7 Reacties

4 maanden geleden

Ik zou hierin zeker je gevoel volgen! Als je geen goed gevoel hebt bij je kraamzorg heb je echt geen fijne kraamtijd. Ik zou die andere aannemen en eerlijk te benoemen waarom je voor hen gaat en je toch wil uitschrijven. Eigenlijk hebben ze zelf al een goede reden gegeven: er is alsnog een kans dat er niemand is en ook je gevoel benoemen. Dan kunnen ze hier ook weer van leren voor de toekomst.

4 maanden geleden

Heb je al een overeenkomst? Zoja, lees die even goed door. Daar zullen de consequenties in staan die hieraan verbonden zijn. Indien geen overeenkomst, ben je helemaal vrij om een kraamzorg te kiezen waar jij je wel fijn bij voelt, en dat zou ik dan ook zeker doen als ik jou was. Succes ❤️

4 maanden geleden

Ik zou zeker wisselen en gaan voor degene waar je het beste gevoel bij hebt. Het lijkt me dat je altijd vrij bent om te wisselen? Wat willen ze doen 🫣🤣

4 maanden geleden

Altijd van je gevoel uitgaan! Voel je je eigen er niet goed, meteen afmelden_uitschrijven. Tis zo belangrijk dat je een fijne kra!mtijd hebt!😘

4 maanden geleden

Ik zou zeker wisselen als je je er niet goed bij voelt, en misschien een beter gevoel hebt bij de andere instantie! Wat betreft de wettelijke verplichting. In feite ben je niet verplicht bij het bureau te blijven waar je nu bij zit. Om even mijn situatie uit te leggen: ik had me ingeschreven bij een organisatie en rond 12/13 weken zwangerschap had ik zoveel negatieve verhalen gehoord inmiddels dat het me niet lekker meer zat. Toen wel ingeschreven bij een andere kraamzorg organisatie waar ik me uiteindelijk beter bij voelde. Doordat ik me in eerste instantie al ingeschreven had bij een ander heb in daar nu een “boete” van €150 voor gekregen doordat ik hun afgezegd heb. Ook al heb ik dat destijds toen op tijd gemeld bij hun. Tegenwoordig is een aanmelding al genoeg om een “overeenkomst” aan te gaan is wat ik online kon vinden hierover. In jouw geval kan dit misschien anders zijn maar dit was mijn ervaring. Hoe dan ook, ik ben blij dat ik mijn gevoel gevolgd heb ondanks die rekening, want het contact met de nieuwe organisatie is vanaf het begin al zoveel duidelijker en fijner

4 maanden geleden

Ik zou je gevoel zeker serieus nemen! Volgens mij is het wel zo dat je indien je een intakegesprek hebt gehad zelf nog kosten gaat betalen wanneer je overstapt naar een andere organisatie, zou dit even na vragen bij je verzekering.

4 maanden geleden

Bedankt voor de reacties 🥰 ik heb een mail gestuurd met opzegging + motivatie. Voelt goed en geeft rust. Ik kon nergens een overeenkomst vinden maar weten dat er iemand is tijdens mijn bevalling en ook nog eens weten wie (donderdag intake) zou een boete meer dan waard zijn.