37 Reacties

één maand geleden

Ik ben van 32 naar 24 uur gegaan na de geboorte van mijn zoon twee jaar geleden. Ik had ook een functie als manager en dat ging echt niet in 24 uur. In eerste instantie werkte ik dinsdag, woensdag, donderdag, dit heb ik later aangepast naar dinsdag, woensdag en vrijdag zodat ik tussendoor een dag thuis ben. Ook mijn managers functie opgezegd maar achteraf ben ik daar blij om, nu kan ik me volledig richten op de kindjes :)

één maand geleden

Mijn partner en ik werken allebei 4 dagen. Onze kleine gaat dus 3 dagen naar de opvang. Ik dacht in het begin dat ik dat heel erg veel zou vinden, maar hij doet het echt heel goed daar. Mijn vriend brengt hem weg rond 8:45 en ik haal hem op rond 16:30 zodat hij niet meteen naar bed hoeft als hij weer thuis is.

één maand geleden

24 uur, waarvan 16 vanuit huis. Op mijn kantoordag past familie op en de overige 2 dagen gaan ze naar de opvang en straks de oudste naar school. Als er iets is op de opvang kan ik ze altijd ophalen omdat ik thuis werk

één maand geleden

Ik heb ook een hogere functie, die ik in drie dagen doe. Ik vind dat heel lastig en twijfel iedere dag om weer naar vier te gaan, maar dan zie ik die koppies en wil ik het toch nog niet. Maar het is regelmatig moeite met alle ballen hoog houden. Nu nog even verlof gelukkig.

één maand geleden

Ik ga volgende week beginnen en ben van 36 uur naar 27 gegaan (1 dag ouderschapsverlof, als dat erop zit ga ik m'n contract baar 27 uur omzetten). Ik zou het liefst naar 2 dagen willen, financieel kan dat ook prima maar toch vind ik het zonde om zoveel minder binnen te krijgen. We leven nu heel fijn ruim en dat vind ik echt heel prettig dat dat kan. Bovendien heb ik ook een wat hogere functie op mijn werk, en met 2 dagen zou ik echt te weinig aanwezig zijn om dit nog uit te kunnen voeren. Met 3 kan dat nog prima! Lastig jouw situatie, een beetje hetzelfde idee alleen dan gaat het om nog een dag meer wat je werkt. Ik denk wel dat ik 4 dagen echt teveel zou vinden om mijn kindje te missen. Dus in jouw geval zou ik wel naar 3 gaan. (Ik heb mazzel, ga dus 3 dagen werken, waarvanmijn dochter 1 dag mee naar m'n werk gaat -kdv- dus dan is ze gewoon bij me in de buurt. De andere 2 dagen is ze eerst met mijn partner en uiteindelijk van die 2 dagen later wordt dat een opa/oma dag. Maar dit jaar neem ik nog regelmatig een dagje op. Vind het heel belangrijk veel samen te zijn nu ze nog zo klein is....🫶🏼

één maand geleden

Ik ben nu nog met verlof, maar na mijn eerste kindje ben ik van 36 uur naar 32 gegaan. Ik kan mijn functie nu in 24 uur doen en weet dat het werk er ook niet minder van zal worden ook al werk ik minder. Ik vind het heeerlijk 4 dagen werken. Werk ook de helft vanuit huis en heel flexibel dus de kindjes worden nooit na 5 uur opgehaald bij de opvang en kan onder werktijd een wasje draaien. Ik vind de kinderopvang zo fijn, en neem ook wel eens een dag vrij als ze gaan. Dan kan ik wat voor mezelf doen. Daar knapt een mens zo van op 🤩. Kan je niet een huishoudster inhuren? Ik zou niet gauw minder gaan werken. Maarja dat is zo persoonlijk!

één maand geleden

Als er wat meer ritme in slapen is met jullie kindje, zal er misschien ook meer ruimte komen voor je partner om het huishouden te doen. Is het een idee dat je partner het zich zo makkelijk mogelijk maakt met het huishouden? Denk aan: schoonmaakster (kost minder dan 1 dag minder werken), robotstofzuiger, was uitgesteld aanzetten, eten voorbereiden tijdens slapen van kind, boodschappen bestellen etc. En ook accepteren dat het niet perfect gaat… een kind vraagt nu eenmaal veel aandacht :)

één maand geleden

Pas deze week weer begonnen, van 5 dagen naar 4. Ik kijk het even aan maar twijfel ook heel erg om 3,5 of 3 dagen te gaan werken.

één maand geleden

Ik kan in mijn functie ook echt geen 32 uur werken. Wil ik gelukkig ook niet. Maar begrijp het niet. Werkt je man thuis en is je baby dan ook thuis? Of werkt je man niet? Hier werken we allebei 32u. Ik woensdag vrij, hij vrijdag en ze gaan 3 dagen opvang. Hij vind het daar echt fantastisch en mega goed voor z'n ontwikkeling. M'n moeder is kleuterjuf en zegt ook dat opvang daar heel goed voor is. Omgang met anderen ook etc.

