50 Reacties

4 maanden geleden

Hier precies hetzelfde. In week 19 de laatste echo gehad. Verder ook geen liggingsecho, omdat ze heel zeker zijn dat ze “goed” ligt met haar hoofdje naar beneden. Verder ook geen idee van de grootte, maar ze geven aan dat ze met het voelen een heel gemiddeld kindje voelen. We will see 😊

4 maanden geleden

Wat vertelt de liggingsecho precies? Maakt het uit hoe de baby in de buik l ...
Maakt zeker uit je hebt verschillende manieren van stuitliggingen en ook dwarsliggingen. Is heel lastig te voelen. Bij een vorm van stuitligging is het bijvoorbeeld niet mogelijk om vaginaal te bevallen dan moet je een geplande keizersnede. Bij de andere kan het weer wel. Plus als ze stuit liggen kan het zijn dat de baby een groeiachterstand heeft, of andere medische reden waarom je kindje verkeerd om ligt (klein percentage hoor). Ik heb vrijdag nog een extra ligging echo ook al heeft ze gevoeld. Soms is het niet makkelijk te voelen. Ze was namelijk uit haar zelf weer teruggedraaid na aantal dagen maar kan nu weer anders zijn.

4 maanden geleden

Wat vertelt de liggingsecho precies? Maakt het uit hoe de baby in de buik l ...
“Bij 35 weken krijg je een groei- en liggingsecho. Dan kijken we hoe de baby ligt in de buik en beoordelen we of de baby mooi doorgroeit. Bij deze echo meten we opnieuw het hoofdje, de buikomvang en het bovenbeentje om te kijken hoe groot de baby is.” Ze gaven aan dit beter in de groeicurve te kunnen plaatsen, omdat je dan wat inzicht hebt in de p-waarden. Overigens is een meetfout snel gemaakt en zegt het niet alles. Bovendien, zonder echo kunnen ze zeker prima de ligging beoordelen hoor!

4 maanden geleden

Reactie op Wallflower

Maakt zeker uit je hebt verschillende manieren van stuitliggingen en ook dw ...
*stuitligging kan ook vaginaal!😊

4 maanden geleden

Reactie op josje93

“Bij 35 weken krijg je een groei- en liggingsecho. Dan kijken we hoe de bab ...
Thanks voorde uitleg! Ik heb net als TS geen echo's meer gehad en weet ook de p-waarden niet. Denk dat ze de ligging bij mij goed kunnen voelen, zal het vanmiddag even vragen bij de controle 😊

4 maanden geleden

Bij ons op de praktijk doen ze met 30w standaard bij iedereen een groeiecho en met 35w een liggings echo. Dus wat dat betreft geluk!

4 maanden geleden

Dit is exact alsof ik het topic zelf geschreven heb! Wij hadden ook alleen de 22-weken echo, hebben zelf nog met 26 weken de 3D gepland maar anders hadden we ook alleen nog met 34 weken een echo. Dat is overigens ook meteen de laatste. Ik maakte me daar helemaal druk om want anderen hier kregen inderdaad groeiecho's en kregen te horen wat de P-score van hun baby is en wij niet. Dus ik heb dat aangekaart bij de verloskundige toen, en zij zei dat dit juist positief is! Dat betekent namelijk dat er geen reden is voor extra echo's of controles. Dan zijn er geen redenen tot zorg en is alles in orde, jouw kindje volgt z'n eigen groeicurve 🥰

4 maanden geleden

Reactie op coco1109

*stuitligging kan ook vaginaal!😊
Dat zeg ik toch ook haha ik zeg alleen dat bij sommige stuitliggingen het niet vaginaal kan ligt er aan hoe ze liggen dan word er wel een keizersnede gedaan

4 maanden geleden

Reactie op Wallflower

Dat zeg ik toch ook haha ik zeg alleen dat bij sommige stuitliggingen het n ...
Oh sorry heb over een woordje gelezen! ☺️

4 maanden geleden

Reactie op KMG

Bij ons op de praktijk doen ze met 30w standaard bij iedereen een groeiecho ...
Hier hetzelfde! Morgen hebben we de liggingsecho. Ze lag met 30 weken al goed, hopelijk heeft ze zich nu niet opeens omgedraaid 😅