209 Reacties

4 maanden geleden

Reactie op T.K.D.1998x

Hoe heten jullie wondertjes? Of heb ik dat helemaal gemist 😇
De onze heet Mosi (roepnaam Moos), betekent 'eerstgeborene' 🩵

4 maanden geleden

Reactie op T.K.D.1998x

Ik lees dit topic al een tijdje mee omdat ik ook een ballon krijg vandaag, ...
Jij heel veel succes! Ik heb 20x geroepen "ik kan dit niet! 😭" en uiteindelijk kon ik het tóch! Zonder pijnbestrijding, dus iedereen kan dit! 💪🏻 Zet hem op, hopelijk een hele voorspoedige bevalling! 🍀

4 maanden geleden

Reactie op T.K.D.1998x

Hoe heten jullie wondertjes? Of heb ik dat helemaal gemist 😇
Sebastiaan! 🥰💙

4 maanden geleden

Reactie op WeS187

Jij heel veel succes! Ik heb 20x geroepen "ik kan dit niet! 😭" en uiteinde ...
Zo heb ik heel de tijd geroepen ‘ik wil niet meer’. Tot ineens bij 8cm mijn vliezen braken en ik binnen 5 min persdrang kreeg. 15 min laten was hij geboren

4 maanden geleden

Reactie op BabyBoertje24

Sebastiaan! 🥰💙
Wat een geweldige naam

4 maanden geleden

Hoe gaat het met alle mama’s hier? Op jullie roze/blauwe wolk? Hier is vanochtend onze lieve dochter Jade geboren ❤️

4 maanden geleden

Reactie op T.K.D.1998x

Hoe gaat het met alle mama’s hier? Op jullie roze/blauwe wolk? Hier is van ...
Van harte gefeliciteerd. Is alles goed gegaan?

4 maanden geleden

Reactie op Babynummer2-2024

Jaa 3 uur snachts inderdaad, heb 2 hele snelle bevallingen gehad haha. Oh ...
Herstel denk ik 6 weken ofzo? Gelukkig was ik gestopt met werken en kon ik nog verder herstellen.

4 maanden geleden

Zo heb ik heel de tijd geroepen ‘ik wil niet meer’. Tot ineens bij 8cm mijn ...
Och ja, ik heb denk ik 5x per wee geroepen IK KAN NIET MEER. Bij onze dochter ook, alleen was ik toen al 9.5 cm en nu 5 a 6. Achteraf gezien was het allemaal zo heftig, omdat ik in 45 min van die 5 naar 10 cm ging 😂 Dus de Ik kan niet meer werd ineens OMG HIJ KOMT en 2 min later HET BRANDT HIJ KOMT ECHT NUUUUUU 😂 ik kan er nu echt om lachen, maar wat een hel. Ik heb een leuk rijmpje ervoor als mensen ernaar vragen; het was hel, maar wel heel snel🤣

4 maanden geleden

Reactie op kinderwens1995

Wat een geweldige naam
Dankjewel!! 🥰 Die hebben we al een jaar of 7 in ons hoofd, dus helemaal leuk dat we hem nu echt gebruiken💙

4 maanden geleden

Vraagje aan iedereen hier! Hoe zit het met jullie partners en het meegaan in dit hele traject? Mijn vriend wil heel graag overal bij zijn (daar ben ik heel blij mee uiteraard 🥹❤️). Kan mij ook niet voorstellen dat hij op z’n werk zit terwijl ik in het ZKH lig… Maar op zijn werk zijn ze een beetje lastig qua het begin van de bevalling en de week vrij waar hij recht op heeft. Het liefst gaat die week pas in zodra de kleine is geboren, maar door dit hele inleiden begint het een stuk eerder zonder te weten hoelang het nog kan duren. Zou het zonde vinden als hij al 3/4 dagen kwijt is voordat de baby er überhaupt is…. Zetten jullie er vakantiedagen voor in, gaan de dames alleen of is er een andere oplossing? Help us out 🙌🏻

4 maanden geleden

Reactie op FienvD

Vraagje aan iedereen hier! Hoe zit het met jullie partners en het meegaan i ...
Hier is dat helaas hetzelfde... inleiding stond gepland echter kindje gedraaid dus kan niet doorgaan. Alles duurt nu wat langer en er zijn al 3 dagen verlof om voordat de baby er is. Ze doen er gelukkig bij mijn man niet moeilijk over maar het is wel jammer maar helaas kun je dat niet voorkomen. Hopelijk kan je partner er toch gewoon bij zijn.. 🍀🍀🍀

4 maanden geleden

Reactie op Momtobe082024

Hier is dat helaas hetzelfde... inleiding stond gepland echter kindje gedra ...
Oh wat balen! We hebben het helaas niet voor het zeggen deze periode, maar wat zou het fijn zijn als het even meezit 🥰

4 maanden geleden

Ik lees dat de week partnerverlof ingaat als de baby is geboren. En dit staat nog op de rijksoverheid: Vrij voor bevalling partner Moet u vrij nemen omdat uw partner bevalt, dan kunt u calamiteitenverlof of kortverzuimverlof opnemen. Uw salaris loopt door tijdens dit verlof.

4 maanden geleden

Reactie op Bloemke13

Ik lees dat de week partnerverlof ingaat als de baby is geboren. En dit sta ...
Klopt! Dit heeft mijn man ook gedaan. Dinsdagochtend ingeleid, donderdagochtend bevallen. Hij heeft dinsdag en woensdag calamiteitenverlof gehad en vanaf donderdag is z'n vaderschapsverlof ingegaan.

4 maanden geleden

Reactie op Bloemke13

Ik lees dat de week partnerverlof ingaat als de baby is geboren. En dit sta ...
Ah dit wist ik niet! Hopelijk accepteren ze dit op zijn werk, ga het gelijk doorgeven

4 maanden geleden

Reactie op FienvD

Ah dit wist ik niet! Hopelijk accepteren ze dit op zijn werk, ga het gelijk ...
Sterker nog: het staat beschreven in de WaZo en dat mogen ze niet weigeren ☺️

4 maanden geleden

Reactie op Kellaaa

Sterker nog: het staat beschreven in de WaZo en dat mogen ze niet weigeren ...
Goed om te weten, dan moet het wel goed komen 🤞🏼

4 maanden geleden

Reactie op FienvD

Wij hebben kunnen regelen dat mijn partner een dag verlof heeft de 16e zodat we nog samen wat dingen in huis kunnen doen. ‘Savonds wordt ik opgenomen voor de ballon en blijf dan in het ziekenhuis. Vanaf de 17e wanneer ze verder gaan met inleiding dan gaat calamiteiten verlof in tot de baby geboren is. Partnerverlof van een week gaat een dag na de geboorte van de baby in

4 maanden geleden

Reactie op FienvD

Die 5 dagen vrij is geboorteverlof en gaan wettelijk pas in als de baby geboren is! De dag van de bevalling is het calamiteitenverlof en de dagen ervoor kunnen opgenomen worden als vakantie of zorgverlof of medische afspraak. Ik kreeg mijn ballonnetje rond half 4, mijn man heeft gewerkt tot 12 uur en daarna verlof voor een medische afspraak opgenomen. De dag erna dus calamiteitenverlof (bevalling) n pas vanaf daarna gingen zijn 13 dagen geboorteverlof in (hij krijgt er 13 ipv 5 op zijn werk).