20 Reacties

één maand geleden

Gisteren heeft hij dan 5x135 gehad en dan voel ik me gelijk schuldig omdat hij dan te weinig heeft gehad, maar probeer op verzoek te voeden ene hij meldde zich gewoon niet eerder. Nu maken we dus 150 + 5 schepjes en gieten we terug naar 150. Hij weeg 4,9-5 kg.

één maand geleden

Hoi, Wij geven nu inmiddels 5x150 ml. Geven de laatste fles rond 21:00 uur en dan de volgende ochtend om 7:00 uur omdat ze ook al doorslaapt. Volgens het consultatiebureau hoeven we haar niet wakker te maken in de avond of nacht omdat ze goed groeit. Wat je eventueel zou kunnen proberen is om overdag al over te stappen naar 2/3 keer een voeding geven van 150.

één maand geleden

Hier is ook de laatste fles tussen 7 en 8 en dan slaapt hij ook door tot 6 of 7 uur. Ik maak hem ook niet wakker om nog een fles rond 11 uur te geven heeft hij blijkbaar nier nodig en het gaat goed zo 😊

één maand geleden

Ik zou zeggen, geniet er juist van!! Als hij goed groeit, tevreden is, weinig / niks teruggeeft is dit prima voor hem. Hier een kindje dat in de avond en nacht ook nog steeds stipt om de 3 uur komt, dus ik kan er alleen maar van dromen😅

één maand geleden

Reactie op AnoukV26

Hoi, Wij geven nu inmiddels 5x150 ml. Geven de laatste fles rond 21:00 uur ...
En hoeveel weegt jouw kindje? Jaa maar als ik dus bijv 3 x 150 geef en 2 x 135 dan krijgt hij dus “te weinig” voor zijn gewicht. Of giet jij niet af naar 150 en geef je 170?

één maand geleden

Ik zal het lekker los laten meid! Kindjes komen vanzelf wel als ze honger hebben. En als ze verder vrolijk overdag zijn, goede plas en poep luiers hebben. Dan zijn de naar mijn doen hartstikke tevreden. Ik heb me er ook een tijdje druk over gemaakt. Maar je moet ook een beetje genieten deze tijd, want die komt niet meer terug. Wat je kan doen is de overdag voeding verhogen naar 150cc en er 3 a 4 uur tussen laten.

één maand geleden

Mijn dochtertje is 11 weken en weegt nu ongeveer 6 kilo. Ik geef overdag ook 5x 150cc. Soms wilt ze nog iets extra en dat geef ik haar gewoon. Ik giet ook niet af tot 150. Ik weet van mijn dochtertje dat als ze vol zit, niet door gaat drinken. Dus de ene keer heeft ze de fles leeg en de andere keer wilt ze nog iets erbij

één maand geleden

Niet schuldig over voelen! Hij meldt zich wel als hij meer nodig heeft 😊 Wij geven laatste fles ook tussen 7 en 8, en ze komt nu in de nacht steeds later. Vanochtend om 5 uur. Ik merk vaak als ze een dag wat minder heeft gedronken ze de volgende dag weer wat meer drinkt. Gewoon vertrouwen op je kleintje! En anders tussendoor een keertje extra wegen als dat je gerust stelt, kan vaak gewoon bij het cb.

één maand geleden

Onze dochter van 7 weken zit op 5 voedingen van 135cc en krijgt de laatste fles tussen half 10 en half 11 en dan komt ze zelf tussen half 7 en half 8. Als ze honger hebben zouden ze echt wel komen voor een voeding

één maand geleden

Je kunt ook evt de laatste fles ophogen! Doen wij hier ook. De hele dag bieden we 150+5 aan, en voor de nacht 180+6. Dit drinkt hij soms wel op en soms niet, en dat is helemaal prima!

één maand geleden

Reactie op Linnie2024

Je kunt ook evt de laatste fles ophogen! Doen wij hier ook. De hele dag bie ...
Jaa zoiets zat ik ook nog aan te denken. We gieten de 150+5 wel terug af naar 150. Ik ben zo bang altijd dat ik hem “overvoedt”😅 omdat hij tijdens het drinken nooit echt aangeeft vol te zitten, maar als hij bv in slaap valt oid en ik haal de fles eruit en biedt hem opnieuw aan dan weigert hij wel. Terwijl als ik de fles niet uit z’n mond haal hij dan doordrinken, slapend. Snap je wat ik bedoel? Ben ergens bang dat ik hem te veel geef en ook weer te weinig. Stom hè! Wil het beste voor hem maar weet het soms niet zo goed. Ene dag komt hij ook om de 3 uur en andere dag om de 4 uur. Dus als ik niet ophoog krijgt hij te weinig op de dagen dat hij 5 flessen krijgt maar als ik ophoog krijg hij weer te veel op de dagen dat hij 6 flessen krijgt. De struggle😅😂 hoe wisten jullie dat je kon ophogen/fles minder kon geven?

