21 Reacties
2 maanden geleden
Hier hetzelfde verhaal! In de nacht eerst luier verschonen en dan flesje zodat je na het voeden en boeren hem weer rustig kan weg leggen. Als ons zoontje of heel moeilijk wakker wordt voor de fles (dit komt nu niet meer voor want we wekken hem niet meer in de nacht) of heel onrustig/huilerig wakker wordt kies ik er ook wel eens voor om eerst te voeden, dan halverwege de fles te verschonen en dan daarna de andere helft van de fles. Dat kan ook helpen zodat hij niet heel overstuur raakt in de nacht wat misschien er voor kan zorgen dat hij minder makkelijk weer inslaapt na de voeding?
2 maanden geleden
Reactie op Bloemke13
Onze dochter gaat ook huilen en alleen de melk is dan nog goed 😅 Hoe lange ...
Bij ons precies het zelfde, hoe langer t duurt hoe harder🫢. Het begint ook gelijk met huilen, niet eerst jammeren of iets
2 maanden geleden
Reactie op Romyyyyyyy
Bij ons precies het zelfde, hoe langer t duurt hoe harder🫢. Het begint ook ...
Nee hier ook, soms slaapt ze nog half als ze al begint met huilen 😆
Ben benieuwd of het van die pittige tantes blijven 🤪
Ik sta s nachts alleen op, is maar 1x nog. Ik word meestal wakker als ze onrustig wordt, en dan huilt ze nog niet. Dan probeer ik eerst de fles vast te maken en dan pas de luier te verschonen. Daarna kan ik dan meteen het flesje geven, zo probeer ik het gehuil te 'beperken' zeg maar.
2 maanden geleden
Ons zoontje is nu 4 weken oud. In het begin deed mijn man alle luiers omdat ik een keizersnede heb gehad.
Sinds hij 2 weken oud is doen we het zo. De fles van 22.30 en 1.30 doet mijn man. Dan slaapt ik door. Hij doet dan de luier maakt de fles en geeft de fles. Ik doe dan de voeding van 4.30 uur ook alles zodat mijn man kan doorslapen. Zo komen we allebei wel aan onze nachtrust. Wij zijn van mening dat als je toch al wakker bent en op de flessenwarmer moet wachten net zo goed ook even kan verschonen. 😊
Wanneer hij wakker wordt en begint te huilen stoppen we zijn speen terug. Maar onze kleine man huilt niet zo heel veel eigenlijk. 🙈
2 maanden geleden
Geweldige datum, mijn verjaardag! Mijn 4 weken oude baby komt snachts met jengel/huilen, ik doe de nachtvoeding zelf. Ik ga eruit, fles is binnen een minuut klaar en dan ga ik verschonen, soms is ze daarvan onder de indruk en lukt het om het huilen te stoppen voordat ze de fles krijgt, de andere keer troost ik kort met speentje tijdens verschonen zodat ze stopt met huilen, de keer daarop helpt niks en huilt ze tot de fles komt. Ik moet wel zeggen dat ze op haar eigen kamer slaapt en daar geef ik ook de fles. Mijn partner wordt wel wakker als ze huilt maar slaapt snel weer verder en hij doet de laatste voeding savonds en de eerste in de ochtend. Die tijden liggen bij ons tussen 23.00-0.00 en ochtend is ergens rond 6.30-7.30, in de nacht meestal rond 3.00-3.30. Naarmate ik de nacht langer alleen doe ben ik er steeds meer bedreven in. Succes
2 maanden geleden
Ik zou geen luier verschonen in de nacht, maar direct voeding geven.
Wij verschonen ook niet ‘s nachts, tenzij echt heel vol of poep uiteraard. Ze kunnen van verschonen ook te wakker worden ..
Ze heeft gewoon honger en dan gaan ze huilen, niks mis mee. Dat is hun communicatie nog.
2 maanden geleden
Hier wordt de kleine ook huilend wakker, meestal altijd rond 'n uur of 04:00. Mijn man is ook nog thuis maar heeft epilepsie en heeft dus echt behoefte aan ritme en wat meer slaap..
Ik doe de nacht voornamelijk alleen, soms staat hij wel mee op maar hoeft van mij niet. We hebben nog een dochter van 4 die wordt vaak wakker tussen 06:00-07:00 dan staat mijn man op en blijf ik liggen tot de baby weer komt voor zijn flesje tussen 07:00-08:00.
Ik doe trouwens beneden de luier verschonen, dan fles maken en flesje geven en leg hem erna weer terug in t bedje die nu nog bij ons op de kamer staat. Zodra de nachten door worden geslapen gaat hij naar zijn eigen kamer.
