18 Reacties
4 maanden geleden
Bij mijn vorige bevalling ging ik vanaf 36 weken elke avond in het donker douchen, kaarsje aan.. dan naar bed, kaarsje aan beval playlist op en penerium massage gedaan. Ik geloof heel erg dat dit me heeft voorbereid op de bevalling ik kon super goed in mezelf keren (mediteren deed ik ook regelmatig) en heb een mega vlotte fijne bevalling gehad. De massage hielp niet tegen uitscheuren maar achteraf gezien heb ik waarschijnlijk met te veel force een enorme (4250) baby binnen een half uur eruit geperst dusja 🤷🏽♀️
Dit keer probeer ik weer echt de tijd te nemen voor het slapen te mediteren maar merk dat ik me minder in mijn cocon kan trekken als de eerste bevalling. Toch alle drukte vd dag met een peuter dat in in bed nog liever even serie kijk haha en het gevoel; ik heb het al eens gedaan dus ik kan het wel. Maar ik zou zeker adviseren je plannen lekker te volgen, gaat je sowieso helpen!!
4 maanden geleden
Fijn!!! Verlof heeft mij enorm geholpen wat tot rust te komen. Ik zou dus ook proberen om het “moeten” wat meer los te laten (is mijn valkuil ;))
Ik sport zelf nog 2-3 keer per week inclusief stretches voor de bekkenbodem. Dat vind ik nog steeds heel fijn! Verder lekker fietsen & wandelen zolang als dat gaat.
Ik heb nog wat bevallingsverhalen gelezen en een afspeellijst gemaakt met muziek voor tijdens de bevalling (of ervoor).
Ik doe ook aan journaling, nu de bevalling dichterbij komt helpt het mij echt om m’n gevoelens rondom de bevalling op te schrijven en mezelf te herinneren aan de natuurlijke krachten van m’n lichaam :)
Verder ook veel relaxen, in bad, nonsense tijdschriftjes lezen, dat soort!
4 maanden geleden
Ook lekker uitrusten en genieten van de rust die je nu nog hebt :) en je kunt frambozen thee toevoegen. Zie andere topics hierover
4 maanden geleden
Ik bereid mij dus juist voor door helemaal niks te moeten! Zien wat de dag brengt, doen wat goed voelt, kijken waar mijn energie heen kan etc. Wel leuk om te lezen wat jullie doen. De ademhalinngsoefeningen en affirmaties denk ik nu van ‘o ja das een goeie!’
4 maanden geleden
Wat mij nu helpt is puzzelen (sudoku) en wil een boek gaan lezen. Ik geef overdag toe aan de vermoeidheid en plan verschillende dagen iets kleins sociaals, zoals koffie drinken (thuis) met vriendinnen of telefonisch bijpraten. Denk dat het vooral goed is om het hele bevallen wat los te laten. Daar ben ik helaas minder in geslaagd. Zou je wel aanraden om dat te doen. De eerste week verlof is als vakantie en daarna begint het wachten🫣 (voor mij althans).
4 maanden geleden
Reactie op kinderwens1995
Wat mij nu helpt is puzzelen (sudoku) en wil een boek gaan lezen. Ik geef o ...
Thanks! Ja het voelt wel echt als of ik nog veel moet ‘doen’, om er ‘klaar’ voor te zijn. Maar inderdaad, het wat loslaten en niet te erg op focussen 🧘🏼♀️ klinkt gezond.
4 maanden geleden
Reactie op L1993H
Fijn!!! Verlof heeft mij enorm geholpen wat tot rust te komen. Ik zou dus o ...
Goede tip, die playlist! Helemaal vergeten maar dat is super fijn om te hebben natuurlijk. En ja, journaling ook een goede. Veel herhalen dat we dit kunnen 💪🏻 en samen met onze lieve baby’tjes gaan doen straks.
De andere relax dingentjes ook heerlijk. Ik dacht ook nog aan een pedicure boeken ofzo. ☺️
4 maanden geleden
Reactie op saartje2024
Bij mijn vorige bevalling ging ik vanaf 36 weken elke avond in het donker d ...
