20 Reacties

3 maanden geleden

Volg! Dit heeft mijn baby van 4 weken ook nu een paar dagen. Ze moet echt bij mij liggen wilt ze overdag gaan slapen

3 maanden geleden

Ik heb dit precies het zelfde🙈 mijn baby is ook 4 weken

3 maanden geleden

In de zwangerschap geef je melatonine mee aan de baby. Dit is genoeg voor 3 weken, maar daarna is het op. Ze kunnen dit zelf nog niet aanmaken. Dit gebeurd pas rond 6 a 8 weken. Er wordt geadviseerd om ze ook overdag in het donker te laten slapen. Of ga lekker wandelen buiten. Zolang je kindje goed aan blijft komen en verder tevreden is, zou ik mij niet al te druk maken 😊

3 maanden geleden

In de zwangerschap geef je melatonine mee aan de baby. Dit is genoeg voor 3 ...
Interessant van de melatonine! Je kunt extra aanmaken door s ochtends de buitenlucht op te zoeken. Ik denk dat het ook komt omdat ze krachtiger worden en dus langer wakker kunnen zijn. Onze zoon is de soms de hele dag aan het slapen en dan weer de hele dag wakker. Als het gedrag verder goed is en niet overstrekt, dan zou ik mij niet al te veel zorgen maken

3 maanden geleden

Misschien zit hij in een sprongetje?

3 maanden geleden

Heel goed proberen op slaapsignalen te letten. Zodra er een gaatje is of in de ogen wrijven gelijk in bed. Met die leeftijd begint een beetje slaaprituelen. Dus donkere kamer. Of onder de kap in de kinderwagen. De tijd van slaapjes in de box zijn dan een beetje over. Is erg lastig inderdaad. Maar je hoeft hem toch niet wakker te maken voor een voeding als hij slaapt??

3 maanden geleden

De onze is nu 3,5 week en slaapt sinds 2 dagen ook beduidend minder overdag. Ik denk dat hij een beetje het dag/nachtritme begint door te krijgen misschien, want hij slaapt nu 's nachts beter dan daarvoor. Ik merk wel dat hij tegen de avond dan ook echt niets meer wil. Dan is hij echt ontevreden, en lijkt hij te vechten tegen z'n (over)vermoeidheid. Uiteindelijk valt hij dan na een wandeling, of in onze armen pas in slaap

3 maanden geleden

Reactie op kich

Heel goed proberen op slaapsignalen te letten. Zodra er een gaatje is of in ...
Hij is 4 weken te vroeg geboren en moet ‘s nachts nog 2x een flesje krijgen

3 maanden geleden

Reactie op Babyiscoming2024

Hij is 4 weken te vroeg geboren en moet ‘s nachts nog 2x een flesje krijgen ...
Ja ikbedoelde eigenlijk overdag. Dan kan je daarna wat schuiven met de voedingen toch? Maar misschien is dat idd niet mogelijk als hij 4 weken te vroeg was..

3 maanden geleden

Wij zijn bijna 3 weken en mijn baby heeft dit ook. Soms gaat dit door tot de volgende voedingsmoment..

3 maanden geleden

Reactie op XCharlot

Ik heb dit precies het zelfde🙈 mijn baby is ook 4 weken
Hier ook precies hetzelfde verhaal! 😅

3 maanden geleden

Reactie op CarolineF1986

Interessant van de melatonine! Je kunt extra aanmaken door s ochtends de bu ...
Ik volg slaaptipsvoorbabys op IG. Vond deze post toevallig.

3 maanden geleden

Ik volg slaaptipsvoorbabys op IG. Vond deze post toevallig.
Dankjewel! Ik neem metarelax of metasleep van metagenics (magnesium) denk dat het helpt, want kleine slaapt goed.

3 maanden geleden

Misschien een swaddle up van love to Dream proberen? Of een ander Baker zakje? Ik doe na de voeding ff knuffelen en praten en dan is 't alweer tijd om te slapen. Ik trek haar dan haar slaapzakje aan en wieg haar inslaap en dan leg ik haar weg met white noise heel hard aan. Ze ligt dan in de woonkamer of bij ons op de slaapkamer in de co sleeper (ik woon in een klein appartement) en dat in slaap wiegen kan gewoon als je een broodje ofzo smeert en dan leg je hem daarna neer. Ik heb namelijk nog een zoontje van 1 die ik tussen door dan entertain 🤣. Ik denk dat het huilen indd komt omdat hij heel erg moe is maar niet slaapt. Als je hem neer legt doe dit dan voorzichtig eerst billen en dan heel langzaam hoofd. Dan eventjes je hand nog op zijn borst houden en meestal blijven ze dan wel slapen.

3 maanden geleden

Reactie op pln92

Wij zijn bijna 3 weken en mijn baby heeft dit ook. Soms gaat dit door tot d ...
Hier gaat het nu idd door tot de volgende voeding… kan niet goed zijn toch?!

3 maanden geleden

Hier gaat het nu idd door tot de volgende voeding… kan niet goed zijn toch? ...
:-(

3 maanden geleden

Hier gaat het nu idd door tot de volgende voeding… kan niet goed zijn toch? ...
Het kan zijn dat het koemelkeiwitallergie is if een te korte tongriem of lipband (dut zorgt voor kramp). Zou eens informeren bij het cb. Mijn zoontje deed dit ook een die had kma. Zijn zusje die net geboren is ook 🫠

3 maanden geleden

Reactie op Wallflower

Het kan zijn dat het koemelkeiwitallergie is if een te korte tongriem of li ...
Hier idd hetzelfde. Na een tip van onze osteopaat en mijn eigen bekende allergieën eczeem, astma etc. Naar een kinder dietiste gegaan, en onze dochter nu 8 weken heeft kma! Zitten nu op de nutrimagen. Zij had ook last van niezen, snotterig neus/ogen, uitslag gezicht/hals etc , en veel krampjes inderdaad bijna van fles tot fles.

3 maanden geleden

Bij KMA zou het dan ook snachts zo moeten zijn toch? Want dan slaapt hij wel na z’n flesje om 00:30 en 04:00

3 maanden geleden

Bij KMA zou het dan ook snachts zo moeten zijn toch? Want dan slaapt hij we ...
Nee mijn zoontje sliep in de nacht ook. Hij was dan te moe om te huilen