2 maanden geleden
Onze zoon wordt onrustig als hij honger krijgt, dan maakt mijn man de fles, ik geef dan de fles en halverwege verschoont mijn man hem. We hebben namelijk nog een zoon en als we hem eerst gaan verschonen, dan gaat hij huilen en wordt de oudste wakker. Daarna geef ik de rest van de fles, dan wordt hij ook slaperig en leg ik hem terug in de co sleeper na even rechtop te hebben gehouden. Vanaf volgende week gaat mijn man weer werken, dan ga ik het bovenstaande alleen doen.
2 maanden geleden
Hier hetzelfde👍
Ze slaapt op haar eigen kamer dus we horen haar pas als ze huilt. Dan pak ik haar en geef een schone luie. Ze blijft huilen tot ze de fles heeft, maar tijdens het wachten geef ik haar mijn pink en maakt mijn vriend de fles. Ik geef dan vaak de voedingen en een boertje zodat hij weer verder kan slapen, aangezien hij weer werkt. Ik probeer overdag wat uurtjes slaap extra te pakken als zij slaapt.
Gezien ik ook een keizersnede heb gehad hebben we nu deze eerste 4 weken gezorgd dat onze zoon opgevangen wordt door de crèche of opa’s en oma’s overdag.
2 maanden geleden
Reactie op Anoniemnrzoveel
Onze zoon wordt onrustig als hij honger krijgt, dan maakt mijn man de fles, ...
En doe je dat dan allemaal in je eigen slaapkamer of in zijn kamertje bij de commode?
2 maanden geleden
Reactie op Wendyyyyyy
Ik zou geen luier verschonen in de nacht, maar direct voeding geven.
Wij ...
Verschoon je al vanaf het begin niet snachts of vanaf een bepaalde leeftijd?
2 maanden geleden
In het begin deed ik de eerste helft van de nacht, daarna m’n vriend de tweede deel van de nacht.
Nu m’n vriend weer gaat werken doe ik de nachten, zodat ik vast kan wennen voor straks, omdat ik het belangrijk vind dat m’n vriend genoeg slaap heeft voor hij moet werken, ik kan overdag wel bij slapen.
Ik doe altijd eerst de fles, dan valt m’n zoontje halverwege in slaap en dan doe ik zijn luier. Daarna de andere helft, zodat hij weer moe genoeg is om te slapen! soms doe ik dit ook al ingebakerd (na de luier dan).
Ik zie zelf het nut niet in om de 1 een fles te laten maken, en de ander de luier, aangezien je sowieso al wakker bent haha. Maar dat is natuurlijk voor iedereen anders!
2 maanden geleden
Reactie op Romyyyyyyy
Verschoon je al vanaf het begin niet snachts of vanaf een bepaalde leeftijd ...
Nee al vanaf het begin niet. ☺️
2 maanden geleden
Reactie op Romyyyyyyy
En doe je dat dan allemaal in je eigen slaapkamer of in zijn kamertje bij d ...
In onze eigen slaapkamer. Maar misschien vanaf volgende week wel in z’n eigen kamertje, zodat mijn man niet wakker wordt
2 maanden geleden
Ik word wakker van zijn gesmak, maak een fles. Halverwege de fles verschoon ik, dan wordt hij weer wakker en krijgt hij deel twee van de fles. Ik kan hem na een boer dan wegleggen. Het verschonen is echt nodig anders slaapt hij alweer en is hij er anderhalf uur later weer. Luie donder. 😉
2 maanden geleden
Ons zoontje begint eerst met wiebelen, daarna kreunen en gaat pas huilen na echt lange tijd. Maar ik ben dan al lang wakker geworden en heb die fles dan al klaar 😆
Mijn man verschoont hem bijna altijd terwijl ik het flesje maak.
Als ik door de signalen heen slaap en pas wakker word als hij echt geluid maakt, dan maak ik direct een fles. Ik beperk het huilen zoveel mogelijk, omdat onze dochter ook op onze kamer slaapt 😅
Wat je zou kunnen doen is een wekker zetten op 2 uur en 50 min oid, om het toch net voor te zijn. Verder kan je er ook voor kiezen om toch eerst te voeden en daarna te verschonen of bijvoorbeeld halverwege. Dan is ze verschoond en wel na dr fles en kan ze gelijk weer slapen, maar duurt het huilen ook minder lang.
2 maanden geleden
Mijn vriend geeft de laatste avond fles (lig ik al te slapen), ik doe de nacht fles, hij doet dan de ochtend fles weer. Ik word wakker van zijn nog kleine huiltje en neem hem dan mee naar zijn eigen kamertje (naast de onze). Hier verschoon ik of soms geef ik de fles al half en dan helft na het verschonen, ligt er beetje aan hoe wakker hij is/of hij echt huilt. En ja stopt zeker pas met huilen totdat hij de fles krijgt haha, al hebben wij een babybrezza dus dat duurt maar 10 seconden haha. Maar er allebei uit gaan/echt wakker worden lijkt mij niet fijn en ook niet zo nodig.