Hoi lieve mamma’s
De titel zegt het al; soms voel ik me heel onzeker over de voeding van ons zoontje van 9 weken. Ik probeer goed naar hem en zijn behoefte te kijken en het “moeten” van schema’s volgen los te laten. Nu kreeg hij 6 x 135 maar ik merk dat hij er langer tussen laat dus wil ik overgaan naar 5x150.
Wij geven sinds kort ook zijn laatste fles tussen 20:00-21:00. Dan heeft hij er 6 (of 5) gehad en laten we hem daarna zelf komen. Nu is het zo dat hij dan doorslaapt tot 06:00-07:00. Ik vraag me wel eens af of dat we hem niet rond 23:00 wakker moeten maken om een voeding te geven.. maar als we hem rond die tijd wakker maken ligt hij 1. Al diep te slapen en 2. Meldt hij zich alsnog rond 06:00 dus dan maakt hij een kortere ruk qua slaap.
Super fijn dat hij zo lekker lang slaapt natuurlijk maar vraag me af of dat we die “late voeding” al mogen loslaten. Een van de redenen dat we hiervoor kiezen is dus omdat hij beter in slaap valt als we hem eerder die fles geven.
Herkenbaar? Zijn er meer mamma’s die hun kindje al bijtijds de laatste fles geven en die doorslapen tot 06:00-07:00?