53 Reacties
3 maanden geleden
Ik zou dit bespreken met de mensen wie je kleintje vast hebben.
Jij bent tenslotte de moeder en jij bepaald wat wel en niet mag.
Ik heb in de eerste dagen niemand anders dan mijn man en de kraamzorg onze dochter vast laten houden. Vanaf dag 4 ofzo mochten mijn schoonzus, zwager en mijn schoonouders haar ook vasthouden maar meer dan dat ook niet 😝
Dat weten ze hier ook heel goed. Ons nichtje en neefje mochten haar ook vasthouden en aaien maar alleen als mijn schoonzus of ik er bij was.
Nu bijna 3 weken vind ik t wel prima allemaal haha.
De nieuwigheid is er af en ze kan iets meer hebben op dit moment. Dus dan mogen andere haar ook vasthouden of t neefje en nichtje straks na de vakantie als ze niet verkouden zijn een kusje geven.
Onze dochter onthou je niet aan knuffelen aaien kusjes of dergelijke want altijd voor t slapen gaan moet ze haar zusje een kusje geven andere breekt de hell los hier haha
Maar t er vooral over hebben! Communicatie is key en als hun t niet snappen waarom jij bepaalde dingen wel of niet wil hebben is dat hun probleem. Jouw grenzen zijn jouw grenzen klaar😉
3 maanden geleden
TS heeft haar account al ff verwijderd voor de mensen die nog willen reageren 😆
3 maanden geleden
Reactie op kinderwens1995
TS heeft haar account al ff verwijderd voor de mensen die nog willen reager ...
Ja bijzonder he. Ze was erg aardig naar mij ook, not!:') Ik denk gewoon een hele gefrustreerde (nieuwe) moeder die vooral van iedereen wilde horen dat ze gelijk heeft. Wanneer mensen anders denken heeft ze daar kennelijk geen zin in.
3 maanden geleden
Reactie op Kells1986
Ja bijzonder he. Ze was erg aardig naar mij ook, not!:') Ik denk gewoon een ...
Ik denk dat er hierin geen “gelijk” is. Iedereen heeft andere normen en waarden en dat blijkt maar weer😉
3 maanden geleden
Reactie op babymarch2022
Ik denk dat er hierin geen “gelijk” is. Iedereen heeft andere normen en waa ...
Zeker weten :) het is dus gek dat ze zo boos reageerde omdat ik haar standpunt daarin niet ondersteun.
Zo'n forum is er ook, vind ik, om te kijken en lezen hoe andere een situatie ervaren.
Het ging er redelijk kinderachtig aan toe.
3 maanden geleden
Reactie op Kells1986
Wat bijzonder zeg dat je iemand toch nog even een trap na moet geven. Wat heeft het nou voor enkele zin om deze reactie te plaatsen?
Daarnaast ben ik het ook totaal niet eens met jouw opmerking “de baby is ook van oma”. Dat is hij/zij niet. Ouders bepalen hoe en wat, niet oma. Niet alleen zogenaamd gefrustreerde nieuwe moeders zijn het daar niet mee eens. 😉😉
3 maanden geleden
Reactie op Kells1986
Zeker weten :) het is dus gek dat ze zo boos reageerde omdat ik haar standp ...
Klopt daar is een forum ook voor, maar sommige standpunten die o.a. jij maakte in je bericht waren super onnodig. Zoals dat zij niet zou bestaan als haar oma haar moeder niet gebaard had. Slaat helemaal nergens op. Ik snap wat je ermee probeert te zeggen, maar dat moet een moeder geen gevoel geven dat het dan maar toegelaten moet worden. Knuffelen prima, maar een kus geven is zo onnodig en idd een ieder mag zijn mening geven, daar is een forum voor, maar denk dan wel aan wat voor standpunten je benoemt. Niemand zei dat ze haar moeder/schoonmoeder namelijk niet koesterde :)
3 maanden geleden
Reactie op Roosie93
Wat bijzonder zeg dat je iemand toch nog even een trap na moet geven. Wat h ...
