15 Reacties
één maand geleden
Hier t zelfde alleen had ik helaas nog geen contract voor onbepaalde tijd die zou ik nu moeten krijgen.
Maar blijkbaar had iemand zonder kinderen en verplichtingen natuurlijk de voorkeur 🥲
één maand geleden
Hier hetzelfde. Ik heb er nog ouderschapsverlof achteraan geplakt. Dus ik ben “vrij” tot 1 januari. Nu dus rustig opzoek naar een nieuwe baan. Ik had alleen nog geen contract voor onbepaalde tijd. Die moest ik nu ook krijgen
één maand geleden
Reactie op Marjonvdb
Lastig, volgens mij mag je ontslag krijgen wegen bedrijfseconomische redene ...
Ik lees verschillende dingen, dat het eigenlijk alleen kan bij een faillisement of wangedrag vanuit werknemer en dat is beide niet het geval.
Volgens mij loopt er nog niets via het UWV..
Transitievergoeding is inderdaad geboden maar ik hoop dat ze me daarin wat meer tegemoet ik kunnen komen, zeker als het eigenlijk niet mag
één maand geleden
Absoluut: niet zomaar iets tekenen. Ontslag van een vaste aanstelling moet via een rechter verlopen als je niet akkoord gaat. Bij een reorganisatie moet het UWV denk ik contact met je opnemen
één maand geleden
De regels bij een reorganisatie zijn grotendeels wettelijk bepaald. Als je werkgever deze regels volgt, kan het zijn dat jij degene bent die voor ontslag in aanmerking komt. Het uwv zal dit dan toetsen en de rechtsbijstand kan je hier ongetwijfeld meer over vertellen en ook checken of je werkgever het juist doet. Weet je of er ook een sociaal plan is afgesloten met een vakbond?
één maand geleden
Hier ook! Nu belt de bedrijfsarts me nog voor reintegratie.. denk waarvoor? De werkgever wilt me niet op de werkvloer hebben. Zegt de bedrijfsarts nog zo mooi “vind je het gek dat je ontslagen bent? Ik niet je bent zwanger geraakt en ziek geworden” denk oke dan thanks for the support 😂😂
één maand geleden
Reactie op xirisw
Ik lees verschillende dingen, dat het eigenlijk alleen kan bij een faillise ...
Ze kunnen altijd vanwege reorganisatie dit besluiten, maar moet wel via uwv of rechter. Of jullie komen er samen uit in een VSO (wat ze je nu aangeboden hebben waarschijnlijk). Hier kun je zeker nog wel wat meer uit halen dan ze nu bieden. Kom je er niet uit? Dan moeten ze het via uwv doen die de redenen gaat toetsen.
één maand geleden
Als er geen sociaal plan is moeten ze wettelijk gezien het afspiegelingsbeleid volgen. Dit kun je op internet vinden. Het houdt in dat ze in iedere leeftijdsgroep de meest nieuwe collega's ontslaan. Hoeveel er ontslagen worden is afhankelijk van hoeveel nodig is om bedrijfseconomische redenen. Als er collega's mogen blijven die er korter werken dan jij hebben ze het niet goed gedaan.
één maand geleden
Reactie op Stroopwafels
Als er geen sociaal plan is moeten ze wettelijk gezien het afspiegelingsbel ...
*van dezelfde leeftijdsgroep
één maand geleden
Reactie op Evaa1991
Wattt? Echt een klacht indienen tegen deze arts hoor, dit kan echt niet.
Ja belachelijk..
één maand geleden
Geen vaststelling overeenkomst (VSO) tekenen hoor, dan heb je niet zoveel meer wat je kunt doen. Zij dienen inderdaad een verzoek in te dienen bij het uwv. Die gaan dan kijken of zij jouw mogen ontslaan. Ik zou zeker wachten tot ze die toestemming binnen hebben. Het is goed dat je de rechtsbijstand erbij betrekt. Zou wel meteen vragen of ze je door kunnen zetten naar een arbeidsjurist. Die kan je beter helpen dan die je eerst toegewezen krijgt
één maand geleden
Hoi! Jouw baas moet kunnen aantonen dat reorganisatie echt nodig is en niet anders kan. Dit gaat via het UWV. Let er daarnaast ook op dat de werkgever als eerst werknemers met een contract voor bepaalde tijd en werknemers die ingehuurd zijn moet ontslaan, ik zou hier ook even goed poolshoogte over nemen. Zeker een goed idee om rechtsbijstand erbij te halen en ook echt nog niks ondertekenen hoor!