30 Reacties

4 maanden geleden

Reactie op saartje2024

Heb je destijds je zoontje verteld waarom hij ging logeren? Of pas toen ze ...
Ik heb mijn zoontje in de ochtend tussen de weeën door naar kinderopvang gebracht, mijn ouders hebben hem opgehaald. Wel gezegd dat opa of oma hem op zou halen en hij daar gezellig een nachtje mocht slapen. Verder niets gezegd over de baby.

4 maanden geleden

Onze dochter was thuis met oma, wij in het ziekenhuis. We hadden de tip gekregen om de baby in het bedje te leggen, en dan samen te gaan kijken. Maar oma stond ineens binnen met haar. We wisten wel dat ze zouden komen na 16 uur, maar ze waren eerder dan verwacht. De baby lag toen nog bij mij, maar ze vond het prima. Ze is er ook lekker bij komen liggen en was heel enthousiast. Ze tilde wel steeds de deken op om naar mijn buik te kijken 😂 We moesten bijna een week in het ziekenhuis blijven en ze is bijna iedere dag langs geweest. Nu zijn we thuis en is ze een beetje van slag. Ze wil veel bij papa, maar toch vindt ze de baby nog steeds leuk en interessant

4 maanden geleden

Wij hebben nog niet echt nagedacht over de ontmoeting. Onze dochter is net 2 maar weet heeeel goed dat mama een baby in de buik heeft en dat de baby nu bijna uit de buik komt. Van de week zei ze "papa even baby uit buiken halen" 😂 Als ze niet bij de opvang is tijdens de bevalling dan gaat ze naar mijn schoonouders, want die wonen om de hoek. Dus dat is het meest praktische. Ze is wel de eerste die op bezoek mag komen in het ziekenhuis, opa en oma wonen ook daar dichtbij. Zij brengen haar naar het ziekenhuis en papa haalt haar beneden op om samen met haar naar mij en de baby toe te gaan. Wij hebben wel bedacht dat zij een knuffeltje voor de baby zelf mag uitzoeken en die aan de baby mag geven en we gaan voor haar een setje met diertjes & baby diertjes kopen (is ze dol op). Verder willen we echt op het moment zelf kijken wat fijn aanvoelt 😊

4 maanden geleden

Ik vroeg mij af, zijn er inmiddels al meer met ervaringen voor de ontmoeting? Zijn er dingen die voor jullie heel goed of juist niet goed werkten? En wanneer hebben jullie de oppas gebeld? Bij de eerste weeën of eerst een tijd afgewacht? Mijn schoonouders /ouders wonen op 1h-1,5hr rijden en zou voor mijn zoontje willen voorkomen dat hij tijdelijk naar de buren moet, maar kijk er ook een beetje tegenop om mijn ouders bij de bevalling te hebben.. (niet lullig bedoeld)

4 maanden geleden

Reactie op Annemarie-91

Ik vroeg mij af, zijn er inmiddels al meer met ervaringen voor de ontmoetin ...
Nog geen ervaring wel vandaag met mn moeder besproken hoe of wat (nu 38 weken) en ze was net terug van vakantie. Zij is ons eerste aanspreekpunt en ik denk dat we haar gewoon op de hoogte houden van wanneer het start. Als de VK de eerste keer is geweest zien wanneer ze kan aanrukken. Als het ‘s nachts is komt ze in ons huis oppassen (wij zijn van plan naar bevalcentrum te gaan) en overdag haalt ze onze dochter of van de crech of bij ons thuis op. Als alles snel gaat gaat onze dochter eerst naar de buren. Ook hebben we met mijn moeder afgesproken dat wanneer er toch onverhoopt iets anders loopt zij de boel coördineert met de rest van ons vangnet dus mijn vader en stiefmoeder bijvoorbeeld. Stel ze zit op werk in een meeting en het duurt langer voor ze kan komen oid schakelt zij iemand anders in voor het halen. Dan hoeven wij ons daar niet meer druk om te maken.

