4 Reacties

3 maanden geleden

Volgens mij is duobalans meer in combinatie met borstvoeding, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. In het ziekenhuis kreeg mijn dochtertje duobalans terwijl ik geen borstvoeding geef, toen hoorde ik een verpleegkundige wel aan een andere vragen waarom ze dit kreeg als ik geen borstvoeding gaf. Maar op het pak staat ook volledige zuigelingenvoeding, dus waar het verschil in zit qua ingrediënten durf ik niet te zeggen... Duobalans is ook een stuk duurder dacht ik

3 maanden geleden

Toevallig ben ik door m’n voorraad duobalans heen. Ik had die kleine flesjes allemaal. Dit tot eergisteren kunnen gebruiken. Nu de normale nutrilon en geven die sinds gisteren, merkte gelijk verschil. Meer voldaan en sliep vannacht vanaf half 11 tot 5 uur. Ik twijfelde om de normale te gebruiken want hij deed het goed op die duo balans. Waarvan hij flesjes kreeg van 100-120 drinkt hij nu 80-100. Denk dat die duo lichter verteerbaar is en de normale wat “zwaarder” valt. Als je nog een keus moet maken zou ik de gewone nutrilon doen.

3 maanden geleden

De duobalans lijkt het meeste op borstvoeding, zowel qua smaak als enkele ingrediënten. Het is een rijkere completere voeding met o.a. HMO’s erin, wat ook in borstvoeding zit en niet in normale voeding.

3 maanden geleden

Ik heb duobalans bij mijn eerste gegeven icm borstvoeding, dat ging goed. Toen ik borstvoeding afbouwde en verder ging met alleen duobalans was hij echt niet verzadigd genoeg. Toen overgestapt op de normale, merkte gelijk verschil! Vgm is duobalans heel licht verteerbaar. Heb er nog een consult over gehad van nutricia in ieder geval.