26 Reacties
3 maanden geleden
22e uitgerekend. Eerste is met 41+5 geboren. Dus had zeker weer 41+ verwacht. Nu 41+3. 3 strippogingen verder en behalve daar flinke onrust van in mijn lijf heeft het me alleen iets aan ontsluiting opgeleverd.
Verloskundige gaat vandaag kijken of onze dame nu beter is ingedaald. Dan mogen zij mijn vliezen breken en hoop ik morgen inleiding te voorkomen. Deze kon alleen morgen anders pas dinsdag. Dan ben ik over de 42 weken heen en dat durfde ik toch niet aan.
Positief bekijkend: ons lichaam werkt zo goed, dat de babies het heerlijk comfortabel hebben in ons ultra all inclusive resort. Ook iets om trots op te zijn!
Al ben ik het met vlagen ook mega zat en zit die buik mij mega in de weg.
3 maanden geleden
Ik sluit me vrolijk bij jullie aan...
Ook de 28e uitgerekend, maar nog niks aan het handje. Eerste kindje, dus ik wist ook wel dat de kans behoorlijk aanwezig was "over tijd" te gaan.
Mijn gevoel wisselt ook heel erg: dagen dat ik me onrustig voel van het wachten of het vele thuis zijn, wisselen af met dagen dat ik me beter voel en er ook nog even op uit ga (wel niet te ver weg). Ook de gevoelens van ongemak zijn nu echt wel aanwezig (de typische laatste loodjes): niet meer lekker kunnen zitten (krijg snel last van m'n stuitje, ik denk omdat baby daar met z'n hoofd zit?), opgezwollen voeten en enkels met de warmte, snel moe, sneller geprikkeld, je kent het wel 😅
Gelukkig wisselen deze momenten ook nog af met momenten dat ik wel kan voelen van: 'Nu nog even genieten van de rust en me-time die ik kan hebben', en als ik ons zoontje voel bewegen in mijn buik, dat ik me ook besef dat ik dat gevoel straks niet meer ga hebben.
We wachten maar rustig af...
3 maanden geleden
Oh wat een herkenning 🫠. Voor mij is de hele zwangerschap een grote oefening in loslaten maar in deze fase helemaal! Kan ook vrij weinig meer en ergens is dat ruk maar probeer ook daar maar aan toe te geven 🙈. Straks genoeg te doen met zo’n kleintje 🥰
3 maanden geleden
Zo herkenbaar!! Zou 25-7 uitgerekend zijn en wacht nog steeds.. gisteren hebben ze me geprobeerd te strippen maar helaas niet gelukt, baarmoeder lag veel te ver naar achteren waardoor ze er niet goed bij kon. Vandaag controles in het ziekenhuis gehad en alles was verder helemaal goed. Morgen nogmaals proberen te strippen, en als ze er dinsdag nog niet is moet ik ingeleid worden..
3 maanden geleden
Reactie op NMGMS
Zo herkenbaar!! Zou 25-7 uitgerekend zijn en wacht nog steeds.. gisteren he ...
Ik had vandaag afspraak voor inleiding. Gisteren toch nog spontaan op gang gekomen met 41+3. 3 strippogingen en gisterochtend zelfs nog gecheckt of mijn vliezen kunstmatig konden worden gebroken om bevalling in gang te zetten, maar ze was nog steeds niet ingedaald. Dit was dus niet mogelijk. 3 uur later, 16:00, ineens wel serieuze weeën en 21.30 lag ze bij me.
Geef de hoop niet op!😅