20 Reacties
2 maanden geleden
Zou kunnen dat het misschien het rommelen in t maagje is wat hem irriteert? Dus door die honger dat t gaat rommelen? Ik zou zoiets denken denk eerlijk gezegd geen krampjes omdat het na de voeding gelijk over is zou me er geen zorgen over maken
2 maanden geleden
Ik zou dit bestempelen als honger. Helemaal 3/4 uurtjes na de voeding en dat het instant over is met een fles. Hangry mannetje gewoon haha
2 maanden geleden
Reactie op Ruelle
Ja herkenbaar. Meestal wel iets sneller, na een uur of 2, wat ik ook erg la ...
Ja hij begon ook gelijk te knetteren en daarna dus te gillen daarom dacht ik ook krampjes, en echt dat intense gillen wat ik van de krampjes ken, rood aanlopen, gebalde vuistjes.. zo sneu hè :( maar dacht dus altijd dat dat relatief snel na de voeding altijd kwam maar hij valt soms gelijk in slaap na de voeding en dan komen die krampjes pas als hij wakker wordt.. vroeg me dus af of dat kon maar ik lees hier dus meer herkenning!
2 maanden geleden
Onze dochter doet dit ook, maar zoekt dan als je haar op pakt en in de “voedingshouding” legt ook heel erg met haar mond en stopt haar handjes in de mond.
Ook hier met de fles meteen stil, als we een pauze willen doen voor een boertje gaat ze soms meteen weer krijsen en met haar benen trappen.
Ik denk dus echt dat het honger is. Het is inderdaad niet het typische hongerhuiltje, maar die heb ik bij onze dochter nog zelden gehoord.
2 maanden geleden
Onze zoon heeft vandaag duidelijk meer last van krampjes. Het begint vaak al aan de borst maar komt sowieso na de voeding. Hij loopt rood aan, perst, huilt soms (vandaag elke keer bij krampjes), is heel onrustig en slaat met armpjes + schoppen met beentjes. Als hij aan de borst al krampjes krijgt dan laat hij mijn tepel los, wil de tepel wel pakken maar doet het niet (tong uit mond en likken 🤣), overstrekt en perst + loopt rood aan. Hier zijn het duidelijk krampjes, geen honger.
2 maanden geleden
Ja hij begon ook gelijk te knetteren en daarna dus te gillen daarom dacht i ...
Ja gek he, ik dacht ook dat dat binnen een uur na de voeding zou zijn. Maar hier ook intens gillen, rood aanlopen, overtrekken en gebalde vuistjes. Na een pruttel zie je haar ook meteen ontspannen. Dus wel heel anders dan een hongerhuiltje.
2 maanden geleden
Hier ook woeste huilaanvallen op verschillende momenten van de dag. Ik denk toch ook krampjes, vreselijke fase dit…ook zo verschillend wat hem helpt. De ene keer fietsen, dan weer hobbelen, dan weer over mn schouder.
2 maanden geleden
Hier ook vaak langere tijd na de voeding last van krampjes! Inderdaad helemaal rood aanlopen en zichtbaar persen. Als we dan met de benen bewegen en dr speentje geven wordt ze weer rustig. Soms voor een minuutje en dan begint ze opnieuw en soms valt ze daarna weer lekker in slaap voor een uur.
We hebben vandaag voor het eerst geprobeerd om een warm pittenzakje op haar buik te leggen, dit leek echt wel te helpen! En natuurlijk hebben we heel goed erop gelet dat het niet te warm was!!
2 maanden geleden
Ohh wat is dit herkenbaar! Ik wist al niet wat het was bij mijn zoontje van 01-07 (gister dus 7 weken). Twijfelde steeds wat het nou zou zijn, maar alles wijst er op dat we in de piek van de krampjes zitten. Hij is soms ook echt ontroostbaar.. Hopen dat onze kindjes er gauw doorheen komen! 💙
2 maanden geleden
Bij ons ook wel herkenbaar dat de krampjes heel willekeurig op de dag komen. Soms vlak na de voeding en soms ook langer daarna of echt krampjes van voeding tot voeding met een hazenslaapje van 15 minuten. Heel intens en zielig vind ik het. Hoe doen jullie dat als je baby krampjes heeft? Wij houden hem nu steeds bij ons maar ik merk dat het me soms een beetje opbreekt. Ik kom soms een dag of 2 niet buiten omdat ik continu ons ventje op de borst heb liggen. Gelukkig morgen een draagconsult en hopelijk vind hij een draagzak wat. Doen jullie weleens de baby in de kinderwagen om een rondje te wandelen terwijl hij huilt? Ik merk dat dit soms wel helpt maar ik vind het zo zielig als hij in de kinderwagen ligt te huilen en ik hem niet oppak, het voelt dan alsof ik hem negeer.
2 maanden geleden
Reactie op Miepfer
Bij ons ook wel herkenbaar dat de krampjes heel willekeurig op de dag komen ...
Oh en ik zie inderdaad ook hongersignalen als hij krampjes heeft maar ik interpreteer dit als zuigbehoefte en getroost willen worden. Bij ongemak gaat de zuigbehoefte omhoog. De hongersignalen zijn ook niet helemaal hetzelfde vergeleken met als hij echt honger heeft. Dan zijn de signalen een stuk intenser. Hij is dan ook vaak tevreden met mijn pink of de speen.
2 maanden geleden
Reactie op Miepfer
Oh en ik zie inderdaad ook hongersignalen als hij krampjes heeft maar ik in ...
Helaas herken ik wat je zegt, het is heel willekeurig en soms wel van voeding tot voeding (zo’n 3-4 uur lang). We proberen van alles maar echt niks helpt. Benen fietsen, op je arm op de buik leggen, warme pittenzak op de buik, knuffelen, draagzak, lopen, het maakt allemaal geen verschil. In de kinderwagen leggen doen we om jouw reden ook niet, dan ligt ze echt hulpeloos en is er ook geen verbetering van de krampjes. Dan dus maar geen wandelmoment buiten die dag.
Ik kijk heel erg uit naar de 8 weken als de piek voorbij is. Op dit moment geef ik nog geen enkel hulpmiddeltje tegen krampjes omdat ik bang ben het alleen maar erger te maken, maar ik twijfel iedere dag. Vraag me af wat “normaal” is voor krampjes en wanneer je overstapt tot middeltjes.
2 maanden geleden
Reactie op Miepfer
Bij ons ook wel herkenbaar dat de krampjes heel willekeurig op de dag komen ...
Hier wordt hij juist rustig bij het wandelen dus ja, we gaan zeker lekker naar buiten dan!!
2 maanden geleden
Vannacht had mijn zoontje veel darmkrampjes. Hoorbaar persen/kreunen en grommen de hele nacht door met twee poepluiers tot gevolg maar dat leek mij weinig voor het geluid dat hij produceerde. Met soms ineens een intense huilbui van een uur tussen de voedingen door. Is het normaal dat dit dan een hele nacht door gaat? Tot nu toe alleen krampen gehad overdag. En dat was al intens genoeg dacht ik 😅