26 Reacties

5 maanden geleden

Ik had het toevallig gisteren. Einde dag werd meneer weer actief. Het vreet aan je hè? Hoop dat het voor jou ook met een sisser afloopt.

5 maanden geleden

Ik heb dit ook 2x gehad , volgende dag was mevrouw weer druk ik zal gewoon even afwachten tot morgen en niet zo druk maken als er iets ernstigs was hadden ze dat wel gezien

5 maanden geleden

Yes! Bij mijn eerste. Ze werd vanaf 37 weken echt heeeel erg rustig vond het echt eng en maakte mij dan ook constant zorgen. Ik voelde gewoon precies helemaal niks heb toen ook heel vaak aan de ctg gelegen. Reden? Geen idee. Sommige babys maken zich klaar voor de bevalling en worden heel rustig vertelden ze me toen. Fijn is het niet.

5 maanden geleden

Reactie op rs2024

Ik heb dit ook 2x gehad , volgende dag was mevrouw weer druk ik zal gewoon ...
Ja druk maak ik me niet meer na een goede ctg, het is alleen vervelend dat je nu zelf de “controle” kwijt bent, we wachten het af!

5 maanden geleden

Reactie op annesv92

Yes! Bij mijn eerste. Ze werd vanaf 37 weken echt heeeel erg rustig vond he ...
Ohh ja ik herken het helemaal niet van de eerste, het is fijn dat de ctg’s goed zijn alleen ineens valt die bevestiging elke dag weg, hopelijk is het iets van 1 dag en anders morgen maar weer bellen!

5 maanden geleden

Ik heb dit sinds zondag, nu elke dag aan het ctg. Dat is gelukkig elke keer goed. Mevrouw ligt nu met haar rug tegen mijn buik dus daardoor dat ik haar ws minder voel bewegen.

5 maanden geleden

Reactie op Babynummer2-2024

Ohh ja ik herken het helemaal niet van de eerste, het is fijn dat de ctg’s ...
Ja hoop ik ook voor je. Niet fijn inderdaad. Bij mijn andere en deze zwangerschap geen last van gehad. Gewoon steeds bellen hoor wanneer je onrust weer hoog opspeelt. Deden ze echt nooit moeilijk over en moest ik ook van ze blijven doen. Bij mij was het dus echt stil vanaf 37 wekn

5 maanden geleden

Reactie op SmurfieB

Ik heb dit sinds zondag, nu elke dag aan het ctg. Dat is gelukkig elke keer ...
Zo ligt de mijne inderdaad ook, maar zo ligt hij al een tijdje, wel is ie helemaal ingedaald ondertussen. Maar ondanks dat hij met zn rug tegen mn buikwand ligt zag ik normaal wel elke dag billen en armen verschuiven. Het trappen met de beentjes was inderdaad al een tijdje minder omdat ie dan zegmaar inwendig schopte, fijn dat ze je elke dag monitoren, als het morgen nog hetzelfde is gingen ze ook een andere oplossing zoeken dus denk dat ik daar dan ook op uit kom, heb je de ctg’s bij je vk of werd je medisch?

5 maanden geleden

Reactie op annesv92

Ja hoop ik ook voor je. Niet fijn inderdaad. Bij mijn andere en deze zwange ...
Ja je voelt je dan altijd toch een soort van bezwaard maar gelukkig konde hun ook zo geen bewegingen waarnemen dus bleek toch niet helemaal gek 😂 Bij de vorige ook wel ctg’s gehad maar zij werd altijd op t moment dat ik daar dan uiteindelijk lag mega druk 🫣 oeps…

5 maanden geleden

Ik had dit ook van de week! Ctg was idd ook prima maar ze stuurde me toch nog even door om het vruchtwater te controleren. Wat bleek: deze was sterk verminderd en de kleine moet binnen 1 week gehaald worden. Ze ligt in een stuit en krijg nu woensdag 26 juni de keizersnede. Vandaag ben ik 38 weken.

