13 Reacties

3 maanden geleden

Ohja en van inbakeren wordt hij helemaal niet blij.. tried it :(

3 maanden geleden

Herkenbaar. Ze gaan ook steeds wakkerde worden. Hier is het iedere avond vanaf 18 prijs (witching hours). Hier is het de draagdoek en een beetje handelen naar bevindingen. Wil hij een speentje ? Die eerste 3 maanden blijven steeds echt zoeken vind ik en steeds als er een ritme lijkt gooien ze het weer om. Je faalt zeker niet, het begin vind ik nog steeds zoeken met 4 kinderen.

3 maanden geleden

Herkenbaar! Hier vond hij inbakeren ook niet leuk maarwe hebben het toch weer geprobeerd op aanraden vam CN. Nu slaapt hij echt als een roosje. Ben blij dat we t weer geprobeerd hebben, hij moest er even doorheen maar nugaat t goed.

3 maanden geleden

Ohja en van inbakeren wordt hij helemaal niet blij.. tried it :(
Heb je zo'n inbaker slaapzak geprobeerd? Dat werkte hier. Dan kunnen ze zichzelf niet wakker slaan, maar nog wel bewegen in het slaapzakje. Maar heel herkenbaar hoor, zou niet weten wat m'n baby altijd wil 'zeggen'. Dat hij om de 2 uur drinkt vind ik best wel normaal, ze worden wat wakkerder en verbruiken meer energie. Daarbij is het best wel warm, dus voor zo'n kleintje 4 uur ertussen is met het weer best wel lang. Dus dat wil niet zeggen perse dat hij ontevreden is. Hier 5 weken en overdag nu krappe 3 uur tussen een voeding en 's avonds 2, dit was eerst ook wat langer ertussen. P.s. bij slapend wegleggen is de kans groot dat hij week wakker wordt. Dan is z'n omgeving 'ineens' anders. Kan ook zijn dat hij nog iets meer geborgenheid nodig heeft of bij signalen dat hij moe wordt, dan al wegleggen en hem daar in slaap wiegen zo nodig. Maar dat laatste werkt hier ook zeker nog niet altijd. Maar niet aan jezelf twijfelen mams!

3 maanden geleden

Zeker herkenbaar. Oudste zoon is vanaf begin overduidelijk een moederskindje en gaf bv dus dit gaf ook troost. Deze keer heb ik af en toe momenten dat ik hem niet kan boeren, nu na 4 weken voor het eerst dat hij rustig bij mij op me lag en verder doe hij dat alleen bij mijn man en dat voelt inderdaad als falen, wat absoluut niet het geval is maar het is heel normaal dat je je soms zo voelt. Over de rest, het zal waarschijnlijk door de warmte komen, misschien regeldag/clusteren. Het kan erg frustrerend zijn als je niet goed weet waar her aan kan liggen maar meestal duurt zoiets maar een paar dagen.

3 maanden geleden

Hoort er een beetje bij. Ze worden steeds wakkerder! Het is altijd even zoeken of ze dan gewoon wakker zijn/honger hebben/kramoje/moe… Wat qua wegleggen kan helpen is eerste de billetje laten raken op de matras, daarna via de zij naar de rug rollen. Dan treedt de mororwflex niet op waar ze wakker van worden. En als het wegleggen niet lukt(had ik regelmatig) en ze worden steeds wakker en oververmoeid dan maar even slapen in een draagzak/draagdoek en volgend slaapje weer proberen.

3 maanden geleden

Reactie op Charis91

Herkenbaar! Hier vond hij inbakeren ook niet leuk maarwe hebben het toch w ...
Baker je hem overdag in? En als hij huilt? Dan vis ik hem er gelijk weer uit of moet je dat even uitzitten?

3 maanden geleden

Hoort er inderdaad een beetje bij, de eerste 3 weken hebben ze nog genoeg melatonine van de mama meegekregen, vanaf een week of 6 kunnen ze het zelf aanmaken. Dan hebben ze ook een circadiaans ritme; dwz een dag en nacht ritme. Onze dochter is 3 wkn en is ook wakkerder dan eerst. Ik probeer er op te letten dat ze binnen 1u na wakker worden weer slaapt, liefst in het bedje of box maar als dat niet lukt dan gaat ze in de draagzak. Om te voorkomen dat ze oververmoeid raakt. Met een week of 8 ga ik beginnen met slapen in eigen bedje. Ik heb bij mijn andere twee kinderen het boek 'baby in droomritme' gebruikt en dat ga ik nu weer doen. Kan het aanraden om je te verdiepen in hoe slapen werkt bij baby's, daar heb je veel gemak van in de komende 2jaar! Tip van Flip 😉

3 maanden geleden

Baker je hem overdag in? En als hij huilt? Dan vis ik hem er gelijk weer ui ...
Wij doen het voornamelijk snachts omdat hij dan echt onrustig is. Vaak duurde het echt lang ( 2 a 3 uur ) voordat die sliep nu met inbakeren valt die vrijwel direct in slaap na zijn laatste voeding. Overdag doen we het alleen als die ook onrustig is, oververmoeid en niet wilt/kan slapen. In het begin vond ik het ook echt moeilijk / zielig want dan lag die inderdaad te huilen, ontroostbaar te huilen. Ik pakte hem er dan wel uit maar liet hem wel in de doek zitten. Als die weer rustig werd of in mijn armen in slaap viel, legde ik hem terug en slaapt die door. Dus je moet het inderdaad even uitzitten 🙈 wat ik van cb begrepen heb is dat het ongeveer 2 weken kan duren voordat hij went aan een "ritueel". Maar volg je mamainstict! Als je echt denkt dit word hem niet werkt dit wrllicht niet voor jullie kindje. Maar wij zijn blij dat we even hebben doorgezet. Duurde overigens geen 2 weken 🤣 denk 2 avonden. Succes😘

3 maanden geleden

Vervelend voor jullie! Maar helaas wel helemaal normaal… de huilpiek gaat nog komen rond 6/7 weken maar daarna zal het weer minder worden. Dit is natuurlijk gedrag van je kindje. Ik lees vaak dat veel huid op huid, dragen en evt de borst geven dan helpt. Succes!!

3 maanden geleden

Ten eerste en allerbelangrijkste: NEE, jullie doen niets fout en je faalt al helemáál niet!! Ten tweede: Dit klinkt als het schoolvoorbeeld van krampjes. De onze doet precies hetzelfde en ik ben hem sinds gisterochtend Infacol gaan geven, een pipetje voor elke voeding. Afgelopen nacht was hij al veel rustiger dan de nachten daarvoor en nu heb ik hem zelfs al een keer weg kunnen leggen zonder huilbui. Je mag het gewoon toedienen, zonder advies van het cb of de ha, en ze mogen het vanaf de geboorte al hebben, dus misschien zou je dat kunnen overwegen?

3 maanden geleden

Reactie op WeS187

Ten eerste en allerbelangrijkste: NEE, jullie doen niets fout en je faalt a ...
Wij hebben ook infacol in huis ; het proberen waard !! De Draagzak is idd een succes merk ik nu..

3 maanden geleden

Wij hebben ook infacol in huis ; het proberen waard !! De Draagzak is idd e ...
Wat fijn! Hier doorbrak het ook een cyclus van krampjes, willen drinken als troost en meer krampjes met uiteindelijk rustigere dagen erdoor.