36 Reacties

één maand geleden

Ik doe ook allee zelf en man slaapt boven omdat hij de volgende dag vroeg moet werken

één maand geleden

Mijn man heeft epilepsie en heeft dus wel echt behoefte aan regelmaat en slaap. Is op dit moment ook nog ziek thuis vanuit zijn werk en zit in een spoor 2 traject met uwv. De eerste 2 weken stonden we samen op, nu is onze kleine 8 weken en doe ik het al die tijd al alleen. Heb wel het geluk dat hij maar hooguit 1x komt en de laatste paar dagen al doorslaapt tot 06:00. We hebben ook nog een dochter van 4 die is vaak om 07:00 wakker dus op dagen dat ik in de nacht ben op geweest staat hij met haar op en kan ik nog even slapen als de baby slaapt. Mocht ik er echt niet meer uitkomen in de nacht of het zwaar heb kan ik wel altijd om hulp vragen en doet hij het. Koken doet mijn man eigenlijk altijd en t huishouden doen we samen.

één maand geleden

Reactie op Melis07

Ik doe ook allee zelf en man slaapt boven omdat hij de volgende dag vroeg m ...
Wel eerste maand alles samen gedaan omdat hij toen thuis was

één maand geleden

Reactie op Melis07

Ik doe ook allee zelf en man slaapt boven omdat hij de volgende dag vroeg m ...
Mijn man is nu 4 dagen vrij, vandaar de irritatie

één maand geleden

Wij doen altijd : ik maandag, dinsdag, woensdag en donderdag nacht. Mijn vriend vrijdag, zaterdag en zondag nacht. (Heeft maandags papadag ). Als iemand uit gaat ofzo in het weekend doet de andere het. Mijn vriend doet ook vaker in de ochtend de eerste fles rond 7. Zodat ik kan slapen tot beide kids wakker zijn.

één maand geleden

Reactie op Xjaiimy

Wij doen altijd : ik maandag, dinsdag, woensdag en donderdag nacht. Mijn vr ...
Mijn vriend kan niet wakker worden ‘s nachts, dus als wij dit afspreken haalt hij de nacht door en dan slaapt hij overdag.. en dan wil ik juist genieten van dat hij vrij is. Erg frustrerend 😣

één maand geleden

Wij hebben het altijd samen gedaan, terwijl ik zelfs borstvoeding geef. Hij pakt baby en verschoont. Ik ga even plassen. Hij geeft de baby aan mij en gaat weer slapen. Ik voed en leg de baby terug. Dit werkt voor ons het best, ook om niet het gevoel te hebben alles alleen te doen. Sowieso heeft jouw probleem vooral met verwachtingen te maken, gezien je opmerking dat jij de hele dag kan koken en opruimen. Het leven met een baby is onvoorspelbaar. Ik zou ‘m eens alleen thuis laten met de baby om dit wat duidelijker te maken.

één maand geleden

Bij ons is de verdeling: ik doe de complete baby, hij in principe de rest (schoonmaken, boodschappen, koken, dochter van 2). Ik doe wel zo veel mogelijk mee. Dus haal kleine boodschappen als ik wandel (hij maakt het lijstje), maak wat schoon, en uiteraard zo veel mogelijk met de oudste. Hij pakt dan ook wel de baby over. Maar los van de baby 'moet' ik dus niets. En hij werkt vier dagen.

één maand geleden

Maar toch, gister mijn vriend: 'ik kan me helemaal niet herinneren dat de oudste tot 10 maanden 's nachts nog wakker werd'. Ik: 'nee, want jij sliep' 🤣

één maand geleden

Samen een baby, samen de voedingen s’nachts verdelen 😂 ik ga echt slecht op weinig slaap. Hij heeft echt pech, omdat hij moet werken. We hebben nog een peuter thuis rond lopen, en dat is ook hard werken hè 😅. Als ik weinig slaap heb, hebben onze kindjes daar ook geen voordeel van. En dan in het weekend laat ik hem vaak op zondag uitslapen. Hij hoeft veder ik huis vrij weinig te doen, maar de voedingen snachts is echt een must.

één maand geleden

Ik doe de nacht alleen omdat ik borstvoeding geef en mn vriend werkt. Vind het mn vriends slaap niet waard om hem wakker te maken voor 3 minuten luier verschonen. Kan haar wel altijd na de 2e borst zo weer in bed leggen snachts. Maar het gaat jou volgens mij vooral om zijn reactie daarop. En die herken ik wel deels. Soms zegt mn vriend sochtends dat hij slecht geslapen heeft en dan denk ik niet miepen, ik was 3x wakker en met de baby bezig. Maar verder krijg ik vaak ook dank dat hij kon slapen en dan is alles prima. Het huishouden doen we samen. Overdag wil mn baby niet in bed, dus draagdoek. Ik doe stofzuigen en de was, omdat dat net baby lukt. Mn vriend doet de afwas, het vuilnis. Koken wisselen we af. De wc's en badkamer doet mn schoonmoeder ;) Wat gebeurt er als je gewoon een paar keer niet opruimt en kookt? Stoort dat jou zelf, of hem als het huis een poosje een zooitje is? Stuur hem een appje, ik ben moe, bestel je eten? Kijken of het begrip groeit. En als het alleen jou stoort, kun je iemand in zetten die je helpt met het huishouden?

