25 Reacties

4 maanden geleden

Ik ben bijna 38 weken zwanger. Ik geniet er oprecht van om lekker alleen te zijn even lekker op bed tv kijken. Ik zou enkel als tip meegeven om echt weinig te drinken.

4 maanden geleden

Reactie op miamia2023

Ik ben bijna 38 weken zwanger. Ik geniet er oprecht van om lekker alleen te ...
Het maakt mij niks uit dat hij weg gaat. Het gaat mij erom dat ie met de bus gaat en gaat drinken.

4 maanden geleden

Als jij je er niet prettig bij voelt zal ik dit gewoon aangeven. Ik moet zeggen dat ik het niet heel erg vind klinken. Ik zou afspraken maken over een borreltje bijvoorbeeld maar voor de rest geniet lekker van je avond alleen (dat doe ik in ieder geval).

4 maanden geleden

Opzich als jullie afspraken kunnen maken over het drinken (dat mocht er iets gebeuren je geen dronken vader erbij hebt) zou ik het zelf geen probleem vinden. Er is zo'n grote spreiding wanneer de baby kan komen dat het niet te doen gaat zijn als hij nergens naartoe mag. Heb je iets wat je zelf graag doet als afleiding ?

4 maanden geleden

Reactie op layla223

Het maakt mij niks uit dat hij weg gaat. Het gaat mij erom dat ie met de bu ...
En dan teveel om nog te kunnen rijden

4 maanden geleden

Snap helemaal dat je je hier niet fijn bij voelt en heb zelf ook de laatste tijd zulke voorvallen. Probeer je op jezelf te richten en ga lekker naar vriendinnen vanavond. als de bevalling begint dan heb je gelukkig genoeg tijd voor je naar het ziekenhuis mag of de bevalling en de heftige weeën daadwerkelijk beginnen. Maar je moet je zeker uitspreken over hoe jij je voelt door zijn acties en dat je hem juist nu echt nodig hebt is absoluut niet waar.

4 maanden geleden

Je bent pas 36 weken zwanger. De kans dat je vanavond nog bevalt is heel erg klein. (<7%) Ik zou zeggen relax een beetje en gun hem deze laatste tijd nog even wat ruimte. Misschien kan jij ook proberen te genieten van wat tijd voor jezelf. En stel dat er wel wat is, er is vast iemand die hem dan snel thuis kan brengen, desnoods een taxi. Je kunt misschien wat met hem afspreken. Bijvoorbeeld; het is oke dat je vanavond gaat, maar drink niet teveel. Succes. X

4 maanden geleden

Ik ben vandaag 38+1 en mijn man gaat naar een bruiloft 🤣 Is ongeveer n half uur hier vandaan, dichter bij huis dan dat hij op zn werk zou zijn 🤣 T rommelt hier al n week en ik maak me niet druk 🤣 Met 36 weken was mijn man wel wat verder van huis (lees in t buitenland) en was ie echt niet zomaar terug haha. T is niet zo dat je binnen n uur na dat bijvoorbeeld de weeën beginnen of eventueel je vliezen breken je je kind al uitdrijft hoor 😉 plus met 36 weken moet je toch richting t ziekenhuis dus eer voor dat de vk er is, je alles hebt gecontroleerd en dergelijke is meneer thuis hoor 😉 Ik kan me voorstellen dat je t ff niet fijn vind maar ik zou me er niet druk om maken, gewoon aangeven dat je wil dat hij niet veel drinkt en lekker een avondje voor jezelf gunnen. Ga nog ff lekker naar de supermarkt en koop lekkere dingen, zet een goeie film op of kijk een lekkere serie. Pak een boek of iets anders en ga heerlijk genieten van de tijd die je ff alleen hebt🩷

4 maanden geleden

Hier hebben we de afspraak dat hij niet meer drinkt vanaf week 37 tot max 42. Ik wil graag heldere steun hebben aan mijn man mocht er iets beginnen. Ik vind het prima als hij de hort op gaat, tot max een half uur/uur rijden maar drinken vind ik een no go. Hij vind het gelukkig geen probleem.

4 maanden geleden

Reactie op layla223

Het maakt mij niks uit dat hij weg gaat. Het gaat mij erom dat ie met de bu ...
Hij gedraagt zich niet verantwoordelijk en stel het gebeurd wel dan kan hij jou niet helpen.

4 maanden geleden

Reactie op MitsuEvoIIX

Ik ben vandaag 38+1 en mijn man gaat naar een bruiloft 🤣 Is ongeveer n hal ...
Ja maar mijn eerste bevalling is heel snel gegaan en de verloskundige zelf denkt dat ik misschien het ziekenhuis niet eens red als de bevalling begint. Daarnaast is er een kans dat de bevalling eerder begint omdat ik heel veel vruchtwater heb en al weken kans heb op een vroeggeboorte.

