46 Reacties
5 maanden geleden
Ik heb het bij het ziekenhuis gevraagd en zij hadden er nog nooit van gehoord. Ook stagiaire die mee liep zei dat er in de opleiding nooit iets over is gezegd. Ik vind het ook belachelijk duur om het dan maar 'voor de zekerheid' te slikken.
5 maanden geleden
Ik heb het bij het ziekenhuis gevraagd en zij hadden er nog nooit van gehoo ...
De baby krijgt de bacteriën mee die de moeder in de laatste maand voor de geboorte bij zich draagt (bij een vaginale bevalling). Vandaar, kan het net dat beetje extra geven 😊
5 maanden geleden
Netflix tip: hack your health, over het belang van bacteriën en het microbioom
5 maanden geleden
Reactie op CarolineF1986
Netflix tip: hack your health, over het belang van bacteriën en het microbi ...
Ja was interessant. Maar die zeggen dus eigenlijk dat het niet zinvol is omdat de bacteriën in probiotica niet echt de bacteriën zijn die je darmen nodig hebben. Maar goed, ik ben er ook mee begonnen hoor onder het mom baat het niet dan schaadt het niet.
5 maanden geleden
Reactie op AnneM90
Ja was interessant. Maar die zeggen dus eigenlijk dat het niet zinvol is om ...
Ja, het is voor de korte termijn, ze blijven niet hangen. Maar als je het juiste merk gebruikt, dan heb je wel meer kans dat het toch een beetje opgenomen wordt. Je kunt ook zuurkool of Kimchi nemen bijvoorbeeld
4 maanden geleden
Reactie op AnneM90
Misschien zit het tussen m’n oren, maar heb het gevoel dat m’n eigen stoelg ...
Dat kan heel goed
4 maanden geleden
Hoi allemaal! Ons zoontje is nu 2 dagen oud. Ik heb tot en met de ochtend van de geboorte braaf 1.5 schepje Orthiflor in mijn yoghurt gedaan. Nu vroeg ik me af... Op t potje staat ook 1.5 schepje voor de baby, maar die drinkt op dit moment pas 20 a 30 ml per flesje...😅 Mij lijkt het dan zo veel, of valt dat mee?
Ik zal t ook even aan de kraamzorg vragen als die komt vanmiddag, maar misschien weet een van jullie het.
Hoeveel gebruiken jullie die eerste week?
4 maanden geleden
Reactie op BabyBoertje24
Hoi allemaal! Ons zoontje is nu 2 dagen oud. Ik heb tot en met de ochtend v ...
Wat adviseerde de kraamzorg? Ik gaf borstvoeding dus wij hebben dit bij mijn dochter nooit apart bij gegeveven
4 maanden geleden
Reactie op saartje2024
Wat adviseerde de kraamzorg? Ik gaf borstvoeding dus wij hebben dit bij mij ...
Ze wist het niet zeker😬 Ze zou t nakijken, maar zijn we daarna vergeten hahaha. Ik krijg vandaag een andere kz, dus ga t gewoon nog een x vragen 🤷🏻♀️
Inmiddels zit de kleine man op 40 ml, dus morgen denk ik wel 50. Dat scheelt al iets haha. Ik laat t even weten als ik antwoord heb!
4 maanden geleden
Reactie op saartje2024
Wat adviseerde de kraamzorg? Ik gaf borstvoeding dus wij hebben dit bij mij ...
Vandaag zei ze dat ze hier geen advies over mogen geven. Het is natuurlijk je eigen keuze om het aan te bieden, geen algemeen advies, dus ze kon er helaas geen antwoord op geven 🫠 Dus ik heb even geen idee... Voor nu gaat t goed en misschien dat ik het ga aanbieden vanaf 100 ml ofzo, dat ik dan 1 schepje of ¾ schepje doe als de flessen wat groter worden en hij last begint te krijgen🤷🏻♀️
4 maanden geleden
Reactie op kich
Sinds ik de probiotica gebruik heb ik veel lichtere kleur van ontlasting en ...
Hier niet gehad!
4 maanden geleden
Reactie op kich
Sinds ik de probiotica gebruik heb ik veel lichtere kleur van ontlasting en ...
Kleurverschil niet maar ik kan wel duidelijk merken dat ik, op de dagen dat ik probiotica neem, een paar uur na inname rennend naar het toilet moet😅