92 Reacties

3 maanden geleden

Reactie op Stroopwafels

Hoe slapen jullie met je baby? Onze dochter is nu 11 dagen oud en slaapt sn ...
Heb je al geprobeerd om haar op haar buik te laten slapen?

3 maanden geleden

Reactie op CarolineF1986

Heb je al geprobeerd om haar op haar buik te laten slapen?
Ik vind dat toch een beetje eng op een of andere manier.. Enger dan samen slapen, omdat ik dat met mijn zoontje ook veel deed.

3 maanden geleden

Reactie op Stroopwafels

Ik vind dat toch een beetje eng op een of andere manier.. Enger dan samen s ...
Ja snap ik. Mijn partner legde onze dochter destijds op haar buik te slapen en ik heb hem zowat wat aangedaan toen ik dat zag. Maar uiteindelijk sliep ze als een roosje vanaf dat moment. Het is natuurlijk ook de kind houding en geeft wat druk op het buikje wat weer fijn is met krampjes. Ook meer geborgenheid. Maar goed, zou wel wachten tot je kindje haar hoofd goed kan optillen en draaien. En dan overdag een keer proberen, als je er gewoon helemaal bewust bij bent. Zie ook het topic over buikslapers hier op het forum. Maar niks doen wat niet goed voelt, you know best!

3 maanden geleden

Iemand nog een idee hoe ik de baby in de cosleeper kan laten slapen? Met samen slapen kom ik gewoon echt niet goed aan mn rust toe en wordt ik sowieso met een stijve nek of rugpijn wakker. Maar cosleeper lukt bijna nooit om hem na een voeding in te leggen. Zachtjes erin leggen, witte ruis, in diepe slaap, zelf erin kruipen, hand op buik en hoofd, maakt allemaal niet uit.

3 maanden geleden

Reactie op BijDeMolen

Iemand nog een idee hoe ik de baby in de cosleeper kan laten slapen? Met sa ...
Bedje van tevoren opwarmen werkt hier goed al is het maar even paar minuutjes

3 maanden geleden

Reactie op Naomi.89

Leuk dat dit topic weer nieuw leven ingeblazen heeft 😊 Ik heb gelijk een ...
Volgens mijn kraamverzorgster gaan alle baby’s vervellen. Onze zoon heeft dit ook.. ik doe er eigenlijk noks mee

3 maanden geleden

Havermoutbadje?

3 maanden geleden

Reactie op BijDeMolen

Iemand nog een idee hoe ik de baby in de cosleeper kan laten slapen? Met sa ...
Inbakeren of op zijn buikje laten slapen al geprobeerd? Dat laatste is hier echt de oplossing, maar daar moet je je wel fijn bij voelen natuurlijk.

3 maanden geleden

Reactie op Naomi.89

Die van mij heeft dit ook! Ik gebruik ook bewust geen tot weinig verzorgingsproducten. Volgens mij is dit wel normaal voor jonge baby’s en krijgen heel veel baby’s dit eventjes. Ik denk, net als met babyacné, niks aan doen en vanzelf laten wegtrekken. Of anders iets vettige erop met zo min mogelijk toegevoegde troep erin

3 maanden geleden

Reactie op AnoniemLwd

Die van mij heeft dit ook! Ik gebruik ook bewust geen tot weinig verzorging ...
Shea butter werkt goed voor dit, je hebt maar een heel klein beetje nodig en het enige ingrediënt is gemalen zaden van de karité boom. Wij gebruiken het werkelijk overal voor, het heke gezin. Van dagcreme tot aftersun en bij luieruitslag en oppervlakkige schaafwondjes. Zó blij met dit product!

3 maanden geleden

Reactie op saartje2024

Volgens mijn kraamverzorgster gaan alle baby’s vervellen. Onze zoon heeft d ...
Inderdaad heel normaal. Wordt snel weer minder (ook als je er niks op doet).

3 maanden geleden

Reactie op Naomi.89

Dit is heel normaal, alle babys vervellen! Het verschilt een beetje per kindje hoe. Onze dochter vervelde alsof ze verbrand was, hele vellen kwamen eraf. Ons zoontje vervelde nu ook meer alsof hij een heel droog huidje had. Hij wordt na het badje (max 2x per week) ingesmeerd met shea boter ook, maar het vervellen zelf hou je niet tegen en hoort er geheel bij😊