85 Reacties
4 maanden geleden
Peri bottle, verse kamillethee om hier in te doen geeft verlichting... zoogkompressen, deze kun je ook nat maken en invriezen voor als je stuwing krijgt (na ongeveer 3 dagen).
MOD
4 maanden geleden
Filet americain, biefstuk en rosbief. Altijd het eerste waar ik om vraag🤣
4 maanden geleden
Reactie op pln92
Welke maandverbanden zijn dat? Klinkt goed! Doe je die ergens in en dan in ...
Je kunt gewoon kraamverband hiervoor gebruiken. Kraamhulp had deze door midden geknipt, nat maken en dan in een diepvrieszakje in de vriezer. Daarna in een hydrofiele doek/washandje en hoppa tussen de benen of in je bh Heeerlijk verkoelend haha
4 maanden geleden
Ondergoed, wasbare zoogcompressen, snacks en gezonde maaltijden en hydrogel compressen voor de stuwing. Bij een wat lichtere baby een kolf apparaat en bijbehorende flesjes en zakjes om de melk in te vriezen/te bewaren.
4 maanden geleden
Oh ja en setjes kleding lange mouwen in maat 50 is toch echt wel handig bij een wat kleinere baby.
4 maanden geleden
Reactie op pln92
Dank je wel!! Wat een goede tip!!
Ik vond appelstroop in zakjes fijner die blijven zacht maandverband word zo hard 🫥
4 maanden geleden
Reactie op Wallflower
Ik vond appelstroop in zakjes fijner die blijven zacht maandverband word zo ...
Klopt. En ondanks een zakje om het kraamverband word het toch nat. Althans dat had ik.
4 maanden geleden
Reactie op Wallflower
Ik vond appelstroop in zakjes fijner die blijven zacht maandverband word zo ...
Goeie tip!! En doe je er dan nog iets omheen??
4 maanden geleden
Reactie op maria33641
Ik zou een hydrofiele washandje erom heen doen.
4 maanden geleden
Reactie op maria33641
Jaa je kan een hydrofiel er tussen doen of een hydrofiele washand!
4 maanden geleden
Reactie op Charis91
Je kunt gewoon kraamverband hiervoor gebruiken. Kraamhulp had deze door mid ...
Vraagje; je vloeit na de bevalling toch? Is het dan zo dat er bloed op die hydrofiele doek terecht komt? Bij mn eerste geen kraamverband in de vriezer gelegd. Nu wel gedaan, maar vraag me af hoe je dat precies in je onderbroek moet doen aangezien het enorm koud is en je vloeit
4 maanden geleden
Reactie op babymarch2022
Vraagje; je vloeit na de bevalling toch? Is het dan zo dat er bloed op die ...
Gewoon bloot op een matje liggen en dat er tegen aan houden. Zou gewoon voor dat bij de zeeman ofzo die simpele witte kopen. En die elke keer wassen of in de week leggen.
4 maanden geleden
Ik gebruik inderdaad ook geen hydrofiele washandjes voor het bevroren kraamverband, vanwege het vloeien. In het ziekenhuis deden ze die coldpack in een wegwerpwashandje, maar die heb ik geen in huis (dus dat is misschien een tip) en anders zou ik het er inderdaad 'bloot' op leggen, zoals Kinderwens zegt. Die door midden geknipte kraamverbandjes kun je trouwens ook in je sport-bh steken tegen de pijn van de stuwing.