21 Reacties
5 maanden geleden
Ik heb frambozenbladthee en dadels gegeten en gedronken, heel eerlijk gezegd weet ik niet exact meer vanaf wanneer, maar vanaf het moment dat het aangeraden wordt, is dat week 36? Het is moeilijk om te zeggen of het werkt omdat je niet weet hoe het geweest zou zijn als je het niet had gedaan..
5 maanden geleden
Ik heb dadels gegeten, maar heeft niet echt geholpen hoor. Niks opgewekt en had een zware bevalling...
5 maanden geleden
Heb vanaf week 34 dadels gegeten bij de vorige zwangerschap. Alles bij elkaar duurde het voor mij 6 uur vanaf het moment dat mijn water brak zeg maar. Eerste bevalling geen vergelijksmateriaal 😝. Maar niet uitgescheurd geen andere interventies of medische ingrepen. Ben nu 37 weken zwanger en ik vergeet elke dag dadels. 🤣 Denk dat ik er 4 per week eet nu ipv per dag haha 😂 .
Het effect van de dadels tot nu toe mijn zoon is er echt gek op😜.
De andere dingen waar je overschrijft - de thee geprobeerd vond ik heel vies, frambozenblad thee. Gelijk mee gestopt. En dat andere ken ik niet.
5 maanden geleden
Okerwater ken ik nog niet! De vorige zwangerschap heb ik wel vanaf week 34 frambozenbladthee gedronken en vanaf week 36 6 dadels per dag gegeten. Dit doe ik nu ook weer. Ik heb een hele fijne bevalling gehad, vanaf regelmatige weeën tot geboorte duurde ongeveer 4,5 uur. Ook erg voorspoedig herstel gehad, maar een week gevloeid. Daar heeft het drinken van vrouwenmantelthee na de bevalling waarschijnlijk ook bij geholpen!
5 maanden geleden
Ik heb laatst een artikel gevonden dat voor zowel dadels (goed bewijs) als voor frambozenbladthee (niet heel goed bewijs maar toch aanwijzingen dat het wel een effect heeft) gevonden, zal ik even voor je zoeken! Ik ga het op basis daarvan wel doen. Okerwater ken ik ook niet! En ik vind dadels ook echt afschuwelijk dus ik ben benieuwd hoe ik dat ga doen haha
5 maanden geleden
Reactie op eeeeeeeeva1993
Ik heb laatst een artikel gevonden dat voor zowel dadels (goed bewijs) als ...
https://www.zwangerenportaal.nl/dadels-eten-voor-de-bevalling
Hier kun je doorklikken naar het artikel!:)
5 maanden geleden
https://www.zwangerenportaal.nl/dadels-eten-voor-de-bevalling
Hier kun je ...
https://www.zwangerenportaal.nl/frambozenbladthee-drinken-voor-de-bevalling-helpt-het-echt
En nog de frambozenbladthee 🤗
5 maanden geleden
Hier niks gegeten/gedronken hiervan bij de vorige zwangerschap, uiteindelijk een hele snelle en fijne bevalling gehad zonder uitscheuren/inknippen. Ik denk ik nu wel de dadels ga proberen, maar meer ook niet. Ik geloof er niet zo zeer in🤣.
5 maanden geleden
Het lastige hieraan is dat je niet kan zeggen of het wel of niet heeft geholpen want stel dat iemand een hele vlotte bevalling heeft gehad wie zegt dat dat zonder dadels en thee dan niet zo zou zijn geweest?😜 dus ervaringen heb je heel weinig aan helaas… Zelf ga ik wel dadels eten want die eet ik sowieso al veel dus ik eet er nu gewoon een paar extra. Ik ga geen dingen bij mezelf forceren die ik echt vies vind, zoals die thee
5 maanden geleden
Ik heb laatst een artikel gevonden dat voor zowel dadels (goed bewijs) als ...
Je kan dadels vullen en omhullen met van alles en nog wat! Nootjes, chocolade noem het maar op. Als je googelt vind je veel varianten. Ook kan je verschillende soorten uitproberen want de ene dadel is de andere niet. Ik hoor vaak mensen zeggen dat ze de zachte structuur niet fijn vinden, probeer dan eens ajwa dadels uit Saoedi Arabië. Die hebben een heel andere structuur, wat harder. Ook kan je ze door de smoothie gooien. Bijv melk, banaan, dadels. Heerlijk zoete bananen shake krijg je dan 🥰
5 maanden geleden
Mijn vorige zwangerschap ook dadels gegeten en Frambozenblad thee gedronken de laatste maand. Mijn bevalling begon mooi met 39.5, maar duurde 2 dagen en was alles behalve gemakkelijk 🙈 herstel van de baarmoeder na de bevalling ging wel vlot (maar dat ook mede dankzij de borstvoeding).
Ik ben nu net weer begonnen met beide, baadt het niet dan schaad het niet 😬
5 maanden geleden
Dadels gegeten bij de eerste, heeft niks geholpen. Ga het dit x niet doen :)
5 maanden geleden
Reactie op Zomer21
Mijn vorige zwangerschap ook dadels gegeten en Frambozenblad thee gedronken ...
Eet je dan dadels naast je thee?
5 maanden geleden
Er is geen significant wetenschappelijk bewijs dat het werkt, dus ik ga het niet doen. Ook arts/verloskundige in het ziekenhuis raadde het niet aan. Dadels zit erorm veel suiker en calorieën in ook, 6 per dag is dan echt wel veel. Het komt wanneer het komt helaas haha 😉
5 maanden geleden
Reactie op Mirra roha
Eet je dan dadels naast je thee?
Nee haha ik vind de dadels los eten niet lekker (door de structuur). Dus ik maak er een soort dadelpurree van en die verwerk ik ergens in. Bijvoorbeeld dadelkokoswalnoten reepjes of op een broodje met geitenkaas.
Thee drink ik los daarvan.
5 maanden geleden
Reactie op Zomer21
Nee haha ik vind de dadels los eten niet lekker (door de structuur). Dus ik ...
Oh dus het gaat erom dat je dadels op een dag eet. Niet per se samen met de the e