39 Reacties

5 maanden geleden

Reactie op Evi6

Ik ben gisteren helaas voor de 2de keer op 2 weken tijd opgenomen in het zi ...
Sterkte!! Had je veel bloedverlies? Ik had vanmiddag ook weer wat bloedverlies, 3 weken terug ook al. Na een goede ctg en echo mocht ik nu weer naar huis. Hopelijk blijft het hierbij!

5 maanden geleden

Sterkte!! Had je veel bloedverlies? Ik had vanmiddag ook weer wat bloedve ...
Initieel wat helderrood bij hoesten of het naar het toilet gaan maar plots had ik een hele plas al neer te liggen waarbij mijn volledig inlegkruisje doordrenkt was alsook mijn onderbroek. Ze willen geen risico nemen en lig nu ook in universitair ziekenhuis tot het bloedverlies volledig achter de rug is en dan valt het nog af te wachten of ik naar huis mag gezien mijn termijn. Indien het hierna thuis nog eenmaal zou gebeuren is het opname tot aan de bevalling. Het brengt wat met zich mee hè en niet waar je op voorhand op hoopt. Hopelijk loopt bij jou nog alles goed tot aan de keizersnede en kunnen jullie daarna van elkaar genieten eens dit achter de rug is. 🤞

5 maanden geleden

Reactie op Evi6

Initieel wat helderrood bij hoesten of het naar het toilet gaan maar plots ...
Jeetje wat onwijs schrikken! Zeker ook van zoveel bloed. Die spanningen en onzekerheid zijn heel pittig, veel sterkte! Hopelijk stopt het bloeden snel, en blijft het hierbij! Heb je enig idee of er iets is dat het heeft getriggerd, of is het echt puur pech?

5 maanden geleden

Reactie op Evi6

Initieel wat helderrood bij hoesten of het naar het toilet gaan maar plots ...
Ohh spannend zeg! Echt niet fijn als je een paar weken moet blijven! Is toch weer bij ieder ziekenhuis anders. 3 weken geleden moest ik blijven totdat ik 24u geen (helderrood) bloedverlies had en 2x longrijping had gehad, ondanks goede ctg en echo. Nu was het precies hetzelfde en mocht ik na een goede ctg en echo weer naar huis. Met de instructie dat ik meteen weer moet bellen als het terugkomt. We wonen wel op 10 minuten rijden van het ziekenhuis, dat is wel heel fijn!

5 maanden geleden

Ohh spannend zeg! Echt niet fijn als je een paar weken moet blijven! Is toc ...
Het is inderdaad wel fijn nieuws en toch enige zekerheid dat als er iets voorvalt je ook snel ter plaatse bent. Bij ons is het helaas afhankelijk van het verkeer 45 tot meer dan een uur rijden dus dat wordt allemaal mee in rekening genomen natuurlijk. De vorige keer en deze keer was het ook met de boodschap dat ik naar huis mag van zodra het 24u is gestopt maar ze hebben mij voor de zekerheid toch opnieuw longrijpingkuur opgestart. We hopen natuurlijk dat ik naar huis mag de komende dagen maar het risico op nieuwe bloeding is reëel waarbij ze aangeven dat er altijd een kans is dat het nog veel heftiger gaat bloeden en dat ik bij een 3de keer sowieso permanent moet blijven ter observatie. En ik moet thuis ook 24/24 iemand bij mij hebben voor het geval er zeer ernstige bloeding zou optreden. We gingen het sowieso houden op 2 kindjes maar nu zijn we zeker overtuig dat er geen extra meer zal bijkomen. 🙈

5 maanden geleden

Reactie op Bianca020

Jeetje wat onwijs schrikken! Zeker ook van zoveel bloed. Die spanningen en ...
We zitten met een heel bewegelijk meneertje die continue van positie verandert maar op zich is het gewoon kwestie van pech hebben. Aangezien mijn placenta tot tegen de baarmoedermond ligt, is er sowieso in het laatste trimester meer kans op bloedingen omdat net op die plaats je baarmoeder begint te groeien en dan bestaat de mogelijkheid dat er bloedvat knapt in je placenta. Het lastige is dat je dus zelf helemaal geen impact hebt en je lichaam een beetje aanvoelt als een tikkende tijdbom.

5 maanden geleden

Reactie op Evi6

We zitten met een heel bewegelijk meneertje die continue van positie verand ...
Ah ja sna0 het gevoel van tikkende tijdbom heel erg! Mijn placenta ligt er echt voorbij, maar gelukkig nog maar 1x bloedverlies gehad (ben nu 35 weken, dus heb tot nu toe mazzel denk ik!). De leefregels worden steeds strenger helaas, maar voelt toch ook alsof ik niet alles in de hand heb, ookal hou ik me netjes aan de leefregels.. Nogmaals sterkte!

5 maanden geleden

Ik had een kleine bloeding met 32+5 en nu met 36 weken weer. Het ging zo lang goed, dat ik net weer vertrouwen had dat het weg zou blijven, maar helaas... Over 11 dagen staat mijn keizersnede gepland, hopelijk blijft het tot die tijd goed gaan. Maar de kans op bloedingen wordt steeds groter inderdaad. Het is maar even afwachten. Vooral met nog een kind thuis is het lastig om iedere keer onderdak voor haar te vragen. Heb lieve vriendinnen die dat met liefde doen, maar toch voel ik me bezwaard... Dit is ook zeker mijn laatste zwangerschap, was het al maar nu helemaal inderdaad.

