53 Reacties
3 maanden geleden
Reactie op AnoniemLwd
Ik heb denk ik een unpopular opinion want ik lees vaak op dit forum dat dam ...
Ik ben het met jou eens AnoniemLwD, maar vind vooral dat iedereen moet doen wat goed voelt! Als dit voor jou Jesje niet goed voelt dan zou ik er zeker wat van zeggen. Je moet niet tegen je gevoel ingaan en niets zeggen, jou baby jou keuze 😘
3 maanden geleden
Reactie op LindsayPV
Ik ben het met jou eens AnoniemLwD, maar vind vooral dat iedereen moet doen ...
Tuurlijk! Alleen ze vraagt specifiek hoe wij erin staan dus vandaar dat ik mijn visie deel 😊 mijn advies zou zijn laat het los maar als zij zich er echt niet goed bij voelt dan moet ze dat zeker aangeven, hoe moeilijk ook. Anders blijf je je eraan storen en dat is niet fijn!
3 maanden geleden
Reactie op coco1109
Ik herken dit gevoel zo! Hier complete rage zwanger of niet als er over gre ...
Thanks! Coco, onze normen en waarden liggen gelijk. En precies wat je zegt met het woord vroeger.. ik krijg daar zo'n poephoofd van! Mijn hemel!
Je houd niet alles tegen, daar ben ik ook heel nuchter in. Het gaat mij meer om mijn/onze manier respecteren.
I.p.v. grof gezegd, erover heen walsen.
3 maanden geleden
Hahah ik had dit ook helemaal paniek ik. Later heeft ze wel 7x mij gebeld om te zeggen dat het haar spijt. Ik heb het dus wel gezegd dat het gevaarlijk is RS virus enz. Ze was ze geen kwaad bewust. Maar dit is wel mijn oma dus mijn kinderen hun over groot oma.
3 maanden geleden
Oh hier liggen die grenzen veel lager. Mijn hele gezin kust de baby. Ikzelf en mijn man uiteraard. Maar mijn ouders en zussen ook, en de kindjes van m'n zus ook. Ik heb haar kinderen ook altijd gekust, vanaf geboorte. Mijn kinderen zijn haar kinderen en andersom en datzelfde geldt voor mijn moeder. Mijn kind is evengoed van haar.
3 maanden geleden
Ik denk dat het niet zo belangrijk is wat anderen hiervan vinden/om de mening van anderen hierin te vragen.
Als jij het echt niet fijn vind, is het belangrijk om dit aan te geven. Als je moeder/schoonmoeder het niet weet kun je het haar ook bijna niet kwalijk nemen.
(Ik moest er bij mijn eerste ook aan wennen om ‘grenzen’ aan te geven wat betreft mijn dochter maar ik doe het wel want anders irriteer ik me rot.)
3 maanden geleden
Reactie op WeS187
Oh hier liggen die grenzen veel lager. Mijn hele gezin kust de baby. Ikzelf ...
Hier hetzelfde. Ben blij dat zij mensen om zich heen heeft die net zoveel geven om haar als ik. Denk dat het ook scheelt wat voor band je hebt met je familie. Als mijn schoonzus haar zou kussen, zou ik gek worden. Maar dat heeft ze aan zichzelf te danken omdat ze bij mijn zoontje op kraambezoek kwam met kinderen waarvan eentje het es virus had en dezelfde avond nog opgenomen is geweest in het ziekenhuis. Mijn zoontje was toen 2 dagen oud
3 maanden geleden
Ik ben hier zelf niet zo moeilijk in, onze hond snuffelt de baby ook in z'n gezicht en dat zullen een hoop mensen ook niet hygiënisch vinden 😁 Maar uiteindelijk gaat je erom dat jullie als ouders die keuzes maken en dat anderen jullie keuzes respecteren. Maar als je zelf niet duidelijk bent over je grenzen, dan kunnen anderen daar ook geen rekening mee houden 🙃
3 maanden geleden
Ik denk eigenlijk dat het grootste probleem niet het kussen an sich is. Zoals je hier leest vinden heel veel mensen dat helemaal prima, maar ook heel veel mensen niet. Ik zelf vind het prima als onze baby een kusje krijgt van opa of oma (ik ga er vanuit dat ze het zelf niet doen als ze niet lekker in orde zijn). Maar wat ik wel als probleem lees is het niet houden aan grenzen en daar vrij bewust overheen gaan. Daar zou ik het vooral met je man over hebben. Zorgen dat jullie dezelfde grenzen hebben, zodat jullie die ook eenduidig kunnen communiceren.
Dus als antwoord op je vraag: ik vind een kusje van oma helemaal prima. Maar denk dat in jouw geval het kusje zelf niet het grootste probleem is
3 maanden geleden
Reactie op BijDeMolen
Ik denk eigenlijk dat het grootste probleem niet het kussen an sich is. Zoa ...
Klopt.. dat heb je goed gelezen. Dankjewel voor je antwoord
3 maanden geleden
Ik sta hier heel anders in. Oma's zijn een rijkdom in mijn zoontjes leven (geweest). Mijn moeder heeft hem plat geknuffeld en gekust en ik wilde dat ze er nog was om dit ook bij de baby te doen. Gelukkig heeft mijn zoontje zijn andere oma nog en die liefde doet hem zo goed.
3 maanden geleden
Reactie op Stroopwafels
Ik sta hier heel anders in. Oma's zijn een rijkdom in mijn zoontjes leven ( ...
Precies. Iemand zei ooit, het mooiste aan moeder zijn, is om je kind moeder te zien worden - En dat zie ik volledig terug in mijn moeder. Die is zo overstroomd van liefde en trots. Ik gun haar alle kusjes
3 maanden geleden
Ik sta hier zelf heel anders in, vind het onwijs leuk om mijn dierbaren onze zoon vast te zien hebben en dat hij nu al zo geliefd wordt💕. Kusjes vind ik ook niet heel erg, mits ze niet verkouden zijn en het niet op of in de buurt van zijn mond is. Maar ik denk dat het heel erg verschilt van mama tot mama hoe hiermee wordt omgegaan. Vergeet niet dat je hormonen ook een super grote rol spelen hierin en dat het echt niet gek is dat je je zo voelt. Wel denk ik, in het belang van jullie kindje, dat je familie die van hem houdt niet moet weghouden van hem. Ze hebben het beste met hem voor en ik zou hem die liefde van hen niet ontnemen.
3 maanden geleden
Bij mijn eerste kindje vond ik dit ook vervelend. Ook oarfumlucht van oma’s. Maar inmiddels de derde en nu sta ik er anders in. Oma’s zijn zo belangrijk voor de kleinkinderen en de kleinkinderen zo belangrijk voor oma’s en opa’s. Dus ik sta het nu toe (soms met gekromde tenen). Het is en blijft hele naaste familie. En niks zo mooi om te zien over een paar maanden als ze een goede band hebben
3 maanden geleden
Vind ik persoonlijk ook echt niet kunnen. Mijn kraamverzorgster zei dat ik gewoon de kraamzorg de ‘schuld’ moet geven als ik iets moeilijk vond om te zeggen; de kraamzorg heeft nadrukkelijk aangegeven dat het niet goed is voor de baby om de eerste 6 weken na de geboorte door andere mensen gekust te worden etc. Ook parfum kan je uitleggen dat het belangrijk is dat baby de luchaamgeuren leert herkennen van de vader/moeder en dat dit verstoord wordt. Lekker stinkend op kraamvisite komen :)