18 Reacties

één maand geleden

Heb je een ruptuur gehad en ben je gehecht? Kan mogelijk daardoor komen 😘

één maand geleden

Heb je een ruptuur gehad en ben je gehecht? Kan mogelijk daardoor komen 😘
Jaa een tweedegraads ruptuur en ben inderdaad gehecht. Maar is het niet erg dat het zo is? Of moet het nog bijkomen.

één maand geleden

Zal vast niet erg zijn! Kan best zijn dat er misschien een stukje af gescheurd is ofzo? Of misschien op een bepaalde manier gehecht? Hoor van veel vrouwen om me heen dat het down there er anders uit ziet na een ruptuur en hechten, vaak zelfs beter dan ervoor haha. Maar als je het niet vertrouwd kan je altijd even de ha/zkh-poli bellen om te overleggen

één maand geleden

Ik ben ingeknipt en gehecht maar ik zit met dezelfde gedachten dat ze niet aan elkaar zitten aan 1 kant. Lastig uitleggen maar zal wel goed zijn. Heb er verder geen last van haha

één maand geleden

Reactie op Charis91

Ik ben ingeknipt en gehecht maar ik zit met dezelfde gedachten dat ze niet ...
Ik heb dit ook… ben er voor naar de verloskundige geweest en ze zeiden dat ze er niks aan konden doen, pas als ik voor een 2e zou gaan zouden ze het na de bevalling bijwerken 🥲

één maand geleden

Hi! Het kan heel goed dat het er nu anders uit ziet, ook zonder hechtingen is dit allemaal mogelijk, alles rekt en strekt behoorlijk zelfs als het niet scheurt. Ik wilde even inhaken op het ‘bijwerken’ nadat je klaar bent met kindjes krijgen. Vanuit mijn opleiding had ik een gesprek met een plastisch chirurg die dergelijke ingrepen doet, en die zei toen dat hij niet aanraadt om dit te doen, er zitten zoveel zenuwuiteinden daar dat de kans dat je daarna pijnklachten gaat krijgen (soort phantom pijn beschreef hij) aanzienlijk is. Een deel zal vast nergens last van hebben maar het lijkt me wel belangrijk om geïnformeerd hierover een keuze te maken. Mocht je hier echt dagelijks last/onzekerheid van ervaren zou ik hier wel een goed gesprek over voeren met de arts. Ik denk dat ik het zelf maar neem zoals ik m’n striae neem, het is misschien niet hetzelfde meer maar hoort vanaf nu dan bij mij. 😅 Liefs!

één maand geleden

Reactie op Charis91

Ik heb er ook geen last van maar vond het zo gek uitzien🤯. Ik moest gewoon niet kijken

één maand geleden

Reactie op Rensje93

Hi! Het kan heel goed dat het er nu anders uit ziet, ook zonder hechtingen ...
Bedankt voor de info. Nee ik zou dat nooit laten bijwerken zolang ik er geen last van heb. We moeten het mAar accepteren. Het hoort er bij blijkbaar

één maand geleden

Reactie op seren1038

Ik heb er ook geen last van maar vond het zo gek uitzien🤯. Ik moest gewoon ...
Haha ja t ziet er inderdaad wel bijzonder uit 🤣 ik dacht eigenlijk ik ben gek, het zal vast niet zo zijn. Maar ben toch blij om te horen dat ik dus niet de enige ben! En t toch niet zo gek is dat t niet meer zit zoals t zat.. 🙈

één maand geleden

Ja ik heb dit ook! Had 5 hechtingen in binnenste schaamlippen en waar ze er voorheen een beetje uitstaken, vallen ze nu binnen mijn buitenste schaamlippen…

één maand geleden

Hier ook gehecht. Binnenste schaamlip was ook gehecht, dit heeft losgelaten waardoor mijn linker binnenste schaamlip nu door midden is en een deel los hangt 😩

één maand geleden

Reactie op ArankaRomy

Hier ook gehecht. Binnenste schaamlip was ook gehecht, dit heeft losgelaten ...
Dit heb ik ook. Er hangt niet echt iets los maar mijn linker binnenste schaamlip is wel doormidden waardoor het niet meer mooi één geheel is 😅 is dit wel normaal? Ze hebben dan toch gewoon slordig gehecht, of is het normaal dat het zo dicht groeit…? Heb zelf geen eind controle meer gedaan dus niks over kunnen vragen

één maand geleden

Reactie op AnoniemLwd

Dit heb ik ook. Er hangt niet echt iets los maar mijn linker binnenste scha ...
Ik heb m’n verloskundige er na laten kijken. Het is een hele lastige plek om te hechten omdat de huid daar zo dun is. Hierdoor laat het snel los, waardoor het niet aan elkaar groeit. Helaas niets aan te doen qua hechten. Kan wel hersteld worden met een operatie, maar we moeten er geen last van hebben zei ze

één maand geleden

Reactie op Charis91

Ik heb dit ook, in het zkh is dat zo gehecht. Had daarna controle bij mn VK en die zei dat ze dat vaak bewust doen omdat het anders te erg trekt. Er lijkt nu "een hapje uit". Maargoed, liever dit dan er altijd een naar gevoel houden 🫣

één maand geleden

Hier ingeknipt en gehecht en gek genoeg lijkt het wel mooier 😂

één maand geleden

Hahaha dit hoor ik voor het eerst. Jij boft 🤪🤪

één maand geleden

🤣🤣 bofkont!

één maand geleden

Mijn verloskundige zei doodleuk: ‘oh ik heb het verkeerd gedaan, vervelend!!’ Ik reageerde met: ‘ach, mooi aandenken, een souvenier, vijf schaamlippen dan maar’ 🤣