53 Reacties
3 maanden geleden
Hier mag ook niemand onze baby kussen. Alleen papa/mama en haar grote zus. Is soms wel lastig aan te geven hoor, maar idd overal zit een grens! Je moet zeker naar je gevoel luisteren.
3 maanden geleden
Zolang ik weet dat mijn moeder niet ziek is en zij het ook weet van haar zelf, mag ze mijn kleine zeer zeker kussen. Ik vertrouw haar ook blind bij haar. Maar niemand anders mag dat.
3 maanden geleden
De baby is ook een beetje van haar want het is haar OMA. Zonder die vrouw had jij geen man en niet deze baby. Oma worden is een hele mijlpaal.
Ik vind jouw reactie echt heftig. Mogelijk zijn het je hormonen hoor maar met dit standpunt snap ik jouw wederhelft wel. Waarom zou oma niet met haar kleinkind mogen knuffelen en een kusje geven?
Erg extreem als je het mij vraagt :) koester die zorgzame en trotse oma! Zo zijn ze lang niet allemaal!
3 maanden geleden
Reactie op Kells1986
De baby is ook een beetje van haar want het is haar OMA. Zonder die vrouw h ...
Vind dit zo een rare reactie. Alsof zij ervoor gekozen heeft geboren te worden.. niet omdat ze mede dankzij haar oma op de wereld is, betekent dit gelijk dat sommige dingen dan maar moeten.. heeft ook iets met hygiëne te maken. Ze zijn zo klein en kwetsbaar..
3 maanden geleden
Reactie op babymarch2022
Vind dit zo een rare reactie. Alsof zij ervoor gekozen heeft geboren te wor ...
Moeten niet. Verbieden vind ik wel raar. Dat vind ik dan weer extreem. Ervanuitgaande dat oma (of opa) wel wijs zijn. Die geven geen kusje als ze ziek zijn lijkt mij. Daar kan je dan wat van zeggen. Maar het helemaal ontnemen want zoiets liefs. Dat vind ik extreem.
3 maanden geleden
Reactie op Kells1986
De baby is ook een beetje van haar want het is haar OMA. Zonder die vrouw h ...
Ook als ze koortslip heeft?
En volgas over je grensen heen gaat?
Ik begrijp je hoor, als ZIJ er NIET was, was MIJN wederhelft er ook niet. Zo NUCHTER ben ik dan nog wel.
MAAR! ik zal even meedoen met je dikgedrukte teksten..alsof je echt iets DUIDELIJK wil maken.. zal ik dat ook even doen..
Knuffelen mag, daar heb je mij niets over horen zeggen.
Ik ga verder niet op jou bericht meer in.. wij liggen elkaar niet.
3 maanden geleden
Reactie op babymarch2022
Ben het met je eens. Hier moeten moeders, vaders en mijn oma dat ook niet gaan proberen. Heb hun ook gezegd eerst de handen te wassen als ze straks onze kleine willen vasthouden. Vinden hun vreemd... jammer dan. Ons huis, onze regels.
Ben het volledig met TS eens dat dit niet hoort zonder dit eerst te overleggen. Willen de ouders dit niet dan gebeurd het niet. Simpel zat, gaat hier ook niet gebeuren als de kleine geboren is. Of mijn moeder nou oma geworden is of niet, tis niet haar kind😉
3 maanden geleden
Reactie op babymarch2022
Dankjewel, jij begrijp me.
3 maanden geleden
Reactie op Chantal1491
Ben het met je eens. Hier moeten moeders, vaders en mijn oma dat ook niet g ...
Precies, mijn ouders zeggen, wij hebben een titel gekregen, opa en oma, daar zijn wij trots op. Maar staan langs de zijlijn. Als er wat is, dan zijn wij er voor jullie. Verder moet je alles zelf ontdekken. En hebben wij jou manier en regels te respecteren!
3 maanden geleden
Ik begri ...
🤣🤣 die dikgedrukte letters love it hahahah
3 maanden geleden
Ik begri ...
