18 Reacties

één maand geleden

Hoelaat gaat hij de nacht in? Is dat na de voeding van 18.30 uur?

één maand geleden

Reactie op Madelief28

Hoelaat gaat hij de nacht in? Is dat na de voeding van 18.30 uur?
Ja klopt. Klein uurtje wakker en dan naar bedje toe.

één maand geleden

Gemiddeld slapen kindjes van 2 maanden zo’n 10 uur ‘s nachts. Omdat hij tegen 19.00 uur gaat slapen is tegen het eind van de nacht de ergste slaapdruk weggeslapen. Misschien dat hij daarom vaker wakker wordt. Of hij heeft gewoon even jullie geborgenheid en nabijheid nodig om verder te kunnen slapen. Vaak slapen kleintjes, wanneer ze bij je liggen een stuk dieper. Je zou eens kunnen proberen om hem ‘s avonds iets later de nacht in te laten gaan door bijvoorbeeld nog een dutje van 19.00 tot 19.45 uur te laten doen, daarna nog een uurtje wakkertijd en dan naar bed.

één maand geleden

Reactie op Madelief28

Gemiddeld slapen kindjes van 2 maanden zo’n 10 uur ‘s nachts. Omdat hij teg ...
Goede tip! Gaan we proberen🤞🏻

één maand geleden

Heeft je kindje wel voldoende aan 120 voeding?

één maand geleden

Heeft je kindje wel voldoende aan 120 voeding?
Als hij meer vraagt, geven we het. Maar hij doet al relatief lang over deze fles. Hij valt dan ook weer in slaap en/of wilt ook echt niet meer drinken (met tong speen wegduwen, etc).

één maand geleden

Wij hebben/hadden ook ongeveer dit schema met 8 weken. Dochter is nu 11 weken en krijgt 150+5. Bij ons was ze ook vanaf 4 uur wat onrustiger. Speentje hielp dan wel weer even. Ik had het idee dat het meer haar darmpjes waren rond dat tijdstip. Ik bleef dus gewoon door gaan met speentje geven en in eigen bedje laten slapen. Nu is ze 11 weken en sinds een weekje is het onrustige over en komt ze zelfs niet meer voor de fles 's nachts. Ze wordt nu rond 7 uur/half 8 wakker, ondanks dat ze 's avonds rond 18:30/19:00 naar bedje gaat.

één maand geleden

Hier ook standaart elke dag vanaf 04:00 onrustiger en meer kreunen etc maakt niet hoelaat de fles ervoor is geweest het blijft standaard om 4 uur en dat houdt dan ook zo’n 2 uur aan telkens speen in en uit etc 🤷🏼‍♀️

één maand geleden

Ik volg totaal geen schema kleine slaapt van 21:30 tot 08:30.. moet wel zeggen dat ik haar tussen 21:30 en 00:00 nog vaak verschoon en een droomvoeding geef

één maand geleden

Ons dochtertje is vandaag 8 weken en herken het wel dat onrustig slapen in de ochtenden. Heeft hij het niet koud snachts? Dit was een vraag die wij kregen toen in advies vroeg omdat dit het koudste deel van de nacht is. Nog een vraagje. Geven jullie hem snachts bewust ook 160cc?

één maand geleden

Reactie op ashley1008

Hier ook standaart elke dag vanaf 04:00 onrustiger en meer kreunen etc maak ...
Nou, gek is dat hè! 😮‍💨

één maand geleden

Reactie op Aniek2307

Ons dochtertje is vandaag 8 weken en herken het wel dat onrustig slapen in ...
Nee, koud zeker niet. De temperatuur in z’n nekje voelt goed. Hij is niet koud en ook niet te warm. Het is nog best warm in ons huis. We bieden snachts een fles van 150+5 aan en kijken dan maar wat hij op drinkt. Ene keer hele fles, andere keer bijna niets. Hoe doen jullie dat?

één maand geleden

Reactie op JGewenst

Nee, koud zeker niet. De temperatuur in z’n nekje voelt goed. Hij is niet k ...
Wij bieden 6 flessen van 120cc aan. De laatste krijgt ze om 00.00u en dan wanneer ze zelf weer komt. Dit is vaak tussen 04.00u/05.00u maar afgelopen nacht pas om 06.30u. Als ze wakker word probeer ik eerst haar speen en dan valt ze vaak weer even in slaap. Als ze echt wakker blijft maar ik rustig haat flesje en haal haar dan uit haar wiegje. Ze krijgt dan ook 120cc maar ik zit te twijfelen om de voeding van 00.00u op te hogen en de voeding midden in de nacht te minderen zodat ze eraan gaat wennen snachts minder voeding te krijgen en dat zo langzaam de nachtfles eraf gaat als ze hieraan toe is. Maar voor nu kijk ik het nog heel even aan of ze de komende nachten ook pas rond 06.00u komt.

één maand geleden

Ik vermoed dat je zoontje overdag niet genoeg voeding krijgt en daarom aan het eind van de dag en snachts meer voeding vraagt. De onrust in de nacht kan weer komen door de grote fles. Ik geef nog steeds elke 3 uur een fles omdat mijn zoontje 180 nog niet op krijgt plus dan gaat spugen. Mijn schema is 7.30 150 +5 10.30 150 +5 13.30 120+4 16.30 150+5 19.30 150+5 22.30 120+5. Dit drinkt hij vaak niet helemaal op. Sinds dit schema slaapt hij snachts door. Daarvoor gaf ik max 90 cc in de nacht omdat dit een extra voeding is. En ze hierdoor makkelijker van de fles afkomen snachts.

één maand geleden

Reactie op Lovexsharon

Ik vermoed dat je zoontje overdag niet genoeg voeding krijgt en daarom aan ...
Dat klinkt ook heel logisch. Gaan we proberen! Vandaag naar het cb en wordt hij ook gewogen; het is best een grote knul.

één maand geleden

Reactie op Lovexsharon

Ik vermoed dat je zoontje overdag niet genoeg voeding krijgt en daarom aan ...
En slaapt jullie kleine tussen de voedingen?

één maand geleden

Reactie op JGewenst

En slaapt jullie kleine tussen de voedingen?
Overdag heb ik geen vast slaapschema. Hij slaapt wanneer hij slaapt. Vaak maar half uurtje. Soms is hij ook van voeding tot voeding wakker. Laatst 1x geprobeerd hem om 20.00 uur naar bed te doen. Hij was snachts onrustiger en heel vroeg wakker. Dus nu ligt hij weer lekker bij ons. Hij slaapt snachts van 23.00 tot 7.30.