154 Reacties
5 maanden geleden
Reactie op MalagaMama
Heeee, hoe gaat het met iedereen hier qua gewicht? Dames die commentaar heb ...
Ik heb bij de VK dat ik regelmatig op de weegschaal moest staan, heb hier zelf geen last van gehad. Laatste keren waren ze het vergeten ofzo. Nu medisch geworden en bij het ziekenhuis nog geen enkele keer gewogen. Laatst zelf op de weegschaal gestaan, weet niet wat ik precies woog voor de zwangerschap maar mijn inschatting is een toename van 7-8 kilo maximaal. Maar heb gelukkig ook weinig last gehad van cravings. Zelfs zover dat ik regelmatig denk ik haal lekker chips voor het weekend en dat mijn maag gevoelsmatig zo vol zit dat ik die een week later pas op zijn ofzo elke avond een beetje
5 maanden geleden
Bij mij heeft de gyneacoloog er nog 0x naar gevraagd/iets over gezegd buiten dat er in mijn dossier staat dat mijn BMI te hoog is. Ben nu 32 weken zwanger en 4 kilo aangekomen (nadat ik er door ziekte eerst veel was afgevallen haha dus stiekem is het meer). Maar niemand doet er moeilijk over.
5 maanden geleden
Inmiddels 31+ 3 weken zwanger van mijn eerste kindje🩷
Ik ben tot nu toe iedere keer gewogen als ik bij de VK kom. Omdat ik zelf nogal onzeker ben over mijn gewicht (ik heb 2 jaar geleden een GBP gehad) legt ze me steeds uit waar de gewichtstoename in zit en of het te veel of te weinig is.. tot nu toe eigenlijk steeds te weinig, daar ben ik gek genoeg blij mee door die onzekerheid maar gelukkig is het kindje verder gezond en zelfs aan de grote kant dus die komt niets tekort. Ik vind het zelf erg prettig dat ik steeds gewogen word en de uitleg krijg en ze zijn ook enorm begripvol. Heb het wat dat betreft echt wel getroffen met deze praktijk.
5 maanden geleden
Ben nu 33 weken en ben 14 kg aangekomen. Dit was ik afgevallen in het jaar voordat ik zwanger was, dus het is niet anders. Ik eet/snoep ook veel, en door bekkenklachten beweeg ik toch wel minder dan normaal 🙈
De verloskundige heeft er 1x naar gevraagd een hele tijd terug, daarna niet meer. Ook niks over gezegd verder.
5 maanden geleden
Reactie op veeriekie
Wow.. niet plus size hier, maar wat zijn jullie allemaal weinig aangekomen! ...
Ja, vandaar dat ik inderdaad hier ook de vraag stelde. Echt een verschil met de niet plus-size dames, wat ook niet gek is natuurlijk. En uiteindelijk is de gezondheid van de kleine het belangrijkst. De kilo’s zijn bijzaak.
5 maanden geleden
Helaas van 97/98 bij de eerste controle ook mega veel aangekomen en 2 weken geleden 118 😭
Morgen weer controle maar vrees echt die weegschaal....
5 maanden geleden
Reactie op Baby22072020
Helaas van 97/98 bij de eerste controle ook mega veel aangekomen en 2 weken ...
Ah, wat vervelend dat je er zo bang voor bent! Maar is alles verder wel goed met de baby? ❤️
5 maanden geleden
Reactie op MalagaMama
Ik ben van 105 naar 114 gegaan, nu 31 weken. Krijg op de gewichtstoename geen commentaar. Vind wel dat er een aantal extra dingen zijn vanwege mijn bmi (glucosetest bv. en ook extra groeiecho, deze laatste niet gedaan overigens). Wat ik eigenlijk ook al idioot vind maar dat terzijde.
5 maanden geleden
Ik heb serieus geen idee hoeveel de weegschaal nu aantikken. Heb me voor de zwangerschap gewogen (toen 92kg) en was daarvoor dus 45kg afgevallen.
Wegen bij VK is niet verplicht en dit doe ik dus ook niet
5 maanden geleden
Ik ben alleen maar afgevallen 🙈 in het eerste trimester ben ik 7kg afgevallen en ik blijf nu steeds rond het zelfde gewicht hangen.
Mijn baby is P98 dus die groeit heel goed en eet mij er gewoon bij op hahah
ik ben medische maar ik weeg mij thuis en geef dat bij de vk in het ziekenhuis door, ik had gelukkig ook geen zwangerschap diabetes.
5 maanden geleden
Reactie op Epione
Ik ben alleen maar afgevallen 🙈 in het eerste trimester ben ik 7kg afgeval ...
Ja, dat kan natuurlijk ook. 😂
5 maanden geleden
Hi, hier ook plus size. Begon mijn 3e zwangerschap met 97 kilo. Ik ben nu 32 weken en geen idee hoeveel ik weeg. Ik wil het ook echt niet weten want ben er altijd al zo onzeker over. Bij mijn eerste woog ik 63 kilo dus nogal een verschil. Merk wel dat mijn lichaam het nu veel en veel zwaarder heeft met een zware buik, bekken / heupen en lage rugpijn. Conditie is ook echt 0. Sta niet onder extra controle omdat mijn BMI hoog is, had ik wel verwacht. Maar verloskundige heeft er niks over gezegd.
5 maanden geleden
Reactie op MalagaMama
Ik heb er gelukkig geen commentaar op gekregen. Ik heb dus wél zwangerschapsdiabetes en de diabetespoli vraagt ook elke keer; ben je wel aangekomen? Want ik mag wat dat betreft juist niet afvallen.
Ik laat me elke keer wegen, ik weeg zelf thuis nooit, voor de zwangerschap nooit gedaan ook. Dus ik vind t wel interessant ofzo om bij te houden, ondanks dat het altijd wordt gevraagd. Als in; Wil je? Hoeft niet.
Bij de eerste vk controle was ik rond de 86.5, vorige week bij de gynaecoloog 90.25. Ik klaag dus zeker niet haha😂
Ik ben nu 33 weken en bij onze dochter was ik mer deze termijn denk ik al +12. Dat is ook helemaal niet erg, want dat gaat er ook wel weer af!