154 Reacties
één jaar geleden
Hier ook een maatje meer. Volgens de berekening een bmi van 32,5. In mijn vorige zwangerschap gelukkig maar 13kg aangekomen en dat was na 3 weken ook weer weg. Ben benieuwd hoe dat nu gaat. Momenteel 5+4 van baby nr2🥰
één jaar geleden
Hoi! Vorige zwangerschap begon ik op 108 kg en ben 1,70. Einde zwangerschap 120 kg. Nu 1,5 jaar verder is er even 5kg af gegaan en weer 3 bij nu. Dit was met kcal te kort. Ik ben nu zwanger van m’n 2de. Ongeveer 6 weken.
Ik wil nog beter m’n best doen om de kilo’s eraf te krijgen maar weet niet hoe dat zit met zwangerschap. Kan ik evt alsnog naar een dietiste? Misschien iemand hier ervaring mee?
Zo niet, dan niet. Dan wachten tot na de zwangerschap! Maar wil natuurlijk zo gezond mogelijk leven voor m’n 2de kleintje. Vorige zwangerschap ontzettend last van voedselaversie gehad. Hopelijk nu niet!🙏🏼
één jaar geleden
Hier ook, een bmi van 37,7…
Eerder een missed abortion gehad (sept 22) en een miskraam (Jan 23) gehad en nu een aantal weken terug een positieve test in mijn handen. Ik twijfel nog of ik in deze groep zou moeten komen of nog net in de groep van juni.
Ik heb dinsdag mijn eerste echo gepland staan, ik ben wel behoorlijk nerveus hiervoor. De week daarna de eerste afspraak bij de verloskundige.
één jaar geleden
Reactie op coco1109
Hoi! Vorige zwangerschap begon ik op 108 kg en ben 1,70. Einde zwangerschap ...
Volgens mijn diëtiste mag je ook als je zwanger bent in een klein calorieën tekort zitten.. het is dus niet de bedoeling dat je heel streng gaat crashen, maar ik mag nu bijv 1900-2000 kcal van diëtist
één jaar geleden
Hoii! Ik ben ook plussize! Ben 182 en weeg op dit moment 119, bmi van 35.
Heb morgen de eerste echo, ben begin juli uitgerekend(na eigen berekening!) De VK had het over om als ik wis ascal te gaan nemen vanaf week 14, noemen ze ook wel kinder aspirine zou preventief hoge bloeddruk kunnen tege houden, meerdere hier bekend mee?
één jaar geleden
Hier ook plussize. Bij mijn eerste zwangerschap (2021) ben ik 10kg afgevallen vanwege zwangerschapsdiabetes en gebruik van insuline. Inmiddels zitten die er weer aan 😞 en ben ik zwanger van de 2de. Ik moet waarschijnlijk ascal nemen omdat mijn zoontje te klein geboren is doordat de placenta niet goed werkte en te klein was.
één jaar geleden
Wat fijn zo’n topic! Zelf nu bijna 6wkn zwanger via Icsi en bmi van 39. Ik ben gewoon te kort voor m’n gewicht ;) ik sport, eet regelmatig en helaas gaat het niet snel maar voel me wel fit en ik denk toch dat dat belangrijker is dan getalletje op de weegschaal.
Maar toch..
Ik ben vooral erg bang voor wat evt verloskundige /gynaecoloog gaat vinden en of zeggen. En is t dan altijd zo dat je medisch bent/wordt? En ook of ik ook n mooie zwangere buik mag krijgen..
één jaar geleden
Reactie op lindseyvn92
Hoii! Ik ben ook plussize! Ben 182 en weeg op dit moment 119, bmi van 35.
H ...
Dan zitten wij aardig gelijk geloof ik! Ik ben 181 en weeg nu 110 (begin zwangerschap 112). Alleen ben ik bekend met het eerste trimester waarin ik niet zo goed eet...
