154 Reacties

9 maanden geleden

Reactie op Rooslm1990

Beginnen er hier al dames een een zwangerschapsbuikje te krijgen. Bij mezel ...
Hier is het echt al wel te zien ☺️ is wel 2e zwangerschap. Linker foto was dag van positieve test

9 maanden geleden

Reactie op Tessa_wensmama

Hier is het echt al wel te zien ☺️ is wel 2e zwangerschap. Linker foto was ...
Hoe ver ben je

9 maanden geleden

Reactie op Rooslm1990

Beginnen er hier al dames een een zwangerschapsbuikje te krijgen. Bij mezel ...
Met kleding aan is het wel echt een buikje, naakt is het een. Ehm. Flap. 🤣🤣🤣

9 maanden geleden

Reactie op Ma25

Hoe ver ben je
Hier was ik 14 weken, inmiddels bijna 16 😊

9 maanden geleden

Reactie op Evvelin2

Ik sluit ook graag aan! Heb een te hoog BMI en was gestart met een GLI prog ...
Hej wat toevallig! Hier precies het zelfde verhaal, ik ben ook met gli begonnen vanwege kinderwens en was toen in eens al zwanger 😂 ook 5kg afgevallen in het eerste trimester. Ik moet naast de suikertest ook beginnen met aspirine om zwangerschapsvergiftiging te voorkomen. Mijn waarden zijn wel allemaal goed nu dus ze gaan niet perse uit van complicaties 😊

9 maanden geleden

Reactie op BabyBoertje24

Met kleding aan is het wel echt een buikje, naakt is het een. Ehm. Flap. 🤣 ...
Met 14 weken al aardig zichtbaar 😆 Maar met kleding aan zie je dus niet dat ik aan de zijkanten echt van die flappen heb die zijn ontstaan na de geboorte van de eerste. Gelukkig maar, want vind dat niet zo mooi🤣

9 maanden geleden

Hi, ik ben 14w en ook plus size 🤗

9 maanden geleden

Is er bij jullie iets gezegd over je gewicht, bmi oid? Ik weet dat ik (en waarschijnlijk veel van jullie ook) wel de glucosetest moet doen, moest bij de eerste ook. Geen probleem, vond t drankje niet zo goor hahaha. Hier verder gelukkig niets gezegd over het gewicht etc. Ben ook tussen week 9 en 13 (de 2 vk controles) in maar 100gr aangekomen, dus dat vond ze prima 🤣 Je zou dan denken dat mn buik is aangekomen en de rest afgevallen, want hoe is dat maar 100gr??😆

9 maanden geleden

Dit keer niet per se iets los gezegd over mijn BMI. Is wel te hoog. Idd ook glucose test. Ben nog niets aangekomen. Denk dat de baby mn reserves 'opeet'. Ook prima. Kan geen kwaad😂

9 maanden geleden

Reactie op Janneke12-21

Dit keer niet per se iets los gezegd over mijn BMI. Is wel te hoog. Idd ook ...
Ja bij mij was glucose niet eens benoemd, ik kwam er zelf mee 😆 Zo van; dat zal ook wel weer moeten. En idd de baby kan ook de reserves opeten, misschien is dat idd bij mij ook aan de hand, geen probleem! Mensen zeggen ook dat ik er bij de buikfotos een stuk slanker uitzie 🤷🏻‍♀️😝

9 maanden geleden

Hier 13 weken en een te hoog bmi. Alleen bij de intake heel kort over gehad. Dat er misschien extra controles kwamen en idd eerder de glucose test. Zag wel net dat bij de eerste bloed prikken, glucose goed was. Kijk wel tegen de glucose drankje/test, suiker is niet mijn vriend momenteel. Baby snapt de hint al 🤣 word al misselijk van een simpel koekje. Maar ben tot nu toe niet gewogen of erover gehad. Zie het wel.

9 maanden geleden

Ik ook plus size en 16 weken nu. Gewicht alleen bij intake door moeten geven en even over gehad. Ik let op wat ik eet, ben zelfs 5 kilo afgevallen. Geen dieet, gewoon iets minder gebruik maken van ‘ik eet voor twee’. Geen verwijt naar iemand, alleen naar mezelf 🤭 deed dat namelijk mijn vorige zwangerschap wel, en was zelf niet happy met hoeveel er uiteindelijk weer af moest. Ik hoop dat jullie lekker genieten van je zwangerschap. Ik vind het heel bijzonder dat we dit mogen meemaken en heb mijn lichaam nog nooit zo mooi gevonden als sinds mijn eerste kindje. En nu weer 🩷

9 maanden geleden

Hier nog eentje! Vorige zwangerschap geen verkeerd woord gehoord over mijn gewicht, niet voor tijdens of na de zwangerschap en nu ook (nog) niet. Alleen een keer extra suiker waarden moeten prikken. En dit keer verplicht zo'n stom glucose drankje om te drinken. Daar kijk ik echt niet naar uit. Kokhals nu al bij tandenpoetsen..