Wat een mooie manier van oefenen. Klinkt super ontspannend. Ik ga dit morgen proberen :)
En super logisch met kleine peuter, je hebt veel minder tijd om je af te zonderen. Lijkt me stiekem best fijn om het al eens te zijn bevallen haha, dan weet je een beetje wat je kan verwachten. Je zou eventueel misschien op momenten wel in je hoofd terug kunnen naar die momenten, beetje visualiseren hoe het zal gaan. Maar je klinkt in ieder geval lekker zenn, lekker van de serietjes genieten :)
4 maanden geleden
Reactie op Jyttie
Goede tip, die playlist! Helemaal vergeten maar dat is super fijn om te heb ...
Ik heb idd ook lekker m’n voetjes laten doen en de week voor m’n inleiding nog een keer. Heb nog zwangerschapsmassage in t verschiet en een paar keer voetreflex massage. Ook ga ik nog naar de kapper en een ‘laatste’ keer lunchen met m’n zus.
Verder heb ik m’n ‘gewone’ afspraken voor wimpers en nagels staan en natuurlijk de verloskundige.
Moet eerlijk bekennen dat het huishouden en de laatste kleine dingetjes voor de baby dan ook verder wel genoeg zijn.
Merk dat ik met de dag vermoeider ben en daarmee ook misselijker.
Lekker rustig aan doen en stiekem hopen dat m’n kleintje zich meldt voor de inleiding ☺️
4 maanden geleden
Ik wil nog wat in zo’n babyboekje schrijven over m’n zwangerschap. Staan wat pagina’s daarover in. De rest is voor als de baby er is.
Verder enveloppen schrijven voor het geboortekaartje, meal preppen (maak ook veel verse smoothies en vries deze in), vluchtkoffer inpakken, speentjes uitkoken en ik hoop nog wat van m’n online bevalcursus te kijken/ lezen. Merk dat m’n dagen nu nog erg vol zitten met sociale dingen, heel leuk natuurlijk, maar ook fijn om straks wat meer de bubbel in te gaan en te gaan focussen op wat komen gaat!
4 maanden geleden
Ik ben met 36 weken met verlof gegaan en heb de eerste week niks thuis gedaan en elke dag naar het meertje / strand met de hondjes/vriendin. Wilde niet gelijk druk op mezelf zetten en mijn dagen vol plannen met schoonmaken en voorbereidingen. Nu 37 weken en ik doe elke dag iets wat voorbereidingen betreft maar ik neem ook veel rust. Ik wandel elke dag 2-3 uur rustig met de hondjes, soms zelfs sporten, uitslapen. Ik krijg het dalijk druk genoeg dus vind het belangrijk om niet te druk te gaan doen.
Verder eet ik ook dadels en doe perineal massage vanaf week 34. Ik wil nog ademhalingsoefeningen voor de bevalling oefenen. Ik moet nog veel thuis schoonmaken en wil zo veel mogelijk vooruit koken en invriezen. Mijn verlof voelt niet als wachten op de baby maar meer de tijd voor mezelf nemen en genieten van de rust 🙂
4 maanden geleden
Wat ik doe? Overleven 🤣 heb een zoontje van 1 al ben blij als ik een kop koffie op heb en ontbijt hehe
4 maanden geleden
- ik moet mijn vluchtkoffer nog inpakken
- ik moet mijn handkolf steriliseren zodat ik prenataal kan kolven
- ik moet nog naar de ikea 😭
- een handvol wasje draaien
- newborn inleg van de maxicosi vastzetten en dan in me auto pleuren
- spiegel voor de maxicosi bevestigen aan de hoofdsteun in de auto
- koelkast uitruimen en schoonmaken
- oven grondig schoonmaken
- ontharen🤣
- uitrusten???
Allerbelangrijkste is tijd doorbrengen met mijn dochter van 14 maanden❤️❤️❤️❤️