32 Reacties

3 maanden geleden

Reactie op kich

Nee die eten niet mee. Ze nemen hun eigen eten mee en eten dat op een momen ...
Het is maar net waar je zelf voor kiest om de eerste dagen natuurlijk op bed / boven te blijven. Dit is zeker niet standaard hoor 馃槉 Hier beide keren in mijn kraamweek niet boven gebleven. Bij de eerste 1x in de middag even gerust op bed, maar vond het juist fijner beneden wat rustig aan te rommelen (op de bank zitten, buiten met mooi weer of gewoon aan tafel zitten)

3 maanden geleden

Bij beide kindjes namen ze het zelf mee en namen ze pauze en gingen dan aan tafel hun broodje eten. Toen wij besloten om de volgende dag uitgebreid te lunchen, hebben we de kraamverzorgster gevraagd of ze mee wou eten en dat vond ze erg leuk. En ze heeft een keer broodjes voor ons allen gehaald en toen hebben we gezamenlijk gegeten. Verder at ze alleen

3 maanden geleden

Reactie op Baby22072020

Het is maar net waar je zelf voor kiest om de eerste dagen natuurlijk op be ...
Ja als dat kan is dat fijn inderdaad. Ik was die eerste 3-4 dagen altijd 80 procent van de tijd aan het voeden/met de baby dutten. Dus dan bleef ik gewoon op bed

3 maanden geleden

Bij ons nam ze de eerste dag zelf brood mee. Toen gaven wij aan dat dat echt niet hoefde en ze gewoon kon pakken wat wij in huis hadden. We vroegen haar ook regelmatig of ze nog iets anders wilde op brood ofzo, maar ze gaf steeds aan; ik eet wat jullie hebben en hoef niets extra鈥檚. Ze gaan er vgm in ieder geval niet standaard vanuit dat ze mee kunnen eten, wat natuurlijk ook goed is, aangezien ieders budget en/of denkwijze daarover anders is.

3 maanden geleden

Wij hadden een nogal asociale kraamhulp bij de eerste , die at alles zonder te vragen en zonder schaamte . 2 plakken kaas op haar brood want 1 was smakeloos . En ook het snoep en koeken pakte ze gewoon . En dan greep je zelf soms mis omdat het op was. Ik had het niet erg gevonden als ze het gewoon had gevraagd .

3 maanden geleden

Reactie op MD999

Bij ons nam ze de eerste dag zelf brood mee. Toen gaven wij aan dat dat ech ...
Bij ons ging het precies ook zo

3 maanden geleden

Hier smeerde ze gewoon een broodje voor dr zelf als ik ook eten van haar kreeg. Wat ze overigens fantastisch deed.

3 maanden geleden

Reactie op Baby22072020

Het is maar net waar je zelf voor kiest om de eerste dagen natuurlijk op be ...
Ik ben wel heel veel boven gebleven de kraamweek, maar ook dan kun je natuurlijk de kraamhulp ook mee laten eten bij jullie 馃槉

3 maanden geleden

Reactie op ROSAXX

Ik ben wel heel veel boven gebleven de kraamweek, maar ook dan kun je natuu ...
Tuurlijk. Ik dacht dat ze bedoelde met z鈥檔 allen aan tafel eten. Had niet echt door dat ze bedoelde dat de kraamhulp eten mag pakken zeg maar

3 maanden geleden

Bij ons at ze gezellig mee aan tafel. Wij vonden dit zelf gezellig en hebben duidelijk aangegeven dat dit mocht. In principe hebben ze hun eigen lunch bij.

3 maanden geleden

Bij ons is dit gevraagd tijdens de intake en die vrouw gaf aan dat je dit ook nog t.z.t. kan overleggen. Ik vind dat ze een broodje mee mag eten, mijn vriend vind dat ze zelf wat mee kan nemen (want tis toch gewoon haar werk?! Is zijn redenatie haha). Uiteindelijk denk ik dat ik gewoon ga zeggen dat ze broodje mee mag eten mocht ze dat willen 鈽猴笍

3 maanden geleden

Reactie op MD999

Bij ons nam ze de eerste dag zelf brood mee. Toen gaven wij aan dat dat ech ...
Jaaa hier hetzelfde! Ze at wel beneden als de papieren in aan het vullen was. En wij eten boven in onze slaapkamer zodat we daarna kunnen rusten (op tip van de kraamhulp)