56 Reacties

5 maanden geleden

Pastasauzen zonder de pasta zelf

5 maanden geleden

Leuk idee! Vriendinnetjes van me hebben laatst een paar schalen lasagne gemaakt om in te vriezen🥰

5 maanden geleden

Hier ligt nu inmiddels een zakje zelfgemaakte pasta saus en een preischotel :)

5 maanden geleden

Heb hier: Rijstgerechten Pastas Stoofpotjes En ben de voorraadkast aan het aanvullen met groentes, aardappelpuree, koffie, wcpapier etc

5 maanden geleden

Ik laat mijn man lekker voor me koken 🙈😁 haha

5 maanden geleden

Nou ik hoopte al dat iemand hierover zou beginnen, ik lees graag mee! Mijn vriend maakt een soort basis voor currygerechten en daar kun je dan snel een curry mee maken, al zou ik wel graag iets gevarieerder eten dan dat haha

5 maanden geleden

Reactie op Chantal1491

Heb hier: Rijstgerechten Pastas Stoofpotjes En ben de voorraadkast aan het ...
Maak je dan de pasta saus alleen of al het hele gerecht?

5 maanden geleden

Reactie op itisme01

Hier ligt nu inmiddels een zakje zelfgemaakte pasta saus en een preischotel ...
Ohja goeie zo'n preischotel! Zit daar ook aardappel in ofzo? Of blijft dat niet lekker na de vriezer?

5 maanden geleden

Maak je dan de pasta saus alleen of al het hele gerecht?
Pasta niet gaar koken. Dus niet beetgaar. Dan in zakken invriezen wegens de ruimte die het in neemt. Kun je het ontdooien en zo in de magnetron (dan gaat het nog verdee namelijk)

5 maanden geleden

Reactie op eeeeeeeeva1993

Nou ik hoopte al dat iemand hierover zou beginnen, ik lees graag mee! Mijn ...
Ohja curry is een beetje richting soep ja maar wel al goed als variatie

5 maanden geleden

Ohja goeie zo'n preischotel! Zit daar ook aardappel in ofzo? Of blijft dat ...
Jaa zit aardappelpuree over! Heb t wel vaker schotels ingevroren gehad, dagje van te voren in koelkast laten ontdooien en gewoon weer in de oven :)

5 maanden geleden

Ik heb al verschillende dingen in de vriezer liggen en ik varieer daar dan ook in. - roomsaus met kip en groenten - roomsaus met garnalen en groente - gehakt met een zelfgemaakte saus en groente - gehakt met burrito kruiden en groente - gehakt met lasagne kruiden en groent ( alleen later melk bij toevoegen ). - groente met een saus, vind dit lekker met een ei of met gepaneerde kip en dan rijst. - halve kippen (deze niet al gebakken, alleen gekruid). Hoeft me man die alleen in de oven te doen. De rest kan allemaal met verschillende soorten pasta/spaghetti of rijst. De gehakt kan in aardappelschotel en die met burrito kruiden in een wrap. Mijn man kan ook echt goed koken, maar wil de eerste 2/3 weken lekker samen genieten. Zonder dat er aan eten gedacht moet worden of er te veel moeite voor gedaan moet worden. En ik hou niet van te veel buiten bestellen. Maar soepjes en andere dingen gaat me man gewoon maken.

5 maanden geleden

Ik doe wat maaltijden en kleine snacks. Heb tot nu toe qua maaltijden ; - risotto - bami - kippensoep - nasi Snacks; - lemper - risolles In de komende dagen ben ik nog van plan om wat andere indische snacks bij te maken en wat soepen (groentesoep, broccolisoep, tomatensoep)

5 maanden geleden

Ik wil nog spaghettisaus maken en eventueel goulashsoep. Verder niet al te veel, vind het toch altijd minder lekker uit de diepvries. Ik heb wel grote stukken kogelbiefstuk van de Turkse slager gekocht voor in de vriezer hmmmmm die wil ik in mijn kraamweek😜😂….. Pepersaus, aardappelkroketjes en diepvries groenten erbij en dan zijn we ook in korte tijd aan het eten.

5 maanden geleden

Hier alvast wat gezonde snacks gemaakt zoals granola repen en energy bals! Dan heb ik in ieder geval gezonde snacks die ik snel kan pakken :) Vandaag even kijken wat ik voor avondeten alvast kan klaarmaken en invriezen

5 maanden geleden

Ik ben inderdaad ook beetje bij beetje aan het aanvullen. Naast de eerder genoemde dingen als soep, pastasaus, curry etc. P probeer ik ook wat onderdelen van gemakkelijke maaltijden in de vriezer te doen. Denk aan zuurvlees, gemarineerde kippenbouten, aardappelkroketjes en gratin voor de diepvries. Wat gemakkelijk allemaal in de oven/airfryer kan en klaar. Wellicht iets minder gezond maar onder het motto alles kan met mate gooi ik ook gewoon wat friet met snacks, een diepvriespizza en paar iglo roerbaksensaties in de vriezer. De voorraadkast vul ik ook fijn aan met erwten en wortelen, rode kool, bonen en andere groenteconserven. Ik houd ook wel een deel van de vriezer vrij om de nieuwe borstvoeding in te vriezen.

5 maanden geleden

Ik wil wel wat maaltijden invriezen maar dan ben je dus soms twee keer per dag aan het koken? Of maak je gewoon heeel veel? Want ik kook voor 3 personen, en dus moet ik dan eigenlijk voor 6 personen koken? Pfff ik ben zooo moe…

5 maanden geleden

Reactie op layla223

Ik wil wel wat maaltijden invriezen maar dan ben je dus soms twee keer per ...
Hahaha love deze reactie. Ik ben nu in de fase recepten verzamelen vanaf de bank😂 de uitvoering moet nog komen. Ik denk dat ik één dag een aantal verschillende dingen ga maken en invriezen zodat het in 1x klaar is

5 maanden geleden

Hier ook begonnen, ligt inmiddels een zak stampot zuurkool, een zak rendang en een quiche in de vriezer. Verder nog frambozen cake voor de kraam visite. Ik wil ook nog lasagne gaan maken en gemarineerde kip voor sate of zo. En ik denk nog wat burritos. Mijn vriend kan echt niet koken (gelukkig doet ie verder het hele huishouden dus kook ik normaal met alle liefde voor hem 😅) dus wil zoveel mogelijk maaltijden klaar hebben. Maar gooi ook gewoon wat verse pizza's in de vriezer.

5 maanden geleden

Reactie op layla223

Ik wil wel wat maaltijden invriezen maar dan ben je dus soms twee keer per ...
De rendang en zuurkool heb ik inderdaad dubbele porties gemaakt. De quiche terwijl de maaltijd van die avond in de oven stond. Ik maak heel veel zittend, al het snijwerk en zo. Zet ik de ipad op tafel en onder een leuke serie snij of schil ik dan alles wat ik nodig heb.