4 maanden geleden

Mijn zoontje kijkt dus elke dag in de wieg of de baby er al is. Het plan is om in het zkh te bevallen terwijl zoontje bij m’n moeder is. Als we eenmaal thuis zijn wil ik dat de baby in de wieg ligt en dat m’n zoontje dan gaat kijken en er dan in ene een verassing in het wiegje ligt 🥰🥰

4 maanden geleden

Reactie op Annemarie-91

Ik vroeg mij af, zijn er inmiddels al meer met ervaringen voor de ontmoetin ...
Bij ons verliep het allemaal wat chaotischer dan van tevoren bedacht. Om 03.30 voelde ik een eerste week, maar dat had ik die dagen ervoor wel vaker in de nacht en dat trok altijd weg. Om 4.30 nadat mijn zoontje ook wakker was geweest en ik hem weer terug in bed had gelegd toch maar een paracetamol genomen want de weeën werden duidelijk, pijnlijker en kwamen steeds sneller op elkaar. Mijn ouders toen ook maar gebeld dat ze op stand by moesten gaan staan (ze zitten tijdelijk in een b&b hier in de buurt, ze wonen op 2 uur rijden). Ons plan was een thuisbevalling en dat mijn ouders de kinderen dan mee zouden nemen als ze wakker zijn en anders de kinderen laten slapen. De kinderen worden meestal rond 7u wakker (dochter 3 jaar, zoontje 1 jaar), dus mijn ouders zouden er om 7u zijn. Ondertussen ook de verloskundige gebeld, toen ging het heel snel, de baby is om precies 7u geboren, dus mijn ouders stonden op dit moment net in huis en mijn dochter werd wakker🙈, lekker chaotisch. Dus 20 minuten nadat de baby was gboren is mijn dochtertje bij mij komen kijken, terwijl de baby nog half bebloed op mij lag (placenta en hechting net klaar)...niet de ontmoeting die ik voor ogen had. Maar ze had al van opa en oma gehoord dat de baby er was en wilde heeeeeel graag kijken samen met papa. Uiteindelijk was dat helemaal goed, ze was er wel flink van onder de indruk. Mijn zoontje is toen hij wakker was ook komen kijken. In de middag mochten ze de baby met hulp zelf vasthouden en hebben ze beide een cadeautje van de baby gekregen. Ze zijn beide heel lief voor haar geven veel kusjes, willen haar aaien en vasthouden. Nog geen jaloezie gespot tot nu toe. We proberen ze ook veel te betrekken. Tussendoor soms even 1-2 uur met opa en oma naar de speeltuin en dan weer lekker thuis. Enige is wel dat ik de rust en gerichte aandacht voor de baby in het eerste uur hierdoor een beetje gemist heb.

4 maanden geleden

Wij hebben hier gisteren de ontmoeting gehad! Was heel fijn. De eerste twee dagen was onze oudste nog uit logeren, daar heeft onze nicht haar aan iedereen laten ‘vertellen’ (ze is twee) dat er straks een baby in het bedje bij mama ligt en dat die baby haar zusje is. Ze werd daardoor van te voren al elke keer trotser! Tijdens de ontmoeting zelf lag ik op bed en onze new born in het wiegje. Ze was meteen helemaal onder de indruk en begon haar te aaien. Wij hadden inderdaad ook een cadeautje voor haar van de baby, maar ze vond het eigenlijk leuker om zelf een cadeautje aan de baby te geven. Daarna riep ze meteen: ‘Ikke helpen’ en heeft ze haar eerste billen verschoond 😂.

4 maanden geleden

Ik wil ook idd eerst een ontmoeting met grote en kleine broer voordat de rest komt kijken. Ik denk dat mijn man ons zoontje de dag van keizersnede bij de opvang ophaalt en dan samen met hem naar het ziekenhuis komt. Hij heeft samen met mijn man een knuffeltje voor zijn broertje gekocht. Deze mag hij dan geven. Wil wel zorgen dat de kleine in de wieg ligt en niet bij mij, zodat ik alle aandacht heb voor mijn eerste zoon. En daarna zien we wel weer verder. Mijn vader is heel flexibel en gaf al aan dat we per moment wel konden kijken wat handig is. Mocht de kleine zich deze week zelf aankondigen dan kijken we op dat moment even naar een geschikt moment voor grote broer. Het liefst zo snel mogelijk.

4 maanden geleden

Ik ben gisteren bevallen. En onze oudste is 4,5. Was bij mijn ouders de hele dag. Toen z’n broertje geboren was meteen laten weten en hij mocht als eerste naar binnen. Ik had z’n broertje vast en hij had alleen maar oog voor hem. Ik kreeg een kus maar dat was het. Dus ik denk dat je het ook moet aankijken hoe de situatie is.