heb het ook hoor, zeker als mensen met kleine kinderen komen, wacht dan maar even tot hij wat ouder is en wat meer weerstand heeft 😊 Mijn beste vriendinnetje komt zondag, maar die weet nu ook: je komt echt even voor mij, naar de kleine kijken mag, maar daarna gaan we lekker even met z'n tweeën bijpraten. En zodra de kleine ouder is, ben je meer dan welkom om met de kleine te komen knuffelen

4 maanden geleden

Ik heb bij onze dochter ervoor gekozen om haar in het babynestje te doen als de visite kwam. Ik zorgde ervoor dat ze er al in lag als de visite bijv naar boven kwam. En ik denk dat ik zelf niet echt de ruimte heb gegeven om haar vast te houden door haar naast me te houden in het babynestje. De momenten naast de visite had mijn man of ik haar lekker bij ons.

4 maanden geleden

Ik had bij de eerste ook moeite met de bv in het begin en heb pas visite laten komen nadat alles liep. Ik denk dat we pas na twee drie weken begonnen, om de dag en max één per dag.

4 maanden geleden

Reactie op Stroopwafels

Ik had bij de eerste ook moeite met de bv in het begin en heb pas visite la ...
Maar ook met je ouders en broers/zussen? Of die al wel eerder?

4 maanden geleden

Reactie op Ebony1310

Jeetje, dat is dan meteen heel heftig zeg! 🙏🏼 gelukkig klinkt het alsof h ...
Ik denk juist dat bezoek ook kan helpen met weerstand opbouwen. Wij hadden al twee basisschoolgaande kids voor de kleine kwam. Dus die namen genoeg mee naar huis. Meid is nooit ziek, of verkouden en al die griep/snot/buikgriep die ze van de opvang zouden meenemen hebben wij nooit meegekregen!

4 maanden geleden

Reactie op Stroopwafels

Ik had bij de eerste ook moeite met de bv in het begin en heb pas visite la ...
Off topic: Mag ik jou privé berichten omgaande je opstart problemen met borstvoeding?

4 maanden geleden

Reactie op saartje2024

Ik denk juist dat bezoek ook kan helpen met weerstand opbouwen. Wij hadden ...
Tja, wie zal het zeggen. Super blij dat je kleine niets heeft gehad 🙏🏼🌹 hier spelen bijvoorbeeld in de familie allergieën en huidaandoeningen een rol. Geen idee of de kleine het heeft, maar het zijn wel factoren waarmee je toch in je achterhoofd rekening mee houdt. Wellicht zoals in de eerdere berichten staat omschreven, doen waar je je goed bij voelt, dan kun je daar iig nooit spijt van krijgen? 🙏🏼🌹 Fijn al jullie reacties en verschillende perspectieven! Ik hoop dat iedereen zijn / haar hart volgt en een fijne kraamperiode heeft / krijgt ❤️

4 maanden geleden

Reactie op Ebony1310

Tja, wie zal het zeggen. Super blij dat je kleine niets heeft gehad 🙏🏼🌹 ...
Absoluut mee eens, zoveel mensen zoveel manieren en aanpakken. Het zou het fijnste zijn als iedereen zonder zich bezwaard te voelen gewoon kan doen waar ze zich goed bij voelen.

4 maanden geleden

Ik vind dit zo’n interessant topic en vind dat er meer over gepraat mag worden hoe bizar het is dat het is genormaliseerd dat er na een paar dagen al allerlei visite komt (lees: veel prikkels qua geuren/geluiden/licht etc voor de baby waarbij alles hard binnen komt omdat die nog lang niet is gewend aan het leven buiten de baarmoeder), dat je zelf meestal nog amper kunt lopen en er dan soms ook nog visite komt die verwacht verzorgd te worden ipv dat ze jou helpen.. wij zetten op ons geboortekaartje dat we de eerste weken rustig aan doen. Alleen de familie dichtst bij laten we komen en mensen die er echt voor jou zijn ipv alleen maar verwachtingen hebben. Ook wat betreft vasthouden: het is wetenschappelijk onderzocht dat veel verschillende geuren/geluiden etc een jonge baby compleet overprikkeld kunnen maken en dat resulteert dan in een huilende baby later op de dag. Zou dus gewoon aangeven dat jullie de eerste weken nog rustig aan doen met baby bij iedereen op schoot. Als mensen daardoor beledigd zijn zegt dat meer over hen en de baby loopt voorlopig niet weg - misschien pas met 1 jaar dat m dat lukt ;) niet bezwaard voelen dus, het is juist andersom gek als mensen hier verwachtingen van hebben!

4 maanden geleden

Volgens mij moet je doen wat op dat moment dat ze er zijn goed voelt. Dat kun je bijna niet bedenken van tevoren. Het heeft met zoveel factoren te maken. Ik heb nu bij de 2e besloten om vrijwel de gehele dag door te brengen in de slaapkamer met onze baby. Dan blijft iedereen die komt sowieso al wat korter en ligt hij vaak in zijn bedje (te slapen) of te drinken aan de borst. Dat voelt voor nu goed en lekker rustig. Bij onze eerste heb ik totaal het tegenovergestelde gedaan en dat voelde toen goed. Alles is goed en iedereen zal het begrijpen. Liefs

4 maanden geleden

Reactie op Lou7

Ik vind dit zo’n interessant topic en vind dat er meer over gepraat mag wor ...
Ik lees die onderzoeken idd ook en vind het interessant hoe verschillende mensen hiermee omgaan. Mooi omschreven, dank je wel 🙏🏼🌹

4 maanden geleden

Reactie op Lou7

Hier sluit ik me helemaal bij aan! Bizar hoe mensen zich opdringen en over je grenzen heen gaan. Maar ook de reacties die je krijgt wanneer je aangeeft wat je wel/niet fijn vindt zijn niet normaal.