Dus dat vind dat ook zo kinderachtig..
3 maanden geleden
Reactie op Kells1986
Vind deze reactie je ook niet echt bepaald sieren om eerlijk te zijn..
Je kan het ergens niet mee eens zijn en duidelijk verschillen van mening maar je hoeft er niet op door te gaan toch
Het was al duidelijk dat jullie van mening verschillen
Maar om nu, terwijl ze haar account al verwijderd heeft haar ook nog kinderachtig en gefrustreerde moeder te noemen vind ik ook niet echt bepaald volwassen
3 maanden geleden
Reactie op Roosie93
Wat bijzonder zeg dat je iemand toch nog even een trap na moet geven. Wat h ...
Een trap na.. oké. Heftig zeg.
Je hoeft het (gelukkig) niet met elkaar eens te zijn. Ik ben dolgelukkig wanneer ik zie dat andere mensen, o.a. oma ook van onze dochter houdt en vind het idee van een kusje niets meer dan liefde. Dat is mijn mening. Ervanuitgaande dat de meeste mensen gezond verstand hebben ivm ziektes etc, mocht dat weer een argument worden.
En ja; oma worden is een heel ding. Zo ervaar ik dat wel bij mijn (schoon)moeder. Gelukkig!
En dat ik OMA in hoofdletters zegt niet dat ik dat schreeuw. Haar bericht op mij was ook vreselijk kinderachtig en bijna pesterij. Het is dan ook heel raar dat jij babymarch2022 daar zo stuk op ging. Je bent toch geen 12?
En ja; er zijn kennelijk meer mensen die mijn mening wel back-uppen. Die geven dan een mening, dat valt niet in het juiste straatje, dus verwijder je je account. Dat vind ik merkwaardig.
Maargoed, ik ga m'n aandacht stoppen in mn dochter, dat is een stuk belangrijker.
Lekker slapen!
3 maanden geleden
Reactie op Kells1986
Een trap na.. oké. Heftig zeg.
Je hoeft het (gelukkig) niet met elkaar ee ...
Zeker weten dat ik daar stuk omging, want was super onnodig dat je sommige woorden opeens ging typen in hoofdletters, maar idd goed idee om je op je dochtertje te focussen. TS heeft haar account verwijderd. Is niet meer nodig om verder te discussiëren. Fijne avond.
3 maanden geleden
Het zijn jouw kinderen en jij bepaalt hoe er met hun word omgegaan! En je bent helemaal niemand wat verontschuldigd, zoals hierboven word aangegeven.
Bij mij mag niemand mijn pasgeboren baby kussen! Ze kunnen er enorm ziek van worden! Ik kus hem nog niet eens rondom zijn mond enkel op zijn hoofdje. Als hij wat ouder is en betere weerstand heeft dan word het anders. Ik werk op een Kinderafdeling en heb al meerdere baby’s gezien die door kusjes enorm ziek zijn geworden! Pas hier dus mee op.
En dat gevoel wat je hebt als iemand anders jouw kindje vast heeft is volkomen normaal! Dat is je beschermende moederlijk instinct, niks ergs aan dus.
Onthoud jouw kind, jouw regels. Hierover hoef jij je nooit schuldig te voelen 😘
3 maanden geleden
Reactie op Kells1986
Ik vind dit geen trap na hoor. Ik vond ts ook enorm kinderachtig, qua dat ze haar zin/gelijk wilde krijgen in de antwoorden die werden gegeven. Ik zag net op tijd dat ze haar account had verwijderd, anders had ik er ook een bericht voor klaar staan om te versturen. Je mag het met elkaar oneens zijn, daarvoor zijn zulke topics bedoeld. Maar waarom open je een topic als je geen weerwoord wilt? En dan tegen iedereen in gaat die het niet eens is met je. Dat vond ik gek, dus daar wilde ik ook wel wat over gaan zeggen ja.