39 Reacties

5 maanden geleden

Hoi hoi, ik ben 13 juli uitgerekend en voor alsnog wordt de keizersnede 8 juli uitgevoerd. Het is vaak in de week van je uitgerekende datum. Succes!

5 maanden geleden

Ik werd bij mijn vorige bevalling geopereerd 38+6 om ook een natuurlijke start voor te zijn. Ze zullen t zo laat mogelijk doen maar als je eerder “vroeg” bent bevallen misschien wel eerder?

5 maanden geleden

Bij mijn vorige afspraak zeiden ze dat als de placenta laag blijft liggen de keizersnede gedaan wordt met 37 weken. Omdat weeën dan gevaarlijk kunnen zijn voor jou en de baby. Mocht de placenta normaal liggen dan ergens in de 39e week. Ik moet dinsdag heen voor de echo. Vind het toch best spannend.

5 maanden geleden

Als de placenta echt te laag ligt, vindt een keizersnede in principe bij 37 weken plaats, omdat ze natuurlijke weeën voor willen zijn. Zoals Lovexsharon ook schrijft, weeën kunnen dan namelijk gevaarlijk zijn omdat die voor een ernstige bloeding kunnen zorgen.

5 maanden geleden

Oké. Ben benieuwd of ik vandaag word gebeld voor een afspraak.

5 maanden geleden

Weten jullie al meer over de datum van jullie ks? Hier hadden ze het eerst over 39 weken, afgelopen week zat ik bij een andere gynaecoloog die aangaf toch liever voor 38 weken te gaan. Maar vlak na die afspraak een bloeding gehad (eerste keer) en vrees nu dat ze toch naar 37 weken willen gaan :( Had zo gehoopt op die 39 weken, das voor die kleine echt het beste. Maar ja, moet wel veilig zijn natuurlijk, en sta sinds die bloeeing nu al op scherp bij elke kramp 😅

5 maanden geleden

Ik merk dat iedereen in het ziekenhuis er toch een ander idee bij heeft. De een zegt: met 36/37 weken om weeën en bloedingen voor te zijn, de ander zegt: zo lang mogelijk laten zitten. Uiteindelijk mocht ik zelf kiezen voor een datum met een termijn tussen de 37 en 40 weken. Omdat de VK bij de allereerste echo al had gezegd dat ik waarschijnlijk zal worden ingeleid met 38 weken vanwege mijn leeftijd (ben 40), wilde ik daar niet ver voorbij gaan. Uiteindelijk gekozen voor 37+5, 28 juni heb ik mijn keizersnede

5 maanden geleden

Reactie op Bianca020

Weten jullie al meer over de datum van jullie ks? Hier hadden ze het eerst ...
Bij mij is de datum niet veranderd nadat ik een bloeding heb gehad. Was bij mij gelukkig eenmalig tot nu toe.

5 maanden geleden

Reactie op Bianca020

Weten jullie al meer over de datum van jullie ks? Hier hadden ze het eerst ...
Wat balen zeg dat je een bloeding hebt gehad. Hoeveel weken ben je nu? Bij mij plannen ze de keizersnede nu in vanaf 39 weken. Mocht met de 36 weken echo blijken dat de placenta nog steeds niet goed ligt gaat ze dan opnieuw beoordelen en wordt het waarschijnlijk ergens met 37 weken zei ze de vorige keer.

5 maanden geleden

Reactie op Lovexsharon

Wat balen zeg dat je een bloeding hebt gehad. Hoeveel weken ben je nu? Bi ...
Ja was vooral ook even schrikken, kwam best wel uit het niets. De gynaecoloog had 2 uur daarvoor een hele ruwe controle gedaan en echt aan mn buik lopen sjorren. Dus denk nog steeds dat het door haar komt 😅 nu mag ik niks meer tillen dat zwaarder is dan een brood, niet meer sporten.. had een ander verlof in gedachten.. Ben nu 34.6 en hou er maar rekening mee dat het met 2 weken al zover zou kunnen zijn, maar hopelijk over 4 weken pas!

