154 Reacties

5 maanden geleden

Hoi meiden zijn er ook dames met zwangerschapsdiabetes die insuline spuiten? Ik weet niet of het daarmee te maken heeft. Maar voordat ik ZWDIA had viel ik beetje bij beetje af en nu met het spuiten ben ik ruim 4 kilo in 3 weken. Ben nu ongerust. Voordat ik zwnager was viel ik geen gram af ondanks alle moeite. Zijn er meer die ook gewoon of met diabetes afvallen? 😮

5 maanden geleden

Reactie op pln92

Hoi meiden zijn er ook dames met zwangerschapsdiabetes die insuline spuiten ...
Ik zou dit even voorleggen bij je verloskundige of eventueel diëtiste. Ik spuit geen insuline maar wel zwangerschapsdiabetes en ze willen hier absoluut niet dat je afvalt bij mijn diëtiste! Moet wel zeggen, heb alleen 1 keer afwijkende nuchtere waardes gehad na de OGTT en kreeg toen de “diagnose”

5 maanden geleden

Reactie op pln92

Hoi meiden zijn er ook dames met zwangerschapsdiabetes die insuline spuiten ...
Ik spuit langwerkende insuline, de startdosis, omdat mijn nuchtere waardes rond 5.2/5.3/5.4 bleven hangen. Voor zover ik weet ben ik niet afgevallen, maar ik heb ook totaal geen streng dieet, omdat mijn dagwaardes oke zijn. Dus donuts, chocola etc gaan er gewoon in bij mij🫣 Bij mij willen ze ook niet dat ik afval, de diabetespoli vraagt dat ook altijd als we bellen, dus ik zou het zeker aankaarten en maandag daar over bellen. 4 kilo in 3 weken vind ik veel, zeker nu in deze fase van de zwangerschap! Gaat het verder goed met je waardes nu met de insuline? Afvallen tijdens de zwangerschap is niet per se erg, maar ik denk dat het bij mensen met zwdia niet voor niks zo in de gaten wordt gehouden? 🤷🏻‍♀️ Laat weten wat ze zeggen!

3 maanden geleden

Voor degenen die ondertussen bevallen zijn (gok de meeste toch wel nu) gefeliciteerd met de geboorte van jullie kleintjes! Hier ondertussen 2,5 week geleden ook bevallen (keizersnede) van onze tweede. Helaas bleef ik tot het eind vd zwangerschap aankomen en ben ik jog niet eerder zo zwaar geweest als ik nu ben 😅 (qua gewicht na bevalling hoger dan eind zwangerschap vd eerste) en probeer nu wel wat strenger te worden qua eten.. maar met het heerlijke zonnetje en de geplande bbqs en het genieten vd hapjes/drankjes die erbij komen toch wel lastig en ook onrealistisch dat ik over een korte periode 20-30kg kwijt zou zijn... Besef echt wel dat ik geduld moet hebben, maar vind het nog erg frustrerend en confronterend hoe ik er nu uitzie 🫣 Gelukkig gaat het herstel voorspoedig en ben ik redelijk mobiel (lange afstanden loop ik nog niet, maar af en toe max 1.5km lukt aardig) Nu ben ik op zoek naar een beetje fatsoenlijke kleding in grote maat (44/46) maar vind het zonde teveel uit te geven omdat ik hoop dat het voor korte termijn is (en ik op dit moment gewoon niks leuk vind staan met mijn lijf) Iemand tips voor leuke winkels/sites? Wil vooral kleding niet straks om m'n buik vanwege dikte en gevoelig vd keizersnede en geen blote benen 😆 lange rok/jurk/broeken en wijdere shirts/tops

3 maanden geleden

Reactie op Baby22072020

Voor degenen die ondertussen bevallen zijn (gok de meeste toch wel nu) gefe ...
Bonprix, asos :-)

3 maanden geleden

Reactie op Baby22072020

Voor degenen die ondertussen bevallen zijn (gok de meeste toch wel nu) gefe ...
Ik koop ook vaak jurkjes op Bonprix. Voor de zwangerschap was ik afgevallen en nu is al dat gewicht er weer bij, dus passen die jurkjes van destijds weer goed. Heel handig. En probeer inderdaad ook lekker te genieten, je zomer body gaat voor deze zomer toch niet meer lukken 😝 En ik ben nu zo na de bevalling nog 15 kg zwaarder dan voor de zwangerschap, vermoed dat deze kilo's ook niet vanzelf weer eraf gaan, maar probeer er nu nog niet te veel mee bezig te zijn. 😅

2 maanden geleden

Ik vraag mij af of de ‘zwemband’ die ik over gehouden heb aan de zwangerschap (nu 10 dagen pp) nog wegtrekt. Wat is jullie ervaring? Ik had al wel wat meer een buikje natuurlijk maar nu is het echt een zwemband en mega slap - wel lekker zacht 😆.

2 maanden geleden

Ik vraag mij af of de ‘zwemband’ die ik over gehouden heb aan de zwangersch ...
Dit vraag ik me ook af ... Ik ben 4 weken terug bevallen maar de zwemband is nog helemaal aanwezig 😅🫣

2 maanden geleden

Ik vraag mij af of de ‘zwemband’ die ik over gehouden heb aan de zwangersch ...
Helaas bij mij gebleven, met.mega striae en al. Hij was bij deze zwangerschap ook pas na een.week of 35 strak getrokken door mn buik. Tot die tijd zag je die zwemband gewoon nog🥲 en nu weer in volle glorie terug 😂

2 maanden geleden

Reactie op Cinogi

Dit vraag ik me ook af ... Ik ben 4 weken terug bevallen maar de zwemband i ...
Hier ook. Met tijger streepjes. Ben nu helemaal chronisch fluffy 🥲. Achjaa beter dik en gelukkig dan dun en ongelukkig. Al gaan er straks hopelijk nog wel een aantal kilo's sneuvelen als ik weer ga sporten.

2 maanden geleden

Reactie op KMG

Hier ook. Met tijger streepjes. Ben nu helemaal chronisch fluffy 🥲. Ach ...
Haha chronisch fluffy , die ga ik onthouden 😜 Bevallen van de vierde , 4 weken terug en ik dacht na 3 eerdere zwangerschappen dat mijn buik toch niet meer verder kon rekken maar tegen het einde toch echt nog wat striae erbij gekregen 😅 Inderdaad liever dik en gelukkig hihi al vind ik die zwemband wel wat ongemakkelijk, heb het idee dat iédereen het ziet. Hoop zo dat het wat wegtrekt.

2 maanden geleden

Hier ook een enorme zwemband… hoop zo dat het nog wegtrekt met sporten maar ben bang dat vel flink gaat overheersen.