154 Reacties

één jaar geleden

Ik zal zelf als 1e wat vertellen 🤗 Ik ben Milou, 37 jaar en een BMI van 41. Ik heb een dochtertje van 2 jaar (aug 2021) en nu (na een missed abortion in augustus) weer 5 weken zwanger. 27 november heb ik de eerste echo en ik vind het heel spannend of alles goed is. Daarnaast zie ik wel een beetje op tegen zaken als wegen bij de VK en commentaar van bekenden over te dik zijn en zwanger 🙈 Hoe staan jullie hierin?

één jaar geleden

Ik 🙋🏻‍♀️ ben 5+1 en weeg 90 kilo, eerste kindje en eerste echo heb ik op 22/11

één jaar geleden

Me! 🙌🏻 Ik ben 6 + 1 en weegde voor ik zwanger werd tussen de 90/92 kg. Eerste echo is 21/11 💞

één jaar geleden

Hi hoi. Ik ben ook plus size en heb een dochtertje van 1 jaar en nu 5+4 weken zwanger. Toen ik zwanger was van m’n dochtertje heb ik mijzelf alleen maar gek gemaakt ivm ik maatje meer heb. Gynaecologen gingen er met respect mee om en ik moest een indicatie geven van mijn gewicht en hoefde niet elke X te wegen. Ik was sws medisch om andere redenen.

één jaar geleden

Hi, Van harte met jullie zwangerschap 🥰👶🏼 Hier een 36 jarige mama! 4+4 vandaag van (hopelijk) 4e kindje, 8e zwangerschap. Ben 169 kort en 95.2 kg zojuist gewogen. Dus een bmi van 33.3 Weeg nu net zo zwaar als bij m'n middelste en daar eindigde ik op 118 op de dag van de zwangerschap. Emotie eten, uuh, vreten, is voor mij een flinke valkuil en probeer dat sinds 2 weken minder te doen. Wil nog niet elke dag even goed lukken, maar ja, Rome werd ook niet in 1 dag gebouwd. Superfijn dat ik niet de enige ben met een hoger gewicht! Lijkt me heel fijn om te kletsen met jullie over hoe het gaat enzo. Liefs🍀

één jaar geleden

Ook ik heb een hoge BMI en vorig jaar hadden wij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Nu sinds kort zwanger en ben bang dat het niet goed gaat, maar probeer zoveel mogelijk ervan te genieten. 30 november de eerste echo en ik ga aangeven dat ik bewust ben van mijn gewicht en risico’s, zodat de VK daar niet te lang over doorgaat.

één jaar geleden

Hier ook plussize en zie idd ook op tegen wegen. Ik heb in 2016 een gbp gehad en wel 40 kg afgevallen maar nu dus nog steeds te zwaar. Ik denk dat ik ga aangeven niet met gewicht bezig te zijn. Ze mogen me wegen als ze willen maar ik wil het niet weten. Heb 28-11 echo in het ziekenhuis (zwanger door icsi) en pas 20-12 intake bij verloskundige

één jaar geleden

Reactie op Babyluv

Ik zal zelf als 1e wat vertellen 🤗 Ik ben Milou, 37 jaar en een BMI van 41 ...
Als je je we niet fijn bij voelt dan laat je je toch niet wegen ? Of je weegt jezelf thuis en geeft het aan de verloskundige door dan hoeft het niet zn moment te worden en kan je het in je eigen veilige omgeving doen. Zoek ook vooral een verloskundige die je op je gemak stelt ook met dit soort dingen. En wat stom dat mensen daar opmerkingen over maken. Omdat je plus size bent geeft mensen niet het recht om je naar beneden te halen of ongevraagde meningen te delen.