één maand geleden

Ik heb van het begin af aan in principe alles qua verzorging voor de baby zelf gedaan. Van mijn man weet ik dat hij slecht gaat op gebroken nachten en ik ga hem niet wakker maken voor alleen een luier verschonen, dat vind ik onzin. Ik geef bv. Het huishouden is in principe ook mijn ding maar sinds de kleine er is doet hij standaard de zware, vervelende klussen zoals boodschappen, badkamer schoonmaken, vuilnis wegbrengen (we wonen 3 hoog) etc. En sowieso als ik hem vraag ergens bij te helpen dan doet hij het ook zonder te klagen. Dagelijkse blijk van waardering en erkenning van zijn kant zorgen ervoor dat ik het met alle liefde doe en dat ik helemaal geen ongelijkheid of jaloezie voel. Voor mij hoeft niet alles op de weegschaal. We zijn alsnog een team maar dan met een andere verdeling. Als ik die waardering niet zou krijgen zoals jij beschrijft dan zou ik dat ook niet fijn vinden. Misschien kan je dit aankaarten bij je partner? Oja en hem na 9 uur wakker maken lijkt me niet meer dan normaal hoor! Dat is voldoende slaap 😂 dus na een nacht van 9 uur moet hij niet klagen

één maand geleden

Ja dit is herkenbaar. Ik doe de nachten met liefde want hij kan er toch niet mee helpen. Maar als ik dan een uur wakker ben voor de 2de keer en ik hoor hem snurken en zie hem liggen met z’n oordopjes in kan ik vreselijk jaloers zijn en heb ik soms de neiging hem gewoon een oor te geven zodat hij even ziet dat ik wakker ben 🙈

één maand geleden

Eerlijk, een dag werken is minder zwaar dan een dag voor peuter en baby zorgen. Hier is de verdeling dan ook als volgt: ‘s nachts houd partner onze dochter na de voeding rechtop (zodat ik naar de wc kan en iets eten). En als partner thuis komt van werk neemt hij de kids van mij over zodat ik rustig kan koken. In de middag probeer ik de meisjes tegelijk op bed te hebben om ook even slaap te pakken. En voor de schoonmaak hebben we nu hulp, want daar heb ik geen tijd voor😬

één maand geleden

Oja en opruimen doen we pas wederom als beide meisjes in bed liggen (rond 20 uur). Tussendoor heeft echt geen zin😆

één maand geleden

Mijn partner is ook weer aan het werk en doe dan ook de nachten. Als hij uit z’n werk komt gaat hij koken en wanneer een van ons de avondvoeding doet, doet de ander de keuken opruimen (en vaatwasser uit en inpakken). Als mijn partner werkt en ik de baby de hele dag heb dan is dat mijn taak. En dus gebeurd er niks in het huishouden, en dat is prima. Als de baby wat langer slaapt overdag dan kan ik misschien wat meer klusjes doen maar nu is het wat het is.

één maand geleden

Reactie op kich

Ja dit is herkenbaar. Ik doe de nachten met liefde want hij kan er toch nie ...
Haha erg herkenbaar

één maand geleden

Ik doe alle nachten alleen, want ik geef bv. Het kan wel eens zijn dat ik mijn vriend wakker maak om bijvoorbeeld de luier te doen of even op te passen (zodat ik kan plassen). Doordeweeks stoor ik hem niet voor dit soort dingen, want hij werkt. Huishouden en boodschappen doe ik in de ochtend. Stofzuigen en dweilen doet mijn vriend na het werk of in het weekend. Koken doe ik gewoon elke dag, want dat vind ik heerlijk om te doen😁 (kraamperiode uit de vriezer gegeten natuurlijk)

één maand geleden

Reactie op Chantal1491

Ik doe alle nachten alleen, want ik geef bv. Het kan wel eens zijn dat ik m ...
Fijn dat je alles zo op een rijtje hebt. Beetje apart om hier over op te scheppen bij iemand die aangeeft dat het allemaal niet lukt en teveel is. Maar happy for u

één maand geleden

Reactie op iris12441

Fijn dat je alles zo op een rijtje hebt. Beetje apart om hier over op te sc ...
Je vraagt toch hoe het bij anderen gaat? 🙈 Ik kan me voorstellen dat het niet altijd leuk is om te lezen, maar dan moet je niet vragen hoe anderen het doen maar vragen naar mensen die hetzelfde als jij ervaren… maar hoe dan ook hoop ik dat je binnenkort ook je draai vindt thuis.