één maand geleden

Ik moet in januari weer werken en ga 10 uur per week werken, op de dag(en) dat mijn man thuis is, werk in de zorg en onregelmatig. Verder helemaal thuis bij onze 2 meisjes 💕

één maand geleden

Ik start pas half maart weer! Heb eerst nog vakantie ingezet en nu 50%pbl uren en 50%betaald verlof (totaal 18 weken) vind het nog heerlijk! Werk ook in de zorg en werk maar 14uur pw. Ik werk wanneer mijn man thuis is voor de kinderen. (Weekend om de week) waarin veel slaapdiensten en waarover ik dus ook ort krijg. In dezelfde functie op dagbesteding (zonder ort) zou ik 20 tot 24 uur moeten maken voor hetzelfde salaris (wat ik overhoud als we ook opvang moeten betalen) dus dan liever zo en geen opvang. Oudste is net gestart met school dus heerlijk tijd met de kleine

één maand geleden

Ik werk ongeveer 40 uur verspreid over 4 dagen ('parttime'). Mijn man werkt zelf ook. Hier gaan ze 1 dag naar oma, 1 dag bij mij, 2,5 dag KDV en 2 middagen met papa. Dat vinden wij prima. Overigens denk ik niet dat ik met minder werken aan meer toekom zolang de kinderen thuis zijn 😂 acceptatie is de beste oplossing 🥸

één maand geleden

Wij werken beide 4 dagen, 1 dag kdv en 1 dag de oma's. Ons kindje vindt het kdv echt fantastisch, maar ze is heel nieuwsgierig en blij van karakter dus die breng ik er lachend heen en haal ik lachend op. Voor nu wil ik zelf niet minder werken, ben nog te ambitieus. Ze gaat wel om 8u al naar kdv en ik ga haar rond 17u halen zodat we zeker wat tijd hebben elke dag. Ons huis is idd af en toe een chaos, maar het hoort erbij. We hebben wel een poetsvrouw dus voor het weekend is het weer keurig netjes.

één maand geleden

Manlief fulltime, ik dmv ouderschapsverlof de komende 2jr 3 dagen ipv 4. 1 dag opa&oma, 2 dagen kdv. Net afgelopen week weer begonnen. 4dagen thuis bij de kids en dan 3 dagen achter elkaar werken. Mijn man wil (nog) geen papa dag. Doet dit liever als de kids baby af zijn. Oudste is nu 21 maand jongste 3,5maand. En dat mag. Hij mag dat niet zo leuk vinden. Ik vind het heerlijk met mijn mannen thuis maar ook heerlijk om 3 dagen weer 'Kim' te zijn. Is wel weer wennen dat ik ze 3 dagen zo weinig zie. Ik ben 'pas' 6u thuis (7.45 zet ik ze af op kdv). En om 19.30 ligt de oudste in bed en de jongste (voor nu) uurtje later.

één maand geleden

Reactie op KMG

Manlief fulltime, ik dmv ouderschapsverlof de komende 2jr 3 dagen ipv 4. 1 ...
Ambitie is voor nu even op een lager pitje gezet. Als de jongens uit de luiers zijn zeker de ambitie om mijn leidinggevende op te volgen. Voor nu is de flexibiliteit wel fijn die we onderling hebben. Indien nodig kan ik naar huis en niemand die moeilijk doet als zij dat uurtje moeten blijven, andere dag gaan zij dan wel uurtje eerder weg. (Enige met kleine kinderen)

één maand geleden

Ik werk op contract 36 uur. Ik heb 9-uurs diensten en kon voorheen dus 36 uur werken in 4 dagen. Nu heb ik 1 dag ouderschapsverlof dus werk ik 3 dagen. Ik vind het wel lastig hoe anderen het doen! Ik kom denk ik simpelweg niet rond als ik 24 uur ga werken. Hoe doet derest dit?

één maand geleden

Ik werk op contract 32 uur en ik neem 1 dag ouderschapsverlof op. Dan werk ik 24 uur. We gaan volgend jaar een huis kopen. En dan ga ik zoiezo of 3 dagen werken of 2 dagen werken per week. Ze gaat nu 1 dag naar mijn ouders, 1 dag naar me schoonouders en 1 dag naar de opvang.

één maand geleden

Ik werk in het voortgezet onderwijs en werk sinds het krijgen van kinderen 0,65 fte in 3 dagen. Ik neem 0,15 fte ouderschapsverlof op tegen 70%. Na de 1e verjaardag tegen 55% nog zolang als mogelijk.

één maand geleden

Ik werkte 16u en ga terug naar 12u, ik werk avond weekend nacht en mijn man is thuis als ik aan het werk ben. Doordat hij ook regelmatig overwerkt savonds zien we elkaar savonds bijna niet en dat is iets wat we niet willen voor onszelf en de kindjes. Dus ik ben weer aan het solliciteren voor een baan overdag, voor 16u maar dat is lastig te vinden, bijna alles is 24u of meer. Respect voor de mama's die 3/4/5 dagen werken!

één maand geleden

Ik was van plan om 3 dagen te blijven werken maar afgelopen week besloten naar 2 dagen te gaan. Mijn man werkt veel (meer dan fullfime) en de 3e dag moest ik dan voor een groot deel inleveren aan de kinderopvang. Dan ben ik liever een dag extra bij mijn dochter :)