één jaar geleden

Hier ook plussize! Ik ben 32 jaar en bmi van 35. Bij de zwangerschap in 2019 van me dochter ookal plussize. De verloskundige hier ging er goed mee om en nooit problemen mee gehad. Wel die suikertest moeten doen en op het einde vaker bloeddruk meten. Hier is het vooral emotie eten en stress wat het heeft veroorzaakt en helaas gaat het eraan sneller, als eraf 😅

één jaar geleden

Yesss, plussize hierrr 🙋🏽‍♀️ aan het begin van mijn vorige zwangerschap (febr 21) woog ik 109 kg. Tijdens en na mijn zwangerschap veeel te veel aangekomen. Begin van dit jaar woog ik 122 kg (bmi 38,7)😖 toen is de knop omgegaan, en ben inmiddels 23 kg afgevallen, dus nu een bmi van 31,7. Morgen 6 weken zwanger, en samen met mijn diëtiste de keuze gemaakt om toch in een kleine calorieëntekort te blijven eten, om zo min mogelijk aan te komen.. al merk ik wel dat het heel moeilijk is, icm zwangerschapscravings 🙈🙈🙈

VRIEND

één jaar geleden

Hai hai, 37 jaar en dankzij PCOS en IR heerlijk overgewicht. Was van plan om af te vallen zodat we weer bij de poli konden aankloppen maar inmiddels spontaan zwanger. 7 maanden geleden bevallen van ons eerste zoontje en in de tussentijd is mijn gewicht weer omhoog gekropen want ik heb alle dieet restricties ff naast me neergelegd. Ik kreeg zwangerschapsdiabetes en moest daarbij insuline gebruiken, die heb ik nu nog in de koelkast liggen 🤣 dus dat scheelt. Moet dus bij 16 weken al de OGTT doen en dankzij de IR zal die natuurlijk te hoog zijn of ik moet nu alweer heel strikt gaan leven. Maargoed, vorige zwangerschap was ik maar 5kg totaal aangekomen en was het amper te zien dat ik zwanger was, helaas. Achja een B-buik is ook mooi 🤗 Oh en maar 1x op de weegschaal hoeven staan

één jaar geleden

Reactie op Tessa_wensmama

Yesss, plussize hierrr 🙋🏽‍♀️ aan het begin van mijn vorige zwangerschap ( ...
Wat knap van je! Ik ben ook 23 kilo afgevallen en wil er zo min mogelijk bij hebben. Hoe groot mag het tekort zijn waar jij in gaat eten? Ik heb voor mezelf bedacht om +/- 200kcal in de min te gaan zitten ipv de oorspronkelijke 500.

één jaar geleden

Hier ook plussize. Afgelopen jaar 23 kilo afgevallen dus ik zie echt wel op tegen te veel aankomen. Ik kom van 106kg en zit nu op 83. Bij mijn vorige zwangerschap ben ik geëindigd -2kilo tov mijn startgewicht dus ik hoop nu ook op zoiets.

één jaar geleden

Jupp! Hier voor de zwangerschap van de tweede 90kg, enorm veel aangekomen en nu 8 maanden later in verwachting van baby 3 maar nog steeds 100kg… en dat met een lengte van maar 163… Merk dat ik enorm veel overtollig huid heb, en ben bang dat ik daardoor een ‘hangbuik’ ga krijgen 🙈🙈

één jaar geleden

Hier ook plussize en ik vond het elke keer weer vreselijk als ik me moest wegen 5 jaar geleden bij mijn andere zwangerschap .. dus hier kan ik nu alweer buikpijn om hebben dat ik dat weer moet gaan doen elke keer .. erg toch?

één jaar geleden

Reactie op mamavannina

Jupp! Hier voor de zwangerschap van de tweede 90kg, enorm veel aangekomen ...
Precies hetzelfde als ik, ook 90 kg bij 1.63 😄

één jaar geleden

Reactie op Ou12345

Wat knap van je! Ik ben ook 23 kilo afgevallen en wil er zo min mogelijk bi ...
Dat weet ik eigenlijk niet precies maar ik probeer mij nu aan 1900 kcal te houden

één jaar geleden

Reactie op Tessa_wensmama

Dat weet ik eigenlijk niet precies maar ik probeer mij nu aan 1900 kcal te ...
Weeg je alles af wat je eet? En houd je dat bij in een app of iets? Enorm knap dat je zoveel bent afgevallen!

één jaar geleden

Weeg je alles af wat je eet? En houd je dat bij in een app of iets? Enorm k ...
Ik ben lid van Get fit Girl, dus werk met een app waar ook veel recepten in staan.. maar je moet wel echt alles bijhouden en tellen

één jaar geleden

Ik ben ook plus-size. Sinds eind augustus 16 kilo afgevallen door hypnotherapie. Nu even afwachten hoe dit zich gaat combineren met m’n zwangerschap maar daar heb ik hulp bij! 💪🏼