4 maanden geleden

Reactie op Bianca020

Ah ja sna0 het gevoel van tikkende tijdbom heel erg! Mijn placenta ligt er ...
We kunnen alleen maar afwachten en hopen dat het goed blijft gaan. Ook voor jou nog veel succes en ik duim voor een probleemloos verder verloop. 🤞

4 maanden geleden

Mijn gynaecoloog geeft aan dat gynaecologie Nederland met elkaar de afspraak heeft gemaakt pas vanaf 39 weken een sectio uit te voeren zonder medische noodzaak.

4 maanden geleden

Reactie op milouhvl

Mijn gynaecoloog geeft aan dat gynaecologie Nederland met elkaar de afspraa ...
Met medische noodzaak bedoel ik: als er niets aan de hand is qua gezondheid voor moeder of baby. Ik krijg bijv een geplande keizersnede ivm totaal ruptuur en hele lange hersteldtijd icm incontinentie. Masr in deze zwangerschap is er medisch gezien niets aan de hand dus wachten ze tot 39 weken.

4 maanden geleden

Reactie op milouhvl

Mijn gynaecoloog geeft aan dat gynaecologie Nederland met elkaar de afspraa ...
Dat klopt, is bij mij ook gezegd. Omdat ze je kindje het liefst zo lang mogelijk laten zitten. Alleen de titel van deze topic is laag liggende placenta. Dat is een medische noodzaak. En daar gaat elke gynaecoloog dan weer anders mee om. 😊

4 maanden geleden

Net echo gehad. De placenta ligt laag maar net goed. Dit betekend dat ze de keizersnede niet gaan vervroegen en ik echt moet wachten tot de 39 weken. Aan de ene kant natuurlijk fijn. Maar lichamelijk gezien had ik wel wat eerder willen bevallen.

4 maanden geleden

Reactie op Lovexsharon

Net echo gehad. De placenta ligt laag maar net goed. Dit betekend dat ze de ...
Nog even! En opzich wel fijn positief nieuws toch? Hoe ver ben je nu? Ik ben morgen ochtend wel aan de beurt met 37.0w! Zenuwen slaan nu wel toe :)

4 maanden geleden

Reactie op lm2502

Nog even! En opzich wel fijn positief nieuws toch? Hoe ver ben je nu? Ik ...
Zeker fijn dat er nu minder risico is tijdens de bevalling zelf. Ben 36+1 dus nog iets meer dan 3 weken. Alleen met een dreumes van 22 maanden vind ik het wel echt heel pittig nu. Mega veel last van bekkenklachten. Oeh dat is idd spannend zeg. Succes alvast voor morgen. Dan heb je eindelijk je kleintje vast. 😍

4 maanden geleden

Reactie op Lovexsharon

Zeker fijn dat er nu minder risico is tijdens de bevalling zelf. Ben 36+1 d ...
Dankjewel!!! en ik snap je helemaal, mijne is 23 maanden en loop ook al een tijd met bekkenklachten achter 'm aan te hobbelen.. :') Heel erg veel succes nog even en hoop dat de aankomende weken snel voorbij gaan ♡

4 maanden geleden

Voor degene die de keizersnede al gehad hebben; hoe gaat het met jullie? Hebben jullie veel bloedverlies gehad? Bij mij lag de placenta met 20 en 28 weken tegen de baarmoedermond. Daarna met 32 en 36 weken 3,5 cm er vanaf. Nu met 38 weken op de een of andere wonderbaarlijke manier weer tegen de baarmoedermond 🙃

4 maanden geleden

Reactie op anoukb30

Voor degene die de keizersnede al gehad hebben; hoe gaat het met jullie? He ...
Bij mij lag de placenta volledig voor de uitgang en zou ik met 37+5 een keizersnede krijgen. Ik kreeg echter meerdere keren bloedingen (niet veel gelukkig), met als hoogtepunt dat ik op een dag 2x in het ziekenhuis was. Toen zeiden ze: het is een keer klaar en dat is nu. Midden in de nacht een vervroegde keizersnede gehad, met 37+2. Het viel me heel erg mee! Vond het moment dat ik naar de ok werd gebracht en binnen reed heel spannend, maar iedereen was superlief. Ze vertelden wat ze gingen doen en wat ik moest doen (niet zoveel). Toen de ruggenprik er in zat en ik onder de warmtedeken lag kwam ik wel tot rust gelukkig. De baby was er supersnel uit en wordt dan bijna gelijk bij je gelegd terwijl ze gaan hechten. Daardoor maak je het hechten niet echt mee ofzo. Ben halve liter bloed verloren, wat me echt heel erg mee viel. Omdat ik geen primaire sectio meer had,.mochten mijn man en baby niet mee naar de recovery. Dat vond ik wel lastig... maar omdat het midden in de nacht was, was daar verder niemand en was ik snel klaar. De eerste keer uit bed komen is echt hels! Maar het wordt iedere keer makkelijker en minder pijnlijk gelukkig. Om 17u 's middags mocht de katheter er uit en 10u de volgende ochtend mocht ik naar huis. Het herstel valt me mee. Kan lang niet alles, maar was van het ergste uitgegaan. Ben nu na 2,5 week best mobiel en kan ongeveer 2 kilometer wandelen. Fietsen en autorijden heb ik nog niet gedaan en laat mijn man mooi het huishouden nog even doen ;-) Succes alvast! Laat het allemaal gewoon over je heen komen, meer kun je niet doen.