85 Reacties

4 maanden geleden

Peri bottle, verse kamillethee om hier in te doen geeft verlichting... zoogkompressen, deze kun je ook nat maken en invriezen voor als je stuwing krijgt (na ongeveer 3 dagen).

4 maanden geleden

Reactie op Koekoeksklok

Haaka kolf Ben & Jerry's
Ben & Jerry’s 👌🏻😂

4 maanden geleden

Heb voor nu van die hot-cold compressen van de Kruidvat gehaald. Kan je dan ook in je onderbroek doen!

4 maanden geleden

Filet americain, biefstuk en rosbief. Altijd het eerste waar ik om vraag🤣

4 maanden geleden

Reactie op samp90

Ik denk dat het ook heel persoonlijk is. Ik had geen van alle en had hechti ...
Welke maandverbanden zijn dat? Klinkt goed! Doe je die ergens in en dan in je onderbroek?

4 maanden geleden

Reactie op pln92

Welke maandverbanden zijn dat? Klinkt goed! Doe je die ergens in en dan in ...
Je kunt gewoon kraamverband hiervoor gebruiken. Kraamhulp had deze door midden geknipt, nat maken en dan in een diepvrieszakje in de vriezer. Daarna in een hydrofiele doek/washandje en hoppa tussen de benen of in je bh Heeerlijk verkoelend haha

4 maanden geleden

Ondergoed, wasbare zoogcompressen, snacks en gezonde maaltijden en hydrogel compressen voor de stuwing. Bij een wat lichtere baby een kolf apparaat en bijbehorende flesjes en zakjes om de melk in te vriezen/te bewaren.

4 maanden geleden

Oh ja en setjes kleding lange mouwen in maat 50 is toch echt wel handig bij een wat kleinere baby.

4 maanden geleden

Reactie op Charis91

Je kunt gewoon kraamverband hiervoor gebruiken. Kraamhulp had deze door mid ...
Dank je wel!! Wat een goede tip!!

4 maanden geleden

Reactie op pln92

Dank je wel!! Wat een goede tip!!
Ik vond appelstroop in zakjes fijner die blijven zacht maandverband word zo hard 🫥

4 maanden geleden

Reactie op Wallflower

Ik vond appelstroop in zakjes fijner die blijven zacht maandverband word zo ...
Klopt. En ondanks een zakje om het kraamverband word het toch nat. Althans dat had ik.

4 maanden geleden

Reactie op Wallflower

Ik vond appelstroop in zakjes fijner die blijven zacht maandverband word zo ...
Goeie tip!! En doe je er dan nog iets omheen??

4 maanden geleden

Reactie op maria33641

Ik zou een hydrofiele washandje erom heen doen.

4 maanden geleden

Reactie op maria33641

Jaa je kan een hydrofiel er tussen doen of een hydrofiele washand!

4 maanden geleden

Reactie op Charis91

Je kunt gewoon kraamverband hiervoor gebruiken. Kraamhulp had deze door mid ...
Vraagje; je vloeit na de bevalling toch? Is het dan zo dat er bloed op die hydrofiele doek terecht komt? Bij mn eerste geen kraamverband in de vriezer gelegd. Nu wel gedaan, maar vraag me af hoe je dat precies in je onderbroek moet doen aangezien het enorm koud is en je vloeit

4 maanden geleden

Reactie op babymarch2022

Vraagje; je vloeit na de bevalling toch? Is het dan zo dat er bloed op die ...
Gewoon bloot op een matje liggen en dat er tegen aan houden. Zou gewoon voor dat bij de zeeman ofzo die simpele witte kopen. En die elke keer wassen of in de week leggen.

4 maanden geleden

Ik gebruik inderdaad ook geen hydrofiele washandjes voor het bevroren kraamverband, vanwege het vloeien. In het ziekenhuis deden ze die coldpack in een wegwerpwashandje, maar die heb ik geen in huis (dus dat is misschien een tip) en anders zou ik het er inderdaad 'bloot' op leggen, zoals Kinderwens zegt. Die door midden geknipte kraamverbandjes kun je trouwens ook in je sport-bh steken tegen de pijn van de stuwing.

4 maanden geleden

Reactie op babymarch2022

Ik dacht gelijk aan een wergwerpwashand! Lijkt me er ideaal voor 😇

4 maanden geleden

Reactie op babymarch2022

Ik heb mijn onderbroek aangehouden en toen erop gelegd. Dan word je doek ook niet vies. Maar als je hem er zo op wilt leggen zou ik inderdaad wegwerpwashandjes kopen.

4 maanden geleden

Reactie op kinderwens1995

Heeft iemand ervaring met silverettes en zijn die een aanrader voor als je ...
Ja, ik gebruik ze (ook preventief) en de kraamzorg was verbaasd dat ik geen kloven had ondanks de zuigkracht van mijn dochter. Ik noem ze hier tepelgoud ipv zilver 🤣