28 Reacties

één maand geleden

Onze dochter slaapt bij ons op de kamer (1e verdieping). Echt een vaste routine heb ik nog niet ( leve het verlof 🥳) maar gemiddeld is het zo: - verschonen en fles geven (1e verdieping). Ik heb poedertoren en water in thermosfles op de slaapkamer staan voor de nacht en ochtend. - even knuffelen/ zingen dan verhaaltje voorlezen en valt ze weer in slaap. (1e verdieping) - tijdens haar slaap douche ik en draai ik wasjes/ vouw ik het op. (1e verdieping/ zolder) - ontbijten ook tijdens slaap (beneden). Soms heb ik behoefte aan wat extra uurtjes slaap en dan doe ik nog met haar mee en gaat bovenstaande niet helemaal meer. Ik wil ook nog wel eens haar in m’n buidelshirt (womboo) stoppen en dan kan ik ook veel van bovenstaande doen 😊. Wanneer ze weer slaapt is het dus wat meer doorpakken maar daardoor ben ik ‘s middags vaak ‘vrij’ van de huishoudelijke klusjes en kan ik met haar gaan wandelen oid. 😊

één maand geleden

Reactie op Miranda-1004

Onze dochter slaapt bij ons op de kamer (1e verdieping). Echt een vaste rou ...
Oh en wij hebben een robotstofzuiger welke ik ook gemakkelijk aanzet, scheelt ook een hoop tijd aangezien ik dat niet meer zelf hoef te doen 🙃

één maand geleden

Mijn dochter krijgt rond 6 uur de eerste fles en gaat daarna terug naar bed. Ik probeer dan ook nog lekker even 2 uurtjes te slapen maar zet dan wel een wekker, zodat ik zelf kan douchen en aankleden voor zij weer wakker wordt! Heel soms wordt ze eerder wakker en moet ik alles doen terwijl zij wakker is en vind dat echt een gedoe. Dan heb je binnen een uur al het gevoel dat je er een hele dag op hebt zitten en dan moet je nog tot 23:00. 😅😅 Dus, hoe erg ik ook van slapen houd… liever een wekker en rustig de tijd om eerst zelf even de dag te starten! ☺️

één maand geleden

Onze routine is nog steeds half slapend als zombie wakker worden als zij wakker wordt, fles geven in bed, terug in bed en nog even een slaapje mee proberen te pakken als zijnde chronisch vermoeide duif 💀

één maand geleden

Nee zonder grappen probeer ik nu wel na de eerste voeding op te staan omdat ze dan weer redelijk gemakkelijk terug naar bed gaat. Kan ik even wat voor mezelf doen. En tweede voeding in de woonkamer, kroelen, spelen/tummy time, naar bed. Als het lukt doe ik dan een klusje.

één maand geleden

Mijn baby is wakker tussen 630/730 en gaat daarna (helaas 🙈) niet meer slapen dus ik neem hem ook het hele huis door haha! Flesje doe ik op de slaapkamer, heb een poedertoren en thermosfles boven. Na eten en luier/omkleden ga ik met hem naar beneden en gaat hij in de box. Dan kan ik vaak even koffie drinken en ontbijten. Daarna slaapt hij vaak op mij dus is het pas na de 2e ochtend voeding dat ik kan douchen (kan ook eerder als ik m’n ontbijt uitstel natuurlijk). Dan gaat baby weer mee naar boven in de wipstoel op de badkamer. Misschien dat ik probeer om hem beneden in de box te houden als ik ga douchen. Maar dat vind ik nog spannend ofzo 😅. Volgens mij heb je het aardig efficiënt hoor! Alleen de voeding zou je naar boven kunnen halen denk ik ☺️

één maand geleden

Mijn dochter wordt zelf wakker tussen 6.30 en 7.30. Ik voed haar (borstvoeding) en geef haar een schone luier. Dan leg ik haar even op ons bed met een speeltje en kleed ik mij aan. Daarna samen naar beneden, leg ik haar in de box om te spelen of in de kuip van de tripp trapp stoel bij mij aan tafel en dan ontbijt ik. Tegen de tijd dat mijn ontbijt op is heeft ze vaak alweer wat vermoeidheid signalen laten zien en gaat ze weer slapen

één maand geleden

Oh en ik douche s avonds als ze weer op bed ligt

één maand geleden

Mijn baby is wakker tussen 630/730 en gaat daarna (helaas 🙈) niet meer sla ...
Een kennis van mij heeft zo’n goedkope beveiligingscamera gekocht bij action en richt die op de box als ze even gaat douchen of naar zolder moet oid, dan kan ze op haar telefoon zien hoe het in de box gaat.