4 maanden geleden

Bezoek vinden we heerlijk, ook al vlot. Maar waar ik de eerste nog doorgaf, zeg ik nu gewoon: ik ben niet zo makkelijk in de baby doorgeven hoor, als je nog een keer komt issie wat ouder en dan vind ik het prima. Ook leggen we de baby in z'n nestje, zodat kraambezoek wel goed kan kijken (dat is toch wel iets waar mensen voor komen toch) 🥰

4 maanden geleden

Bij onze dochter hebben wij altijd een paar vaste regels gehad; Max 2 bezoekjes op een dag, ochtend en middag. Avond is voor onszelf. Sommige kwamen met 4 mensen te gelijk... dan deden we max 1 bezoekje per dag. Als ze slaapt, dan slaapt ze en gaan we haar niet oppakken omdat iemand haar zo nodig moet vasthouden. Heb je 3 uur in de auto gezeten ervoor? Jammer dan. Doorgeven doen we al helemaal niet aan. Altijd eerst terug bij papa of mama. Tijdens de voedingen deden we geen bezoek. Dat waren momentjes van rust. We hebben in week 1 alleen gezinsleden gedaan en vanaf week 2 ook ooms en tantes, vrienden ect. Meeste mensen wilde ook pas langskomen nadat het geboortekaartje binnen was gekomen. Ook hebben we collega's en buren ect. langs gehad. Daarvan vinden wij het niet perse nodig dat ze ons kind vast houden. Nu krijgen we onze tweede en dezelfde regels zullen gelden. En als mensen het niet eens zijn met onze regels hebben ze pech. 🤗

4 maanden geleden

Wij gaan pas kraamvisite doen als ons kindje 4 weken oud is. Zit er niet op te wachten om al snel kraambezoek te krijgen. Bij de eerste gelukkig ook niet echt gehad. Wil gewoon eerst samen als gezin genieten. Onze ouders komen waarschijnlijk wel in de eerste week, maar daar blijft het bij.

4 maanden geleden

Ik lees alles mee en ik wilde even zeggen dat, ongeacht wat je persoonlijke keuze hierin ook is, ik het heel knap vind dat bijna iedereen zo duidelijk voor zichzelf en haar eigen wensen durft op te komen! Hier heb ik zelf vaak moeite mee dus het inspireert mij wel hoe sterk veel dames in hun schoenen staan 😊

4 maanden geleden

Reactie op AngRoos

Bij onze dochter hebben wij altijd een paar vaste regels gehad; Max 2 bezoe ...
Wat goed dat je dit zo helder hebt! Heb je dit van te voren met de bezoekers gedeeld? Voor het vasthouden?

4 maanden geleden

Reactie op Lou7

Ik ben wel benieuwd wat de testgroep van deze onderzoeken is. Vooral met de wetenschap dat het is andere culturen natuurlijk veel meer is ‘it takes a village to raise a child’. Mijn gevoel is dat het beschermende qua prikkels etc vooral voortkomt vanuit de Westerse samenleving. Maargoed, ik heb er geen onderzoek over gelezen hoor dus gewoon nieuwsgierigheid.

4 maanden geleden

Vanaf dag 1 en direct uit handen. Maar volg je gevoel iedereen is anders en als jij er gestrest van wordt dat is niet de bedoeling. Ik vind juist prachtig om een ander met mijn kind te zien. Maar iedereen is anders

4 maanden geleden

Reactie op AngRoos

Bij onze dochter hebben wij altijd een paar vaste regels gehad; Max 2 bezoe ...
Ik vind de benadering best wel grappig. Een deel van deze dingen hielden wij zeker aan. Alleen hebben wij het nooit benoemd als regels. Het klinkt gelijk super streng ofzo… En misschien hebben wij ook gewoon een omgeving die begripvol is dus waar sommige dingen niet meer dan vanzelfsprekend zijn. Zonder het ‘benoemen’ van regels heb ik nog nooit gehad dat iemand mijn kind uit mijn armen trok. Iedereen begreep dat slaaptijd slaaptijd was.. En inderdaad wij planden ook niet meer dan twee bezoekjes per dag en vaak na 1/2 dagen een ‘rustdag’ waarop we niemand zagen. Misschien nog een goede voor moeders die het lastig aan te geven vinden; als je vooraf app contact hebt was het bij ons zo dat veel mensen zeiden; kunnen niet wachten de kleine te ontmoeten wanneer jullie er klaar voor zijn. Dat je dan zegt: Wij hebben ook heel veel zin hem/haar te laten zien en zullen laten weten wanneer het ons goed uitkomt. Als dat pas over 4 weken is? So be it toch.