11 Reacties

4 maanden geleden

Wat gaat de rol zijn van jou vriend in het leven van het kindje, krijgt hij een vader rol of?

4 maanden geleden

Reactie op Marie-93

Wat gaat de rol zijn van jou vriend in het leven van het kindje, krijgt hij ...
Jaa, in eerste instantie niet, omdat we nog niet super lang samen zijn, maar de intentie is wel dat hij op de lange termijn volledig haar vader gaat zijn. Hij zal ook zoveel mogelijk betrokken gaan zijn bij de kleine. Alleen ik vraag me dus af wanneer ik bij hem, samen met de baby, bij hem zou kunnen slapen. Omdat de baby natuurlijk een veilige vertrouwde omgeving nodig is. Aan de andere kant denk ik van, kan je beter zo snel mogelijk doen, zodat zij aan beide huizen went. Ik zal er namelijk altijd zijn

4 maanden geleden

Het aller belangrijkste is ritme en structuur. Als je dat overal hetzelfde toepast, kan je gewoon overal slapen. De kraamweek kan je het beste thuis blijven, ook voor jezelf, maar ik zie niet in waarom daarna niet latten. Wij nemen ons zoontje overal mee naartoe, slapen soms 20-40% van de maand bij mn ouders, soms bij mn opa en oma, reizen veel, maar hij heeft altijd dezelfde structuur van naar bed gaan en z’n vertrouwde spullen. Hij is 2 en slaapt dus ook overal waar ik hem neerleg. 👌🏼

4 maanden geleden

Ik zoudl denk ik de eerste 2 a 3 maanden/12 weken je vriend bij jou laten slapen als dat mogelijk is? Kinderen gaan vaak vanaf 12 weken ook naar de opvang, wat een secundaire vertrouwde omgeving wordt. Dus een 2e thuis zou daarin ook gewoon moeten kunnen. Kijk vooral naar haar, hoe zij erop reageert en probeer de reis van en naar je vriend ook zo stressvrij mogelijk te houden. Dus zorg dat je daar ook alles hebt aan babyspullen, dan hoef je minder mee te nemen elke keer en kan je niks vergeten 😊 Gewoon mijn mening/idee hierbij, hoor, geen ervaring verder haha

4 maanden geleden

Reactie op Malita

Het aller belangrijkste is ritme en structuur. Als je dat overal hetzelfde ...
Jaa precies! Bedankt voor je reactie! Ik zou het latten ook pas willen op het moment dat ik gewoon redelijk hersteld ben van de bevalling en alles goed op de rit heb qua structuur indd. En precies het is omslachtig voor mij, maar de co sleeper is zo ingepakt maar verder houdt ze haar eigen spullen!

4 maanden geleden

Reactie op BabyBoertje24

Ik zoudl denk ik de eerste 2 a 3 maanden/12 weken je vriend bij jou laten s ...
Nee precies, is ook wel weer zo. Bedankt voor je reactie! Ik denk eerst maar even afwachten hoe de bevalling/ het herstel en de kleine gaat worden. Voor hetzelfde geldt gaat het autorijden ook weken niet, dan heb je ook alweer een andere situatie. ☺️

4 maanden geleden

Jaa precies! Bedankt voor je reactie! Ik zou het latten ook pas willen op h ...
Ja je kan zelfs overwegen de co sleeper niet in te pakken. Wij hebben mn zoontje de eerste 4/5 maanden ook regelmatig in de kinderwagen laten slapen als we op reis waren, daar is echt niks mis mee. En bij mn ouders sliep hij al in een ledikant vanaf dat ie een paar weken oud was. Misschien kan je die al bij je vriend neerzetten? Heb je toch binnen korte termijn daar nodig. Belangrijkste is dat de baby jou heeft, zelfde tijdstip op bed, zelfde manier van op bed leggen, eventueel zelfde knuffeltje/speentje, zelfde ritme met luier en flesje en dan komt het echt wel goed. 😊 Mn zoontje sliep ondanks het reizen en verschillende locaties/bedden volledig door na 6 weken (22:00-10:00) en heeft sinds dien altijd uitgeslapen en is een perfect slaper, dus het kan echt. Wees er zelf relaxt in dan komt het wel goed :)

4 maanden geleden

Reactie op Malita

Het aller belangrijkste is ritme en structuur. Als je dat overal hetzelfde ...
Dit denk ik inderdaad ook. En daarnaast zal je kindje vooral jou nodig hebben, maar ik lees als terug in je verhaal dat jij er altijd bij zal zijn.

4 maanden geleden

Heel erg bedankt voor jullie reacties! Heel fijn dat jullie ervaringen positief zijn! Het zal allemaal goedkomen en zolang ik kijk naar de behoeftes van mijn meisje en mijn eigen gezondheid, zal het vast goedkomen!

4 maanden geleden

Ik ben samen met de vader van ons kindje maar wonen niet in een huis ivm mijn andere 2 kinderen. Die zijn de helft van de week bij hun vader, als ze bij hun vader zijn dan zijn wij met de baby bij mijn vriend thuis, (30 minuten rijden van elkaar) als de andere 2 kinderen bij mij zijn, zijn we bij mij thuis. De baby heeft op beide plekken alle spullen. Ik denk dat je er alleen maar een makkelijk kind van krijgt. Het plan is om tot 19 augustus bij mijn vriend te blijven tot de 2 andere kinderen weer naar school moeten. Dan gaan we 1 keer in de week switchen van huis 😌 Benieuwd hoe t gaat lopen maar heb er alle vertrouwen in!

4 maanden geleden

Reactie op DVRR

Ik ben samen met de vader van ons kindje maar wonen niet in een huis ivm mi ...
Aah wat fijn dat het zo kan! Veel succes komende tijd!☺️