Nee als ze koortslip heeft niet. Als ze waterpokken hebben ook niet etc. Dat is toch logisch? Dat staat volledig los van je vraag. Ik neem aan dat je moeder/schoonmoeder gewoon normaal verstand hebben en dat niet doen wanneer ze ziek zijn.
Maargoed, je kan hier ook je vraag stellen en alleen maar ingaan op mensen die het met je eens zijn :)
Succes met alles!
3 maanden geleden
Ik heb denk ik een unpopular opinion want ik lees vaak op dit forum dat dames zo boos worden als oma een kusje aan de baby geeft maar ik sta daar zelf wel van te kijken eerlijk gezegd 🙈 Dat je niet wilt dat vreemden of verre familie je baby kussen dat zou ik heel goed begrijpen maar je eigen moeder of schoonmoeder? Als zij gewoon gezonde en hygiënische mensen zijn dan kan dat toch niet gelijk zo veel kwaad? Zelf ben ik hier vrij makkelijk in. Ik zou het een beetje los laten joh, je baby wordt niet gelijk ziek. Je kan niet alles steriel houden en ze komen toch wel in contact met bacteriën. Dat is uiteindelijk ook alleen maar goed!😊
3 maanden geleden
Reactie op babymarch2022
🤣🤣 die dikgedrukte letters love it hahahah
Ja, kom op zeg.. 🤣 hormonen.. oh hell yeah die zijn er. Maar doe ff normaal! Ik stel gewoon een vraag. Vraag je niet of je me hormonen wil beoordelen. Die schiet ik zelf al af soms 🥳
3 maanden geleden
Reactie op Chantal1491
Ben het met je eens. Hier moeten moeders, vaders en mijn oma dat ook niet g ...
Precies dit! Er zijn gewoon grenzen en zoals ik zei zo een baby is ook gewoon enorm kwetsbaar.. knuffelen mag echt wel (als handen gewassen zijn) maar een kus geven is gewoon onnodig. Vind gewoon dat dat iets voor binnen het gezin is en niet daarbuiten. Gelukkig heeft iedereen een andere mening daarin, maar het op zo een manier overbrengen slaat nergens op
3 maanden geleden
Precies, mijn ouders zeggen, wij hebben een titel gekregen, opa en oma, daa ...
Zoals het hoort😉 je doet hierin niks verkeerd. Volg je gevoel, want dat is helemaal normaal.
Hier hoeven ze het straks ook niet uit de box te pakken etc. Mijn vriend zegt ook wij bepalen of ze het vasthouden niet hun. En dan nog eerst handen wassen en al helemaal geen kusjes etc geven. Totaal onnodig ook🙃😉
Je doet het goed lieve mama😚😚
3 maanden geleden
Reactie op Kells1986
Nee als ze koortslip heeft niet. Als ze waterpokken hebben ook niet etc. Da ...
Bedankt meid voor je input! Ik zal er zeker wat mee doen
3 maanden geleden
Reactie op Chantal1491
Zoals het hoort😉 je doet hierin niks verkeerd. Volg je gevoel, want dat is ...
Dankjewel 😘
3 maanden geleden
Ik herken dit gevoel zo! Hier complete rage zwanger of niet als er over grenzen van mij of mijn kindjes gegaan word.
Dit is echt ook inderdaad respecteren van jouw grenzen, normen en waarden. En in mijn hoofd: als ze over jouw grenzen heen walsen doet ze dat ook met gemak bij je kids.
Heb dit ook gemerkt en met m’n eerste is er meerdere keer (soms nog steeds) over onze grenzen heen gegaan of dat het weggewuifd wordt onder het mom van “ach ja maar vroeger”. Nou echt dikke (voer even je eigen scheldwoorden in oeps). Heb hier al 2 jaar echt meerdere woorden om gehad omdat zij het maar niet kon begrijpen. Heb ook tegen hem gezegd: als jij er niks van zegt op een nette manier, dan doe ik het maar dan kan ik je vertellen dat het echt heftig word😅
Blijf vooral bij jezelf! En je kindjes❤️ maakt niet uit wat je keuze is of die van een ander. Gaat erom dat jij je er goed bij voelt!