9 Reacties

2 maanden geleden

Toen ons zoontje 6 weken was zat er ook nog geen echt ritme in 🙈 wij gaven ook 120 cc en dan kwam die snachts ook op willekeurige tijden haha wij hielden overdag wel aan om de 3 uur / 3,5 uur. Als die snachts dan kwam, kreeg hij een flesje extra en dan wel minder dus bijvoorbeeld 60 of 90 cc. Lag er beetje aan hoelaat die snachts kwam. Overdag probeerde wij dan dit ritme beetje aan te houden; 7:00, 10:00, 13:00, 16:00, 19:00 en dan tussen 22/23. Wij zijn eigenlijk pas om de 4 uur gaan voeden toen hij 150 cc kreeg en toen kwam er ook meer ritme in. En vanaf dat wij 180 cc aanbieden voor zijn laatste fles slaapt hij de nachten door. Toen was die wel al bijna 8 weken. Wij hebben hier overigens nooit meer een wekker gezet nadat hij 1 week was, op aanraden van de kraamzorg. Wij wachten gewoon tot die zelf kwam 🙈 Je zou eventueel kunnen proberen om zijn 5de flesje minder te geven en dan misschien zijn 6e flesje wat meer? Misschien helpt het? Of inderdaad de nacht eerder te laten beginnen maar ik weet niet of je daar zelf vrolijk van word haha

2 maanden geleden

En vanaf wanneer gingen jullie 150cc voeden dan? Het is zo zoeken allemaal. We hebben echt een slaapkopje áls hij eenmaal slaapt. Ik denk dat als ik hem niet zou wekken hij pas na 5u ofzo zou komen haha. We zijn nu ook bijna 4,5u verder ; maar ik geef hem die tijd omdat hij vanmorgen niet geslapen heeft dus echt wat in te halen had…

2 maanden geleden

Wij zitten al even op 6 flessen van 120/125 (gieten terug) Drinkt deze niet allemaal leeg soms 20/30 over. We houden ongeveer 4uur ertussen aan 7-11-15-19-23 en 1x in de nacht meestal komt hij zelf rond 3u. Toevallig afgelopen nacht waren we alle in diepe slaap en kwam meneer om 1.30 (ipv 23u) en 5u We hebben vandaag volgende aangehouden om weer een beetje terug in het ritme te komen 5-9- 12.30-15.30-19 Hij liet bijvoorbeeld om 12.30 bijna 50ml staan vandaar eerder weer wat aangeboden. Blijft steeds puzzelen merk ik maar komt vanzelf meer ritme in

2 maanden geleden

En vanaf wanneer gingen jullie 150cc voeden dan? Het is zo zoeken allemaal. ...
Wij zijn rond de 7 weken 150 cc gaan geven. Toen woog hij bijna 5 kilo.

2 maanden geleden

En vanaf wanneer gingen jullie 150cc voeden dan? Het is zo zoeken allemaal. ...
Wij maken onze kleine man wel wakker na 4 uur (soms eens 10/15min later) om zo juist wat meer dag/nacht ritme te krijgen... niet dat we het nu merken hoor maar hij is nog geen 6 weken. Af en toe dat ie in de nacht een keer na 4,5u kwam of vannacht dan na 6u voor het eerst (na vergeten flesje om 23uur)

2 maanden geleden

Wij voeden al op vast ritme sinds hij 2 weken oud is.wel met een half uur voor en na speling. Soms komt hij wat eerder soms later. Ook een vaste slaper na de laatste fles. We bieden altijd hele flessen aan en hij drinkt wat hij wil. Maar maken hem wel standaard om 22.30 uur wakker. We deden bij 6x120 elke 3 uur en nu bij 5x 150 elke 3,5/4 uur. Sinds een paar dagen komt hij nu nog 1x per nacht. Soms wel een gesplitste ochtend voeding omdat hij dan tussen 5.30 en 6.30 nog voeding nodig heeft. Soms ook wel pas om 7 en dan direct een hele voeding.

2 maanden geleden

Onze dochter is 8 weken oud maar we doen al weken lang het volgende ritme: 3, 7, 11, 15, 19, 23. De fles om 23 uur is een droomvoeding en daarbij bieden we 180 aan, de overige flessen 150. We zetten voor de nachtvoeding geen wekker en volgens ons consultatie bureau is dat ook echt niet meer nodig 🤷🏼‍♀️ Ze groeit als kool dus misschien heeft dat er mee te maken.

2 maanden geleden

Reactie op Lovexsharon

Wij voeden al op vast ritme sinds hij 2 weken oud is.wel met een half uur v ...
Hoe doe je dat dan qua hoeveelheid voeding per fles als je kindje toch nog snachts komt? Geef je dan een halve fles ofzo en in de ochtend om 7u n nog de volgende helft? Ons zoontje is 4 weken en krijgt 6x 100. Nu nog om de 4u. Ben een beetje zoekende hoe ik kan kijken of hij de nachten kan stoppen (of meer uren er tussen te laten dan nu). Ik wil overdag nl wel blijven voeden op schema ivm oudere schoolgaande zus..

2 maanden geleden

Reactie op ANNE1308

Hoe doe je dat dan qua hoeveelheid voeding per fles als je kindje toch nog ...
Bij 4 weken hadden wij 7.30 10.30 13.30 16.30 19.30 en 22.30 allemaal 120+3. In de nacht bied ik 90 cc. Dat was eerst nog 2x per nacht. Als hij tussen 5.30 en 6.30 een voeding heeft gehad van 90 dan bied ik tussen 7.30 en 8.00 nog een keer 60/90 hierdoor splits je eigenlijk de ochtend voeding. Maar kom je wel weer op je schema uit.