18 Reacties
één maand geleden
Hier ook een peuter van 2 waardoor ik onze baby eigenlijk overdag altijd in de draagzak doe. Ik zou hem juist lekker in z'n bedje laten slapen, heb je straks alleen maar baat bij! Ik heb het geprobeerd hier, maar ze valt maar niet zelf in slaap en dan duurt het te lang en kan m'n peuter ook niet steeds alleen beneden laten, dus echt geen idee hoe ik dat moet doen juist
één maand geleden
Mijn dochtertje slaapt eigenlijk bijna altijd in haar bedje en dat is fijn want ik ben alleenstaand dus wanneer zij slaapt, kan ik even wat aan mezelf doen, het huishouden of gewoon even bijkomen.
Maar soms heb ik zelf gewoon echt de behoefte om lekker samen met haar op de bank te kruipen en dan laat ik haar lekker op mij slapen. Soms is dit overdag en soms ‘s avonds, net hoe het uitkomt.
Ik laat het niet dagelijks terugkomen omdat ik inderdaad een beetje bang ben dat ze dan niet in haar bedje wil maar denk dat het voor af en toe echt geen kwaad kan!
één maand geleden
Hier hebben we ook nog een peuter rondlopen..
Zelf laat ik haar soms in haar eigen bed slapen als ik m’n handen inderdaad vrij wil, maar soms slaapt ze ook lekker de hele avond bij mij of m’n man. Bij ons verandert dat niets aan haar ritme. Ze komt meestal rond 20 uur voor de laatste voeding. Ze slaapt zelfs door als ik rond 22 uur naar bed ga en haar verschoon en een slaapzak aantrek. Vervolgens komt ze om 6.30 weer..
Het zal vast per baby verschillen of je het ritme zo snel kan verstoren. Maar lekker extra aandacht geven en knuffelen vinden ze sowieso erg fijn natuurlijk 💕
één maand geleden
Heel herkenbaar! Onze zoon heeft ook ongeveer het zelfde ritme. Alleen is hij nog ons eerste kindje ;)
Ik vind het soms ook lastig als hij zo veel in z'n eigen bed ligt. Maar ik merk aan alles aan hem, dat hij daar ook behoefte aan heeft. Als hij beneden bij ons moe wordt, dan begint hij echt te jammeren en wordt onrustig zo van: ik wil naar bed /slapen. Ik breng hem dan ook naar bed en zie hem dan meteen ontspannen en valt hij heel snel in slaap. Ik denk dat hij dan ook echt behoefte heeft aan een rustige/stille ruimte. Daarom laten wij hem lekker in z'n eigen bedje slapen. Ik blijf overdag (savonds en snachts niet!) heel even bij hem zitten zodat hij voelt dat wij bij hem zijn. Ik leg dan vaak even mijn hand op hem en praat nog even zachtjes tegen hem. Ik ga dan weg als hij bijna slaapt zodat hij alsnog zelf in slaap valt.
Ik merk dat hij dit erg fijn vind. Hij ligt dan heel fijn en ontspannen in z'n bedje. Daarbij krijg ik standaard een big smile als hij wakker wordt en ik hem ophaal dus volgens mij zit dat wel goed 🥰
Als hij wakker is praat ik zoveel mogelijk met hem en natuurlijk zoveel mogelijk lekker knuffelen.
Ieder kindje is natuurlijk anders, maar voor ons werkt dit heel goed ☺️
één maand geleden
Ik zou hem persoonlijk niet laten ‘wennen’ aan het op jou slapen, als hij het goed doet in zijn eigen bed. Onze eerste kon 1,5 jaar niet alleen slapen omdat we hem in het begin ook altijd op ons hadden slapen.. onze tweede slaapt natuurlijk overdag ook wel eens bij ons, maar eigenlijk alleen als het niet lukt in zijn eigen bed. We willen niet nog eens die slapeloze 1,5 jaar meemaken 😅
één maand geleden
Reactie op AnoniemGD
Heel herkenbaar! Onze zoon heeft ook ongeveer het zelfde ritme. Alleen is h ...
Ja precies dat merk ik idd ook. Hij slaapt zoveel rustiger in z’n eigen bedje.
Het is zo dubbel, want het is onze laatste baby, dus ergens wil je het nog helemaal romantiseren. Maar idd, soms kun je het beter praktisch bekijken. Iets met hormonen.
één maand geleden
Reactie op Mandyr91
Hier ook een peuter van 2 waardoor ik onze baby eigenlijk overdag altijd in ...
Lastig hè. Bij onze tweede was dat ook een heel ander verhaal dan bij deze baby. Daarom klop ik het ook af 😅 elk kindje is anders en deze keer hebben we (tot nu toe) geluk met een makkelijke baby. 🍀 de enige tip die ik voor je heb is; maak het jezelf zo makkelijk mogelijk haha
één maand geleden
Ik heb dat gevoel ook vaak. Heb ook een dochter van 2 jaar en 8 maanden, waardoor hij overdag altijd eigenlijk in bed ligt, tenzij we weg gaan. Maar durf het niet aan omdat ik bang ben dat ik daarmee het verpest en dat hij straks in de avond niet meer wil slapen. Hij slaapt nu zo goed en ook door, dat ik het maar zo laat. Als m’n dochter op de opvang is, wil ik hem overdag nog wel eens op me laten slapen en doe ik vaak ook een wandeling met hem.
één maand geleden
Reactie op JML1995
Ja precies dat merk ik idd ook. Hij slaapt zoveel rustiger in z’n eigen bed ...
Zo herkenbaar dit. Onze zoon gaat sinds dit weekend ‘op tijd naar bed’ omdat we merkten dat hij beneden toch meer afgeleid raakte van tv kijken van ons etc. Ergens vind ik het zo ongezellig dat hij er niet meer bij is tot wij gaan slapen. Aan de andere kant heb ik nu een kind wat zelf in slaap kan vallen (dat heeft me zoveel dedication gekost bij onze dochter). Ik kies dan dus toch voor zijn slaap.. soms ga ik zelf vroeg naar bed er aast serie kijken op de laptop om er toch nog bij te zijn en verliefd naar hem te kunnen kijken 😂😂😂
één maand geleden
Reactie op saartje2024
Zo herkenbaar dit. Onze zoon gaat sinds dit weekend ‘op tijd naar bed’ omda ...
Ja en vooral omdat die babytijd zo kort is en je er maximaal van wilt genieten 😅 wel gezellig om er dan bij te liggen inderdaad! Lijkt me dan wel extra moeilijk om hem te laten liggen haha
één maand geleden
Reactie op JML1995
Ja en vooral omdat die babytijd zo kort is en je er maximaal van wilt genie ...
Nou ik lig er helemaal op en soms pak ik gewoon zijn hand hahahahahahha