één maand geleden

Reactie op lollinga

Oh en ik douche s avonds als ze weer op bed ligt
Ja, uitgebreid douchen met haren wassen, maskertje en scheren doe ik ook ‘s avonds! Dan is de kans echt klein dat ze wakker wordt en heb ik even de tijd. ☺️

één maand geleden

Wij hebben alles gelijkvloers dus dat is echt ideaal. Mijn zoontje komt meestal rond 7 uur voor voeding, daarna valt hij soms weer in slaap maar soms ook niet. Ik val zelf wel altijd nog even in slaap 🙈 hij ligt dan naast mij op bed en hij vermaakt zich wel even. Als hij het echt zat is en mij wakker maakt dan sta ik op (meestal tussen 8 en 9) en ga ik hem verschonen en omkleden in frisse kleertjes voor de dag. Ik zet hem daarna in de wipstoel, op de eettafel. Ga koffie zetten en ontbijt maken en dan bij hem zitten aan tafel. Tegen de tijd dat ik klaar ben met mijn ontbijt en even rustig wakker heb kunnen worden, is hij meestal ook wel zat van de wipstoel, ga ik hem voeden en daarna is hij alweer moe en is het tijd voor zijn eerste slaapje. Slaapje is heel wisselend want hij wil overdag niet in zijn cosleeper dus soms is hij in de box, op de bank, in de draagzak of in de kinderwagen als ik de deur uit ga. De ochtenden zijn hier tot nu toe het meest voorspelbaar en relaxed!

één maand geleden

Reactie op AnoniemLwd

Wij hebben alles gelijkvloers dus dat is echt ideaal. Mijn zoontje komt mee ...
En dan tijdens zijn eerste slaapje ga ik mijzelf omkleden, opfrissen en het huishouden doen. Het verschilt per dag hoe lang hij mij daar de tijd voor geeft 😂 maar als ik hem in de draagzak doe dan is het meestal goed en kan ik gewoon mijn ding doen

één maand geleden

Ochtendroutine gaat hier als volgt (wel met 2 kinderen): - Rond 6.45u wordt oudste wakker, haar verschoon ik en kleed ik aan - Meestal wordt de baby dan ook wakker van haar stem😆 - Mijn partner gaat dan met de oudste naar beneden voor ontbijt. - Ondertussen kleed ik mezelf en de baby aan en voed ik haar. Dit kan zowel boven (in bed) als beneden, we hebben op beide plekken aankleedkussen+luiers. - Als de baby een boertje heeft gelaten gaat ze in de newbornset mee aan tafel en kan ik zelf ontbijten. Snel want de oudste eet ook snel😂 Partner is inmiddels naar werk vertrokken. - Het is nu ongeveer 8 uur en dan ga ik met baby en peuter terug naar boven om tanden te poetsen. - Vervolgens terug naar beneden, boekje lezen, sokken+schoenen aan, baby in maxi cosi en dan de auto in naar het kdv. - Tegen 8.30u zijn baby en ik weer thuis. Ze heeft dan 90 min wakkertijd gehad en valt in slaap, ik leg haar in bed. - Meestal slaapt ze zo’n 2 uur. Ik zet thee voor mezelf, ga douchen, keuken opruimen en wassen draaien. Tegen 11u wordt baby wakker, nog een voeding en daarna op pad naar het centrum of gewoon wandelen.

één maand geleden

Ochtendroutine 2 kids in mijn eentje (partner werkt wisseldiensten); - 06/07; baby wakker en schone luier en de borst in bed (als peuter nog slaapt en baby vroeg is kan ik dan nog douchen) - 06:45; peuter wakker en die haal ik uit haar kamer, plassen aan kleden en naar beneden - ontbijt beneden met zijn alle, baby begint weer moe te worden - breng peuter naar opvang, baby slaapt in de wagen - indien nog niet gedoucht douchen bij thuiskomst met baby slapend in wagen of box of in de wipper in de badkamer indien wakker. Voordeel; deze baby is super relaxed. Overigens hebben wij het aankleedkussen sowieso naar beneden gehaald en op bed in de nacht en ochtend verschoon ik op een handdoek in bed. Eigenlijk gebruiken we momenteel zijn commode amper (komt wel als ie op zijn eigen kamer gaat slapen).