5 maanden geleden

Reactie op Lovexsharon

Wat balen zeg dat je een bloeding hebt gehad. Hoeveel weken ben je nu? Bi ...
Oh spannend, dat scheelt toch best wel. Hoeveel weken ben je nu? Waar hoop je zelf op?

5 maanden geleden

Hier ook een placenta praevia totalis. Het wordt 100 procent een keizersnede, maar pas tussen week 38 en 39. Mijn zoon is geboren met 38-5, dus vind het wel heel erg spannend.

5 maanden geleden

Reactie op Bianca020

Ja was vooral ook even schrikken, kwam best wel uit het niets. De gynaecolo ...
Oh Jeetje meen je. Das ook wel lastig dat je niks meer mag tillen en zo. Hopelijk blijft de kleine nog even zitten.

5 maanden geleden

Reactie op Bianca020

Oh spannend, dat scheelt toch best wel. Hoeveel weken ben je nu? Waar hoop ...
Haha ja klopt. Van mij mag hij met 37/38 weken gehaald worden. Hoef zelf niet persee door tot na 39. Zit al aantal weken thuis met bekkenklachten en kijk er wel naar uit om de kleine vast te houden. Ik ben vandaag 34+2 dus nog paar weekjes volhouden. Maar ben wel heel bang voor bloedverlies en zo. Dat houdt je toch bezig.

5 maanden geleden

Ik vind het na bijna drie weken ieder wc bezoekje nog steeds spannend wat ik ga aantreffen. Vooral omdat ik toen nietsvermoedend naar de wc ging voor het slapen gaan en niks had gemerkt. Ben nu echt aan het aftellen naar het moment van de keizersnede! Nog 2,5 week...

5 maanden geleden

Reactie op Carmen23

Hier ook een placenta praevia totalis. Het wordt 100 procent een keizersned ...
Wow dat is wel laat! Mijn placenta ligt echt tegen de uitgang aan en ze hebben de keizersnee op 37w precies gepland ivm de kans op complicaties.. of zijn ze bij mij gewoon vroeg?!

5 maanden geleden

Reactie op lm2502

Wow dat is wel laat! Mijn placenta ligt echt tegen de uitgang aan en ze heb ...
Heb het idee dat elk ziekenhuis en elke gynaecoloog er anders mee om gaat. Mijn placenta ligt 6 mm over de baarmoedermond en keizersnede staan voor nu nog gepland op 39+2. Met 36 weken nog een nieuwe echo. En eventueel bijstellen van het plan en dus eerder halen.

5 maanden geleden

Reactie op lm2502

Wow dat is wel laat! Mijn placenta ligt echt tegen de uitgang aan en ze heb ...
Ja geen idee, vind het zelf ook wel laat. Hij ligt al vanaf 20 weken echt over de uitgang. De gynaecoloog vertelde me ook dat dit niet gaat veranderen. Ik lees vaak idd 37 weken, maar hier pas tegen de 39 weken aan. Terwijl mijn zoon eerder is geboren. In het gesprek aangegeven zei de gynaecoloog; dan wordt het een spoedje… nou zit je toch helemaal niet op te wachten.

5 maanden geleden

Ik ben al aan het aftellen, week 37, nog 11 dagen rustig aan en dan herstellen

5 maanden geleden

Ik ben gisteren helaas voor de 2de keer op 2 weken tijd opgenomen in het ziekenhuis na een bloeding door mijn laagliggende placenta. De kans dat hij nog optrekt is minimaal dus hier is het sowieso al aangegeven dat ten laatste op mijn 37 weken een keizersnede zal worden uitgevoerd. Ik ben nu 30+4 dus we hopen het nog een paar weken te kunnen trekken maar het zullen nog lange en onzekere dagen en weken worden. Succes aan iedereen hier! 🍀