154 Reacties
8 maanden geleden
Reactie op Juli2024!
Hi! Ik ben ook plus-size! En flink wat aangekomen tijdens de zwangerschap m ...
Ben je onder controle bij de reguliere verloskundige of in het ziekenhuis? Ik zou in ieder geval even aan de bel trekken bij de verloskundige, misschien is je bloeddruk te hoog? Ik heb een bmi van 45 maar geen last van hartkloppingen dus het hoeft niet perse met je gewicht te maken te hebben ❤️
8 maanden geleden
Reactie op Rooslm1990
Vandaag mijn eerste set zwangerschapskleding gekocht. Ineens ging het gevoe ...
Ik heb ook m’n eerste zwangerschapsbroek gekocht. De band is nog wel erg wijd maar het maakt de buik optisch ronder hè. Inderdaad wat kleding kan doen! Kan m’n gewone spijkerbroeken niet meer aan dus nu eindelijk een fijne spijkerbroek voor de zwangerschap! En dat gewoon van de H&M 🤩
8 maanden geleden
Reactie op Rooslm1990
Ik heb hem afgelopen maandag gehad en bij mij ook een niet meewerkend kind, ...
Thanks voor je reactie! Ja ik twijfel of er misschien toch wat verklevingen zitten oid. Maakt verder niet zoveel uit, maar leek me wel heel sterk dat het door mijn buikvet zoveel pijn zou doen😅
Ik moest op mijn linkerzij liggen en dan ging ze met die pook langs mijn heup, proberen via de kom van mijn heup een andere hoek te vinden. Volgens mij maakt het niet uit hoeveel vet je hebt, met dat harde ding zo op je bot drukken, doet oom gewoon zeer aan je huid 😂
Ze herft ook 4x nieuwr gel moeten spuiten🥲
Achja, de echo was verder gewoon goed gelukkig! 🩵 Bij jou ook?
8 maanden geleden
Ik heb ook m’n eerste zwangerschapsbroek gekocht. De band is nog wel erg wi ...
Ik pas er nog wel een paar maar steeds minder. En wilde vooral kijken naar hadden leuke dingen en zat meteen lekker, dus maar mee genomen
8 maanden geleden
Reactie op BabyBoertje24
Thanks voor je reactie! Ja ik twijfel of er misschien toch wat verklevingen ...
Ja alles was goed, was ook de eerste afspraak dat ik niet op de weegschaal hoefde te staan.
8 maanden geleden
Reactie op Sieg1992
Was mij niet bekend dat je nu standaard een suiktertest moet doen als je BM ...
Ik moest de vorige keer wel bloed laten prikken, maar was prima. Nu was het niet echt nodig geloof ik, maar de verloskundige was er een beetje vaag over, omdat de kans klein was dat ik het nu wel zou hebben.
8 maanden geleden
Reactie op Sieg1992
Vorige keer woog ik minder en moest ik wel de glucosetest doen, dus ging er al vanuit dat dat nu ook moet. Volgens mij was mijn bmi toen 31 en nu 33, maar weet ik niet zeker.
8 maanden geleden
Reactie op Sieg1992
Vorige zwangerschap (januari '23 bevallen) rond 24 bloed moeten prikken extra voor suiker. Eerst nuchter, dan eten en 2u later weer prikken. Nu moet ik (en ik dacht iedere zwangere) zo'n suikerdrankje.. Nou kijk er niet naar uit..
8 maanden geleden
Reactie op Juli2024!
Hi! Ik ben ook plus-size! En flink wat aangekomen tijdens de zwangerschap m ...
Heey dat is jormaal in je zwangerschap ivm met dat er nu meer bloed stroomt naar je baby en je lichaam hard ana het werk is dus je hart en lichaam moet nu even wayt harder werken 💗
8 maanden geleden
Hier ook plus size. Ik merk dat mijn lichaam het behoorlijk zwaar heeft 😅
Mijn bekken en banden hebben het erg zwaar te voortduren en ben erg moe doordat ik slecht kan slapen… Ik werk als verpleegkundige op het consultatiebureau en werk al wat kortere dagen, maar dit valt me nog steeds erg zwaar helaas, na een werkdag kan ik eigenlijk niks meer 😅
8 maanden geleden
Hallootjes! Ik vroeg mij af, weet iemand of je striae over striae heen kan krijgen? Ik heb al vanaf de puberteit vrijwel overal op m’n lijf striae. Vraag mij af of ik met de zwangerschap dan nog striae er bovenop kan krijgen. Of volgt het z’n weg dan verder? Echt geen idee. Iemand ervaring mee? Kan er ook niet zo gauw wat over vinden op internet. Ben meer benieuwd wat ik kan verwachten
7 maanden geleden
Hallootjes! Ik vroeg mij af, weet iemand of je striae over striae heen kan ...
Het kan sneller erger worden dan het al is, that’s it. Ligt er ook heel erg aan hoeveel je aankomt (of eigenlijk hoeveel je groeit) tijdens de zwangerschap. Ik merk dat mijn striae vooralsnog is gebleven zoals het is en mijn buik is wel echt gegroeid inmiddels. Ben nu 24 weken, wel maar 3,5 kg aangekomen, dus daar kan het ook aan liggen.
7 maanden geleden
Hebben jullie al een leuke zomerjas kunnen scoren? Ik ben heel erg aan het zoeken, voor de warmere dagen merk ik nu al dat mijn tussenjas eigenlijk te warm is. En ik zou graag een jasje willen voor de zomer als het een keer regent ofzo.
Oh ja en niet te duur. Ik vind het zonde om meer dan 50 euro uit te geven aan een jas die ik nog maar 4 maanden ga dragen.
7 maanden geleden
Reactie op Nanna90
Hebben jullie al een leuke zomerjas kunnen scoren? Ik ben heel erg aan het ...
Nee nog niet naar gekeken. Is het een idee om op vinted te kijken? Dan valt de prijs denk ik wel mee.
7 maanden geleden
Reactie op Nanna90
Hebben jullie al een leuke zomerjas kunnen scoren? Ik ben heel erg aan het ...
Ik zou eerder kijken naar een draagjas. Die jassen hebben een ritsbaar paneel wat er uit kan. Dan kan je hem nu aan, straks met baby in draagdoek/zak en evt daarna zonder dat paneel. Ik heb zelf zo'n winter jas en een normale sofyshell jas die doe ik dit zomer aan of een spijkerjasje. Heb sowieso vaak dan spijkerjas aan. Al jaren geen echte zomerjas gehad
5 maanden geleden
Heeee, hoe gaat het met iedereen hier qua gewicht? Dames die commentaar hebben gekregen van de verloskundige of gynaecoloog? Weet van vriendinnen dat dat hun zwangerschappen echt minder fijn gemaakt heeft. Mijn gynaecoloog is gelukkig positief. Ben nu 33+4 en 6 kg aangekomen, hoe is dat bij de rest? Weet dat er een apart topic voor is, maar vind het ook wel interessant om te vergelijken met meer gelijkgestemden. 😅