Ik ben volgens mijn eigen berekening 11 juli uitgerekend. Vrijdag de eerste echo met 8 weken. Mijn moeder gaat als verrassing mee. Ze weet het niet! Maar de bij de eerste heeft ze alles gemist door corona en aangezien dit misschien haar laatste kleinkind is willen we haar graag mee bij dit bijzondere moment.
@LoesB: ik had bij de eerste een prachtige mooie buik!!!
Ik werd medisch vanwege inleiding. Ik had destijds al wel de beslissing om naar het zkh te gaan genomen, omdat het gewicht wel een rol kan spelen bij een thuisbevalling. Dit heeft te maken met het snel en veilig kunnen verplaatsen wanneer je bij een thuisbevalling toch naar het zkh moet. Tenminste, zo is het mij uitgelegd ☺️
Mijn verloskundige zei er niets van! Alleen wel rekening houden met het gewicht wat er bij komt, maar niets met stress en nadruk en gedoe. Gelukkig maar!! Ik heb er daardoor mijn hele zwangerschap geen last van gehad.
één jaar geleden
Hier ook plus size. Vierde keer positief getest en wordt ons eerste kindje. Dit is ook de eerste keer dat we een kloppend hartje hebben gekregen bij de eerste echo. Wij zijn via fertiliteitstraject zwanger geraakt, ik moest afvallen om te mogen starten. Samen aan de slag gegaan. Uiteindelijk op het laagst 24 kilo afgevallen. Nu is mijn doelstelling opletten en niet gek gaan doen maar als ik zin heb in iets wel te eten. Ben wel blij dat ik een paar mooie kledingstukken heb bewaard van mijn hoogste gewicht. Verder gewoon rustig afwachten
één jaar geleden
Reactie op Guusje2
24 kilo????? Wauw wat knap!!!!!! Ik hoop dat ik na de bevalling ook die mot ...
Ik hoefde ‘maar’ 10 kilo om te starten. Maar ik ben doorgegaan want ging goed. Voor mij was de afspraak voor het traject de schop onder mijn kont want ik wist dat ik de zwaar was maar ja eerder niet de juiste motivatie gehad
één jaar geleden
Pfff hebben jullie dat al? Ik draag normaal heel vaak jeggings maar die zitten nu toch niet lekker. Niet perse te klein al maar gewoon niet lekker. Heb 2 broeken die nu lekker zitten en flink gerouleerd worden. Misschien maar mijn kledingkast doorlopen en een deel opbergen
één jaar geleden
Reactie op Rooslm1990
Pfff hebben jullie dat al? Ik draag normaal heel vaak jeggings maar die zit ...
Heb ik ook hoor! Alles waar een knoop in zit trek ik al niet meer aan.. voet gewoon niet fijn ondanks dat ze sochtends eigenlijk nog veel te ruim zitten omdat ik flink ben afgevallen voordat ik zwanger werd
één jaar geleden
Reactie op Rooslm1990
Haha ja
Het niet lekker zitten herken ik zo! Deze broek is hemels.. lekkere stof en kan je hoog optrekken. Enige nadeel is dat er geen zakken inzitten.
https://www.wehkamp.nl/we-fashion-curve-fluwelen-flared-broek-zwart-17057558/?origin=orderdetail_product_image
één jaar geleden
Hi,
Iedereen van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ik ben 31 jaar met een BMI van 40.
Zwanger van ons 1e kindje.
Met mijn eigen berekening zit ik op 5+2. Maar door onregelmatige cyclus heeft de verloskundige mij op 4+.. gezet.
27 december mijn eerste echo.
Vind het super spannend. Vrijdag erachter gekomen via de clear blue test en gaf 2-3 weken aan.
Sindsdien continue ermee bezig.
Waar moet je rekening mee houden etc. Wat mag je wel/niet eten allemaal dat soort dingen.
één jaar geleden
Reactie op Rooslm1990
Ja heb ik ook al, ik werk nu met mijn knoop open op werk 😅
Even opzoek naar andere broeken die ik kan dragen.
Bovenstaande broek gaat niet met mn werk gezien alle haren dan blijven plakken