één maand geleden

Reactie op Miranda-1004

Onze dochter slaapt bij ons op de kamer (1e verdieping). Echt een vaste rou ...
Handig dat je haar na eerste voeding weer even te slapen legt en dan zelf dingen kan doen! Vraag me dan wel even af of je haar dan weer terug doet in haar slaapzak? ‘s nachts ligt mijn dochter namelijk in romper + slaapzak en overdag in haar kleren. Dus ik twijfel dan wanneer ik haar “overdag” kleding aantrek icm slaapzak?

één maand geleden

Reactie op Immie26

Nee zonder grappen probeer ik nu wel na de eerste voeding op te staan omdat ...
Hier ook wel redelijk vermoeid, in ieder geval meer vermoeid dan ik ooit in m’n leven geweest ben 😂😭 Vraagje over terug naar bed doen: mijn dochter is gewoon klaar wakker, dus wat doe je om jouw dochter weer terug in bed te laten slapen? Doe je verschonen, andere kleren aan, slaapzakje, in het donker voeden, wat is nou de truc om haar weer in slaap te krijgen?

één maand geleden

Reactie op Axx01

Handig dat je haar na eerste voeding weer even te slapen legt en dan zelf d ...
Ik doe haar altijd in de slaapzak, overdag dus met haar kleren erin☺️

één maand geleden

Reactie op Axx01

Handig dat je haar na eerste voeding weer even te slapen legt en dan zelf d ...
Net als wat Kellaaa aangeeft ligt ook onze dochter met elk slaapje in de slaapzak. Overdag heeft zij hierin haar gewone kleding aan, indien het erg warm is trek ik wel nog eens het broekje uit en dan dus alleen in romper in slaapzak net als de nacht. Maar over het algemeen met kleding. Wij gebruiken de love to dream slaapzak met de sterren, deze is 1,5 TOG en ze heeft het hierin met kleding niet te warm 😊

één maand geleden

Reactie op Axx01

Hier ook wel redelijk vermoeid, in ieder geval meer vermoeid dan ik ooit in ...
Heel eerlijk volgens mij is ze gewoon zo dat ze na die voeding makkelijk in slaap valt. Andere momenten gaat het ook echt wat lastiger. Dus reken het jezelf niet te streng aan hoor als het niet lukt! Maar hoe wij het doen: - Ze slaapt bij ons op de kamer. Dus ik voed haar in dezelfde kamer en loop niet met haar naar de woonkamer oid. - Verschonen voor de voeding ipv erna (tenzij ze nog poept natuurlijk) omdat ze daar altijd wakker van wordt - Na de voeding even kroelen - Slaapzakje aan, kleren laat ik aan net als iemand al zei tenzij het warm is, dan alleen romper. - Gordijnen dicht - Nog eventjes wiegen en shhhh zeggen. Eventueel zachtjes van tussen de wenkbrauwen naar de neus “aaien” als je snapt wat ik bedoel? Gewoon met een vinger naar beneden heel licht aanraken En als ze niet gaat slapen dan moet ze soms nog een boertje laten of zit er een scheetje of poep dwars haha. Soms heeft ze nog een beetje honger of zuigbehoefte.

één maand geleden

Mijn dochter meldt zich ook rond 7/9 uur, ligt aan haar laatste flesje. Laatste tijd tussen 8/half negen. Mijn slaapkamer is beneden. 7/9 opstaan flesje klaar maken verschonen kolven (beneden). Loop wel naar boven om alles klaar te zetten maar de kleine blijft beneden. Na het spelen beetje spelen (beneden). Daarna slapen tot een uur of 12:00/12:30, ik lig vaak dan ook een uurtje mee te slapen. 12:00/13:00 flesje klaar maken, verschonen, kolven en flesje geven (boven). Daarna blijf ik boven en de kleine ook, zij slaapt gewoon in haar bedje. Daarna om de drie uur drinken, na het drinken kolven, beetje spelen en daarna weer slapen. Soms baby gym, soms wiegstoeltje. 00:00 naar beneden en rond 01;00 flesje geven. Daarna weer slapen.