5 maanden geleden

Reactie op Doxxx

Ik had dit ook van de week! Ctg was idd ook prima maar ze stuurde me toch n ...
Oh maar goed dat ze je doorstuurde dan! De vk heeft bij mij voor de ctg ook het vruchtwater gecontroleerd, dat bleek gelukkig nog prima Veel succes woensdag!

5 maanden geleden

Ik moest vorige week ook voor een ctg om deze reden en de ctg was goed maar sindsdien voel ik de baby niet meer zoals voorheen. Ik voel hem wel, maar heel anders. Dit kan te maken hebben met dat de baby nu ruimtegebrek krijgt en dus niet meer dezelfde bewegingen maakt als eerder maar kan ook komen doordat hij anders ligt. Bij mij ligt hij nu bijv meer naar achteren gedraaid dus dan drukken de knietjes en armpjes in je buik (richting je rug) ipv naar buiten en dat voel je minder en zie je ook niet aan je buik. Als ik nog wat voel en zie uitsteken dan zijn het soms de billetjes maar dit is heel anders dan wanneer ik nog die knietjes en voetjes naar buiten voelde porren 😛

5 maanden geleden

Reactie op AnoniemLwd

Ik moest vorige week ook voor een ctg om deze reden en de ctg was goed maar ...
Ja precies ik kon gewoon de voetjes van de buitenkant vastpakken en de billen ginge alle kanten op zodat mn buik de meest rare vormen had 😂 We wachten het wel even af tot morgen hoe het dan is en anders even naar een vervolg kijken, misschien is het inderdaad de ligging,

5 maanden geleden

Reactie op Babynummer2-2024

Ja precies ik kon gewoon de voetjes van de buitenkant vastpakken en de bill ...
Haha precies! Maar als je blijft twijfelen en je voelt je er niet gerust onder dan moet je gewoon weer bellen hoor. Altijd naar je gevoel luisteren

5 maanden geleden

Reactie op AnoniemLwd

Haha precies! Maar als je blijft twijfelen en je voelt je er niet gerust on ...
Ja ik moest morgen ochtend sowieso bellen als het zo bleef, Dan wilde ze opzoek naar een andere methode om toch de resterende tijd in de gaten te houden of het goed ging daarbinnen, hopelijk komt er vanavond een beetje actie vanuit die kleine ninja en anders zien we morgen wel weer verder 🥷🏻

5 maanden geleden

Ik heb dit bij mijn eerste zwangerschap gehad. Dit bleek bij mij wel stilte voor de storm. 😬

5 maanden geleden

Mijn baby’tje is ook de laatste dagen wat rustiger maar ze hebben natuurlijk ook minder plaats om te bewegen

5 maanden geleden

Ik heb dit eergisteren gehad na een (mislukte) versie poging de dag daarvoor. De baby was zo rustig dat ik het zkh gebeld heb, de ctg was goed maar op de echo ook geen beweging te zien behalve een vingertje wat heel flauw op en neer ging. Die avond en nacht werd de baby weer erg actief en wat blijkt bij de controle vandaag, de baby is gedraaid en ligt met dr hoofdje in mn bekken 👌 Ik ben blij dat ik gebeld heb want ondanks dat er dus niks aan de hand was is het voor mijn eigen gemoedsrust al goed geweest en dat telt ook, want stress is nou eenmaal ook niet goed voor de baby. Dus gewoon blijven bellen, liever een keer teveel dan te weinig!💕

5 maanden geleden

Reactie op kich

Ik heb dit bij mijn eerste zwangerschap gehad. Dit bleek bij mij wel stilte ...
Ondanks dat ik 37+2 ook wel een beetje snel vindt, hoop ik dat dat het wel is 😂 weinig zin om weer tot 41 weken door te waggelen 🤐

5 maanden geleden

Ik heb dit eergisteren gehad na een (mislukte) versie poging de dag daarvoo ...
Ohhh dat is wel super fijn dat ie nu goed ligt! Ja precies beter teveel dan te weinig alleen op dat moment voel je je toch n beetje n zeur ofzo 🫣