12 Reacties
één maand geleden
Hier kan ze de avond en nacht/ochtend zelf in slaap te vallen maar verder moeite.
Ik probeer haar zo min mogelijk in slaap te wiegen maar soms ontkom je er niet aan. Ik ga vaak op een krukje naast haar bedje zitten en doe een hand aan de bovenkant van haar hoofd en een hand op haar borst. Zolang ze huilt/jammert doe ik ‘Sssshhh’. Een beetje geduld maar ze valt wel in slaap.
Ik heb dan toch het idee dat ze in elk geval soort van zelf in slaap valt..
Óf ik ga stofzuigen, doet ook wonderen 😂
één maand geleden
Ik heb mijn oudste zeker de eerste 4 a 5 maanden nooit wakker in bed kunnen leggen, dat lijkt zich nu te herhalen bij de jongste 😆
één maand geleden
Het eerste slaapje van de dag gaat vaak het beste omdat er dan nog relatief hoge slaapdruk van de nacht is. De slaapjes daarna gaan tot een maand of 4 - 5 moeizamer. Vanaf een week of 8 begint het lichaam van je kindje melatonine aan te maken. Het is al super knap dat hij ‘s ochtends wat langer kan slapen. Die van mij slaapt, ook ‘s ochtends precies 30 minuten, de bekende hazenslaapjes. Als ik wil dat hij een langere dut doet, dan lukt dat ook alleen bij mij of in de draagzak. Ik weet van mijn oudste dat dit uiteindelijk echt goedkomt. Tussen de 4 - 6 maanden ontwikkelt de ochtendslaap zich en tussen de 6 - 8 maanden de middagslaap. Het is pittig, maar het komt echt goed en is gelukkig heel “normaal” babygedrag.
één maand geleden
Reactie op Madelief28
Het eerste slaapje van de dag gaat vaak het beste omdat er dan nog relatief ...
Sidenote: er zullen ook echt baby’s zijn die dit al wel (sneller) kunnen, maar weet dat het normaal is voor je baby om dit nog niet direct te kunnen en iets is wat ze nog mogen ontwikkelen.
één maand geleden
Vaak gebeurd dit pas rond een maand of 4. Heel normaal dit dus. Ze moeten dit leren net als leren kruipen, rollen, lopen etc. Daarbij moet je ze helpen.
één maand geleden
Klinkt als de 8 weken slaapregressie. Hier hetzelfde, heeft denk ik met de melatonine aanmaak te maken die in de ochtend mss nog wat meer aanwezig is. Check deze link met fijne tips: bij ons werkt het.
https://www.slaaptipsvoorbabys.nl/slapen/help-de-8-weken-slaapregressie/
één maand geleden
Reactie op Madelief28
Het eerste slaapje van de dag gaat vaak het beste omdat er dan nog relatief ...
Dit inderdaad! Heel normaal gedrag van je kindje en goed om bij het eerste slaapje ermee te oefenen en dan komen de andere ‘vanzelf’. Je kunt bij ieder dutje hem eerst bijv 15min zelf laten proberen en als het dan niet gelukt is hem gaan helpen
één maand geleden
Reactie op JaimXO
Kwam dit uiteindelijk vanzelf goed? 🤪
Haha ja gelukkig wel! Gewoon blijven oefenen. De oudste is nu 3,5 en is een prima slaper!
één maand geleden
Onze oudste hebben we tot zeker tot na zijn eerste verjaardag in slaap moeten wiegen, die kon absoluut niet alleen in slaap vallen. Ging na 1,5 jaar ook pas doorslapen. Onze tweede is nu bijna 11 weken en kan regelmatig zelf in slaap vallen. Ook bij ons lukt het smiddags niet altijd, de ochtenden en avonden wel.. zal er wel bij horen denk ik!
één maand geleden
Ons meisje slaapt overdag amper! Ik probeer haar wel weg te leggen, maar dat word 1 groot drama😟 cb zegt; ze mag wel even huilen, maar als we dat doen wordt het van kwaad tot erger! Rond 22e krijgt ze haar laatste voeding de nachten gaan inprincipe wel goed gelukkig! Ze komt 1x en thats it, maar overdag drama