37 Reacties
4 maanden geleden
Bij m’n eerste bevalling 1,5 liter bloed verloren, hb van 4,1 en 2 bloedtransfusies gehad.
Bij m’n 2e bevalling maar 300cc verloren.
Het hoeft niet weer te gebeuren!😊
4 maanden geleden
Bij mijn eerste bevalling bijna 3 liter bloed verlies, moederkoek moest onder volledige narcose verwijderd worden, in kreeg geen bloed bijgezet, ze gaven aan dat het te snel verwerkt wordt en ik dan nog niets er aan had, dus ik moest zelf herstellen, dat heeft wel even geduurd.
4 maanden geleden
Reactie op kaout123
Oh okeee dus je krijft geen shock of flauwvallen als je zoveel verliest
Je ...
Dat heb ik niet gehad nee maar ieder lichaam is natuurlijk anders, ik mocht niet te snel teveel doen dan had ik evt wel kunnen flauw vallen, dan praat ik over net na de narcose al zelfstandig lopen etc, ik kreeg wel ijzer bijgezet en ik verbleef 1 week in het ziekenhuis, mijn dochtertje was toen ook te vroeg geboren met 33.5 weken.
4 maanden geleden
Bijna een liter thuis. Ditmaal afgesproken preventief een oxytocine prik te nemen na thuisbevalling, om sneller de baarmoeder te laten krimpen.
4 maanden geleden
Reactie op kaout123
Merkte je gelijk verschil met die bloed transfusie dus ze grijpen wel gelij ...
Ik kreeg bloedtransfusies omdat m’n bloedwaardes ontzettend laag waren. Of ik verschil merkte na die tijd is lastig te zeggen. Ik kon lichamelijk sowieso niets, want had totaal ruptuur graad 4 opgelopen en lag helemaal in de kreukels. Ook nog zwangerschapsvergiftiging. Dus de vermoeidheid had ik wel heel erg en lopen kon ik de eerste maand/maanden niet.
4 maanden geleden
Ik heb bij mijn eerste bevalling 750ml bloed verloren maar er eigenlijk niks van gemerkt behalve dat ik lijkbleek was op de foto’s 😂
4 maanden geleden
Ik heb een liter bloed verloren, had een infuus met vocht en daarna ijzertabletten. Verder was ik vooral heel moe, maar ja ik had ook net een hele inspanning geleverd :)
4 maanden geleden
Ik had bij de 2e 1,5 liter bloed verloren dus moest toen naar het ziekenhuis. Voordat de ambulance er was was het gelukkig wel al gestopt. Waar het precies vandaan kwam weten ze niet want de placenta kwam heel vlot.
Nu moet ik met plaats indicatie in het ziekenhuis bevallen (wel met eigen vk). Ze prikken alvast infuusnaald maar verder niets. Ze willen het liefst meteen na de bevalling oxitocineprik geven, dit wil ik zelf niet als het niet nodig is en dat is akkoord. Ze houden het gewoon heel goed in de gaten.
Overigens geen bloed bij gekregen, mijn lichaam zou het zelf aanvullen. Heb me wel een tijd heel slap gevoeld en extra ijzer genomen.
4 maanden geleden
Is dit iets wat je met de verloskundige besproken hebt al, deze angst ? Gezien al eerdere topics met dingen waar je je zorgen over maakt. Denk dat het goed is dat ze je antwoorden hebben waar jijzelf echt iets aan hebt, de ervaringen van anderen zullen heel wisselend zijn. Ik weet ook niet of de ervaringen geruststellend gaan zijn
4 maanden geleden
Reactie op Koekoeksklok
Is dit iets wat je met de verloskundige besproken hebt al, deze angst ? Gez ...
Ja is zeker geruststellend maar ieder lichaam is anders.
Maar in het ziekenhuis heb je niet zoveel contact als met je verloskundige dat je alles kan bespreken en appen en bellen wanneer je wilt. Maar goed deze topic gaat over heel iets anders dan de topics die open staan in mijn forum daar is deze app voor en was gewoon benieuwd naar anderen hun ervaringen omdat ik het gewoon spannend vindt.
4 maanden geleden
Reactie op kaout123
Ja is zeker geruststellend maar ieder lichaam is anders.
Maar in het zieke ...
Zeker. Er zijn vooral ook verschillende redenen om meer bloedverlies te hebben na de bevalling. Ik zie op het werk zelf de spreiding tussen de verschillende ervaringen, maar gelukkig vind je het toch geruststellend! Succes!