9 maanden geleden

Reactie op Faeven

Hier 13 weken en een te hoog bmi. Alleen bij de intake heel kort over gehad ...
Ohh ik ben wel gewogen iedere keer nu, maar dacht dat dit standaard was 😆 vandaag in zkhs 750gr lichter dan vorige week bij de vk 🤷🏻‍♀️😆

9 maanden geleden

Hoi dames, ik heb vandaag de 13 weken echo gehad en gelukkig alles goed! Wel moest het weer inwendig, omdat mijn buikvet ervoor zit voor een goede uitwendige echo. Vind ik al vervelend.. dan zei hij ook nog dat mijn baarmoeder naar achter zit en dit ook door mijn zwaarlijvigheid komt. Klopt dat? Hij zei daarna zelfs dat het een risico kan zijn omdat de placenta er eventueel voor kan komen te liggen. Vind het allemaal maar raar. Maar voel mij nu wel slecht omdat ik zo’n forse dame ben. Terwijl alle controles (ook bloedwaarden enzo) allemaal goed zijn!

9 maanden geleden

Hoi dames, ik heb vandaag de 13 weken echo gehad en gelukkig alles goed! We ...
Oh wat vervelend en wat ongelofelijk onaardig. Empathie is bij sommigen ver te zoeken 🙄. Ik heb er geen ervaring mee. You go mama 🩷🥰

9 maanden geleden

Hoi allemaal, hier ook plussize. Ik heb in 2022 een gbp gehad maar daarna nog wel fors gebleven. Nu inmiddels 13+2 dagen zwanger na een MK. Morgen heb ik een 13 weken echo en ben heel benieuwd of dit uitwendig kan. Bij m'n eigen VK kon het gelukkig wel uitwendig maar de kleine lag al lekker dwars bij de termijnecho waardoor het toch inwendig moest. Ik heb een BMI van 38.5 trouwens.. Ik merk wel dat ik het jammer vind dat ik waarschijnlijk zeker voorlopig nog geen mooie buik zal hebben, het vet zit bij mij vooral op m'n buik en na de gbp heb ik nu een flinke "flap" hangen wat de boel aardig verbergt 🙁

9 maanden geleden

Reactie op First1

Haai, vraagje, waar halen jullie je zwangerschapskleding?
Ik heb de zwangerschapsleggings van zeeman besteld (zijn niet in de winkel te koop) die zitten echt fantastisch, net zoals de onderbroeken met hoge taille. Echt een bevrijding 😅

9 maanden geleden

Ik ben vandaag precies 17 weken zwanger van mijn eerste kindje en ben 28 jaar, begon met een gewicht van 104, en is nu 105,7.. heb een schema van de diëtiste om niet teveel aan te komen tijdens de zwangerschap. Ik ben ook gestopt met roken en neig naar snoepen. Dus denk dat dit tot nu prima is. Ik wacht tot ik haar kan voelen, kan niet wachten 💕. Tot nu toe gaat alles goed (buiten het feit dat ik aan het herstellen ben van een hernia, maar dit gaat nu goed na veel ups en downs). 13 wkn echo niet helemaal gelukt omdat ze verkeerd lag en alleen het ruggetje te zien was. 20 wkn echo moet dus wel lukken haha. Ik ben dus ook begonnen met aspirine op advies van de verloskundige.. zijn er meer? Schijnt iets nieuws te zijn, wat in andere landen tijdens elke zwangerschap gebruikelijk is. Als ik het andere mensen vertel dan kijken ze me raar aan en begrijpen het niet (werkt dus als bloedverdunner, zodat je baby genoeg binnenkrijgt via alle vaten) zo heb ik het begrepen.

9 maanden geleden

Reactie op xmelsz

Ik ben vandaag precies 17 weken zwanger van mijn eerste kindje en ben 28 ja ...
Ik ben ook begonnen met aspirine, heb de flyer gelezen die de VK me heeft gegeven en vind de voordelen opwegen tegen de risicos