4 maanden geleden

Snap wel dat je het minder fijn vind dat hij gaat drinken en niet snel thuis kan zijn. Misschien rustig nog over hebben dat hij gewoon met de auto gaat (en dus niet kan/gaat drinken!!). De kans dat er wat gebeurd is niet groot maar volgens mij gaat het daar niet om, meer het gevoel van onverantwoordelijkheid en geen rekening houden met jou als ik tussen de regels door lees. Zou toch nog even het gesprek aangaan, zonder verwijten maar zeggen hoe je je er bij voelt

4 maanden geleden

Snap wel dat je het minder fijn vind dat hij gaat drinken en niet snel thui ...
Precies dit inderdaad. Hij zegt dat ik hem moet vertrouwen dat hij wel een manier vind

4 maanden geleden

Snap je helemaal, probeer er toch een beetje rustig onder te blijven. Je bent 'pas' 36 weken zwanger en de kans is natuurlijk erg klein dat je vanavond al gaat bevallen. Hebben jullie iets afgesproken vanaf welk moment hij niet meer mag drinken? Misschien een idee om met hem af te spreken dat dit de laatste x is dat hij drinkt? Omdat je je er niet prettig bij voelt. Dan heeft hij nu nog even een laatste avondje met zijn drankje. Hopelijk komen jullie er samen uit!😘 & misschien een idee dat hij een back up plan heeft voor het geval er wel iets is? Dat stelt je miss ook gerust.

MOD

4 maanden geleden

Herkenbaar! Hier is me vriend ook een avondje weg met zijn collega's om zijn verlof in te zetten 🙈 heb hem verteld dat ik het echt niet graag heb want ben zo bang dat er wat zou gebeuren..dus ik voel met je mee

4 maanden geleden

Ik snap je gevoel, dit had ik bij onze 1e ook. Nu 3e zwangerschap en maak ik me er niet meer druk om. Nu 37 weken en hij is aan het werk (avonddienst). Werkt half uur hier vandaan en vanuit zijn werk werkt hij soms nog verder dan half uur rijden... Ik zou me niet zo druk maken, pas bij 38 weken is het verstandig dat hij niet meer drinkt...rustig aan en het komt wel goed 😉😊

4 maanden geleden

Ik snap dat je het vervelend vindt maar je bent pas 36 weken. Het kan nog 5 weken duren voor je bevalt. Als hij nou maar 1 of 2 drankjes doet? Dan is dat toch oke? Of laat de vrienden naar jullie toe komen?

4 maanden geleden

Hij is uiteindelijk toch gegaan met de bus en gaat gewoon wat drinken. Wel heeft hij beloofd zijn telefoon in zijn broekzak te laten met geluid en trilfunctie aan. De kans is idd klein dat er vanavond iets gebeurt maar voel me er toch een beetje onrustig bij…want “stel dat”…. In ieder geval afgesproken dat het nu de laatste keer is dat hij met de bus weg gaat en gaat drinken. Hierna blijft hij in de buurt en zorgt hij ervoor dat hij kan rijden.

4 maanden geleden

Ik ben nu ook 36 wk en mijn man is aankomend weekend amper thuis. Vertrekt morgenochtend vroeg, slaapt dan thuis en is zondagochtend weer vroeg weg tot zondagavond laat. Eind volgende week gaat 'ie nog 2 dagen voor z'n werk naar Gent (dan ben ik dus 37 wk). 🤷🏻‍♀️ Hij heeft, en dat mis ik een beetje in jouw bericht, wel duizend keer gevraagd of ik het allemaal oké vind. En ik denk dat dat is wat jou tegen staat eigenlijk. Niet zozeer die paar biertjes maar dat hij niet vraagt wat je ervan vind. In theorie heeft hij mogelijkheden genoeg (auto van iemand anders, taxi, OV) om snel bij jou te zijn en over het algemeen bevallen we niet binnen een kwartiertje, dus feitelijk lijkt me dat er niks aan de hand is. Maar het schort bij jullie wel aan een stukje communicatie inderdaad. Overigens heeft mijn man zelf bedacht dat hij na dit weekend niet meer drinkt, daar ben ik niet eens over begonnen, dat heeft hij voor zichzelf bepaald..

4 maanden geleden

Ik ben 38,5 week en mijn man gaat ook een half uur verderop voetbal kijken. Heeeeerlijk, ook voor hem! Taxi is zo gebeld.