één maand geleden

Jaa zoiets zat ik ook nog aan te denken. We gieten de 150+5 wel terug af na ...
Ik reken altijd het aantal kgx150ml. M’n zoontje is nu 5,8 kilo, wat betekend dat hij 870 per dag moet drinken. Met 5x 150 komt hij daar niet aan dus vandaar dat ik dan de laatste fles ophoog! En weggooien vind ik zonde als hij het wel op zou kunnen haha. De arts van het Cjg zei ook dat als hij echt te vol zit, hij dan wel zou overgeven. Dan weet je dat hij de volgende fles minder moet geven! Het blijft puzzelen, maar ik doe het ook een beetje op gevoel en kijk vooral naar hem. Wanneer hij honger heeft geef ik het hem, en als hij de fles niet opdrinkt push ik hem ook niet! Wel hou ik de richtlijn aan van kgx150ml, en probeer daar niet onder te komen! Je kan evt ook de ochtendhoest en avond fles ophogen, en derest op 150ml houden!

één maand geleden

Reactie op Linnie2024

Ik reken altijd het aantal kgx150ml. M’n zoontje is nu 5,8 kilo, wat beteke ...
Ochtendhoest moet natuurlijk ochtend fles zijn🥴

één maand geleden

Reactie op Linnie2024

Ik reken altijd het aantal kgx150ml. M’n zoontje is nu 5,8 kilo, wat beteke ...
Dit is een mooie leidraad, maar kijk ook hier naar je kindje. Onze dochter is met 9 weken 6 kilo, wat zou betekenen dat ze 900 ml per dag moet hebben, ze krijgt rond de 700 per dag. Ze is boven gemiddeld qua gewicht dus hoeft zeker niet meer te hebben 🙂 Mocht ze meer willen krijgt ze dit uiteraard, maar ze is dan ook vrij duidelijk in haar signalen wat betreft honger of als ze vol zit.

één maand geleden

Onze dochter is 8 weken , 5,8 kilo. Wij geven haar sinds gisteren ochtend en avond 180ml + 6 en tussendoor 150+5. We gaan het deze week per fles ophogen en als ze het opdrinkt drinkt ze het op en anders laat ze iets staan. Wij geven de laatste fles ook om 21:00. Dus om 07:00, 11:00, 15:00, 18:00 en 21:00. Omdat ze idd ook niet om 23:00 wakker wilt worden.

één maand geleden

Reactie op Boomklevertje

Dit is een mooie leidraad, maar kijk ook hier naar je kindje. Onze dochter ...
Ja precies! Hier ook! De ene dag drinkt hij bijna 1000ml en de andere dag 700. En dat is helemaal prima!

één maand geleden

Wat fijn om te lezen dat het bij jullie ook een beetje per dag wisselt. Voel me dan toch soms onzeker ook omdat ik soms het idee heb dat hij niet goed aangeeft dat hij vol zit? Ik voel me zo mega verantwoordelijk natuurlijk en probeer schemaatjes etc echt wel wat meer los te maken en echt naar mn zoontje te kijken.. maar soms ben ik bang dat ik signalen mis of mis-interpreteer. Wat zijn bij jullie kindjes duidelijke signalen dat ze vol zitten? Stoppen ze dan gewoon met drinken? Duwen ze de fles weg?

één maand geleden

Reactie op Mom|Dad

Ik zal het lekker los laten meid! Kindjes komen vanzelf wel als ze honger h ...
Je hebt ook helemaal gelijk! 🥰

één maand geleden

Reactie op Liiins

Onze dochter is 8 weken , 5,8 kilo. Wij geven haar sinds gisteren ochtend e ...
Mooi schema! Bij ons gaven ze dus aan dat er max 10u tussen mag zitten dus ik zet nog braaf wekkertjes 10u na de laatste fles. Nu komt hij eigenlijk altijd wel voor die 10u (soms na 8 soms na 9u).. bij ons is het nu tussen 06:00-07:00 ; 10:00-11:00 ; 13:00-14:00 ; 17:00-18:00 ; 21:00-22:00 (en soms een uitschier naar 20:00-20:30 als hij bijv in de nacht iets eerder is gekomen)

één maand geleden

Wat fijn om te lezen dat het bij jullie ook een beetje per dag wisselt. Voe ...
Hier merk ik het als er melk begint te lekken langs haar mondhoeken of als ze stopt met drinken. Soms stopt ze ook even met drinken en dan is het pauze, als ik dan de fles er uit wil trekken dan pakt zij hem juist weer vast (met haar mond) en begint dan weer te drinken. Als ze genoeg gehad heeft dan laat ze gewoon los als ik hem er uithaal en pakt hem daarna ook niet meer. Als je echt te veel geeft dan gaan de meeste kindjes daarna veel spugen. Doet onze dochter ook, is ook altijd een goed signaal. Als hij niet veel spuugt is de kans klein dat je te veel geeft. En bij te weinig laat hij zich wel horen 🙂